Le Mans 24h: Porsche conduce după primele trei ore

Le Mans 24h: Porsche conduce după primele trei ore

Sfidând startul sub safety car cauzat de ploaie, primele trei ore ale cursei de la Le Mans au fost presărate cu lupte spectaculoase și puține incidente, ocupantul primei poziții la general schimbându-se de 10 ori. La GTE-Pro, Ford și Ferrari au avantajul pe liniile drepte dar Porsche se ține aproape.

Brad Pitt a fluturat steagul Franței sub un cer înorat, ediția din acest an a cursei de la Le Mans debutând în urma Audi-ului R8 condus de Yannick Dalmas. Acesta a dat drumul plutonului după aproape o oră în care oficialii au așteptat ca pista să se usuce după ce ploaia a căzut în rafale înainte de start. Pe perioada neutralizării mai multe echipe au trecut pe la boxe, Extreme Speed Motorsport oprind devreme pentru a-l schimba pe Pipo Derani cu Chris Cumming. Logica americanilor a fost simplă: Cumming, fiind pilotul amator, trebuie să conducă minimum cinci ore pe durata celor 24 iar cel mai convenabil e ca acest timp să se scurgă în urma safety car-ului când condițiile sunt cele mai sigure. Acesta a rămas la comenzile mașinii #31 și după restart. Alte echipe și-au introdus pilotul amator ulterior, Michael Shank Racing făcând asta în ora a treia, John Pew bifând prompt un tete a queue în Arnage.

Toyota egalează ritmul liderilor și merge mai mult cu un plin de combustibil
Toyota egalează ritmul liderilor și merge mai mult cu un plin de combustibil

Revenind la începutul cursei, cea mai bună mașină de la LMP1 pe asfaltul în uscare a fost Toyota care a trecut destul de repede pe primele două poziții la general. Între timp, Porsche se chinuia cu același tip de pneuri, Michelin-urile pentru asfalt ud. Astfel, Bernhard a intrat în ora a doua pentru a preda mașina lui Hartley, 919-le primind pneuri slick. Au urmat apoi trei stint-uri pe același set de pneuri pentru Hartley care a coborât până la un 3:23:3. Cel mai bun timp nu aparține la acest moment taberei Porsche căci Audi a coborât până la 3:23:0. Dar asta nu cu mașina #8 care s-a luptat la vârf în ora a doua ci cu cea a lui Lotterer care a intrat la boxe după 14 tururi cu probleme la motor. Turbina a fost schimbată în doar douăzeci de minute iar Lotterer a revenit pe pistă cu 20 de minute înainte de finele orei a doua.

Primele stint-uri de combustibil pe asfalt uscat au fost de 12 tururi pentru Audi, 13 pentru Porsche și 14 pentru Toyota. La LMP2, ORECA-urile au dominat începutul cursei, problemele lovind mai multe echipe precum RGR #43 care a pătruns la boxe în ora a treia. Vechiul prototip ORECA 03.R al Murphy Prototypes a avut și el probleme. Prototipurile private de la P1 au avut și ele probleme. Rebellion-ul #12 a petrecut puțin timp la boxe cu probleme la un senzor de la motor în timp ce CLM-ul #4 nici nu s-a prezentat pe grilă, acesta alăturându-se plutonului după două tururi de la începutul cursei. Mașina ByKolles a revenit ulterior la boxe.

Ford se luptă cu Ferrari pentru șefia clasei Pro
Ford se luptă cu Ferrari pentru șefia clasei Pro

În condiții de asfalt ud, Porsche s-a dovedit imperial la GTE-Pro însă după ce pista s-a uscat, Ford și Ferrari au urcat în frunte. În ceea ce privește ciclurile de opriri la boxe, Ferrari a oprit cu un tur după Ford care, deja, a avut probleme cu o mașină. Este vorba de modelul #67 pilotat de Harry Tincknell care a pierdut timp prețios cu probleme la cutia de viteze. Mașinile ajutate de ACO prin BoP înaintea cursei, anume Corvette și Aston-Martin, s-au dovedit în continuare într-un eșalon secund, Corvette-ul fiind cu până la 8 km/h mai lent decât Ferrari. Chiar și așa, finele orei a treia au adus o nouă întorsătură de situație la această categorie, AF Corse primind o lovitură după ce mașina #51, care conducea la această categorie, a venit la boxe și a fost împinsă în garaj unde se află de aproape o jumătate de oră.

Porsche a controlat categoria GTE-Am în prima parte a acestei curse deși Ferrari au fost cei mai rapizi în calificări. Primele probleme la această categorie au fost semnalate de echipa Formula Racing, mașina #60 pierzând o roată care nu fusese prinsă corespunzător. Apoi problemele au apărut și în tabăra Beechdean AMR, mașina #99 aprinzându-se pentru câteva secunde pe linia boxelor înainte ca membrii echipei să atace focul cu numeroase extinctoare. După trei ore, KCMG se afla în frunte în fața mașinii Proton Competition #88.

Aston-Martin sunt inexistenți în lupta de la vârf la Pro și Am și, în plus, au suferit un foc la mașina #99
Aston-Martin sunt inexistenți în lupta de la vârf la Pro și Am și, în plus, au suferit un foc la mașina #99

Până la următorul raport, care va apărea după ora 22, este de menționat că Toyota mege cu un tur mai mult cu un plin de combustibil având un ritm similar pe pistă.

Surse foto: FIA WEC, Porsche Team, Toyota Gazoo Racing