SBK Misano R2: Johnny Rea tot mai aproape de titlu

SBK Misano R2: Johnny Rea tot mai aproape de titlu

În weekend-ul de la Misano presiunea a fost maximă în cadrul echipei Aruba Ducati, iar piloții au clacat pe rând, întâi Giugliano nu a fost în măsură să își ajute coechipierul, apoi Chaz Davies a abandonat în manșa secundă, netezind practic calea lui Rea spre un nou titlu mondial. În timp ce Ducati se poticnește periodic în campionat, Kawasaki defilează.

Manșa secundă a părut a fi șansa lui Tom Sykes de a veni mai aproape de Rea în clasamentul general, stând la conducere o bună parte a întrecerii. Startul a fost unul furtunos, având protagoniști piloții Aruba, Honda, dar și reprezentanții Althea BMW, acolo fiind un duel pentru adjudecarea statutului de cel mai bun pilot pe o motocicletă bavareză. Cum în ultimele două weekend-uri Markus Reiterberger a cam pierdut contactul cu Jordi Torres, germanul a pornit extrem de motivat. Încercarea însă a fost poate prea optimistă și s-a soldat cu un accident spectaculos în urma căruia germanul s-a ales cu o fractură la coloană, fiind afectată vertebra D12. Acest lucru va însemna absentarea în weekend-ul de cursă american ce se va ține pe circuitul Laguna Seca.

Turul al doilea a adus și ieșirea în decor a britanicului Chaz Davies, highside-ul acestuia petrecându-se chiar în fața olandezului Michael van der Mark, pilotul Honda neputând ocoli motocicleta Ducati. Din fericire Michael a putut să urce din nou în șa și a recuperat poziții importante până pe locul 10.

Lupta pentru victorie s-a dat invariabil între Tom Sykes și Jonathan Rea, ultimul studiind cu atenție trasele lui Tom și dându-i replica în ultimele 5 tururi.  Din acel moment Tom s-a resemnat, greu de zis dacă voit, încercând să acumuleze puncte în campionat  sau i s-a condiționat semnarea noului contract pe două sezoane cu Kawasaki pe sprijinul necondiționat adus viitorului campion al stagiunii Jonathan Rea. Pentru Tom însă trebuie să fie destul de greu să vadă că pe motocicleta dezvoltată de el, cu care a reușit un singur titlu în 2013, un alt pilot reușește să lege titlu după titlu.

Dorința italienilor de a vedea pe circuitul de casă piloții localnici sau motociclete italiene luptând pentru poziții fruntașe a fost împlinită parțial de Davide Giugliano ce a reușit să urce pe ultima treaptă a podiumului, urmat de privatul Xavi Fores de la Barni Ducati, însă mai apreciată a fost evoluția lui Lorenzo Savadori, pe o motocicletă Aprilia pregătită de IodaRacing.

Nicky Hayden a reușit să marcheze puncte, după problemele de sâmbâtă reușind un loc 6, fiind urmat de Jordi Torres de la Althea BMW și Alex Lowes de la Pata Yamaha.

Niccolo Canepa a luat startul probabil pentru ultima dată în actuala ediție a campionatului, după ce la circuit a fost prezent Sylvain Guintoli, însă francezul nu a trecut testele medicale vineri înainte de antrenamentele libere.  Sunt șanse mari să îl revedem pe Sylvain în runda de la Laguna Seca. Niccolo a reușit un loc 9, terminând cursa în fața lui Michael van der Mark.

Australianul Anthony West s-a impus într-un grup de piloți dornici de o clasare cât mai bună, pe final reușind un loc 11 pentru echipa Pedercini, în fașa unor piloți precum Roman Ramos sau Alex de Angelis. Ultimele puncte au fost aduse de echipa Milwaukee BMW, prin Josh Brookes și Karel Abraham, dar la echipa britanică sunt grave probleme în structură și logistică, toate aceste neconcordanțe având un impact direct asupra performanțelor piloților.

Din păcate pe lista abandonurilor s-a regăsit și pilotul MV Agusta, Leon Camier, asta după o serie recentă de evoluții excelente.

În clasamentul general diferența de puncte dintre Jonathan Rea și Tom Sykes s-a extins la 66, în timp ce Davies are un deficit de 99 de puncte față de prima poziție.

Supersport

Cursa a fost una riscantă pentru liderul clasamentului, Kenan Sofuoglu, acesta optând în ultimul moment pentru o specificație de cauciuc mai dură, care să reziste pe durata celor 19 tururi, ținând cont de de temperatura la nivelul pistei ceva mai scăzută înaintea primei curse a zilei de duminică. Sarcina sa a fost ușurată de anumite incidente pe pistă, rivalul său cel mai apropiat (Krummenacher )fiind lovit la un moment dat de Gamarino, iar alții precum Smith, Badovini sau Cluzel au fost la rândul lor loviți de ghinion.

Randy Krummenacher a încercat o revenire în lupta pentru podium, dar o accidentare recentă la umăr l-a împiedicat să poată suporta efortul fizic al luptelor pentru locurile fruntașe, marea sa realizare fiind devansarea piloțior MV Agusta – Zanetti și Baldolini.

Echipa GoEleven s-a aflat înaintea cursei de la Misano în situația de  de a găsi rapid un înlocuitor pentru cehul Ondrej Jezek, inapt medical, iar pasul a fost făcut în direcția româno-italianului Luigi Morciano, ce a avut un debut de sezon impresionant în seria italiană CIV, ocupând recent în cursele de la Mugello locul 7 în ambele manșe.

Luigi Morciano a plecat în cursă de pe locul 18, menținându-se în zona locului 19 până când au început problemele în rândul protagoniștilor. Zona locurilor 11-17 a fost una deosebit de disputată, Luigi reușind și depășiri asupra unor piloți precum Dionisi, Mikhalchik, Wahr sau Wagner, însă nu a putut rezista atacurilor lui Manfredi pentru locul 13. În final a terminat pe locul 14, meritoriu pentru prima apariție în acest sezon la clasa SSP, cu o motocicletă Kawasaki pe care din fericire o cunoaște din campionatul italian CIV.

În clasamentul general conduce Sofuoglu cu 146 de puncte, urmat de Krummenacher cu 106 și Jacobsen cu 92.

Stock1000

De departe cea mai dramatică cursă a weekend-ului italian a fost cea disputată la clasa Stock, unde protagoniștii în lupta pentru victorie, dar și rivalii direcți în lupta pentru titlu s-au lovit în chiar ultimul tur, atât Raffaele de Rosa cât și Leandro Mercado trebuind să abandoneze.

Mercado a luat startul cu motocicleta reconstruită, după un accident în timpul sesiunii de warm up și a preluat conducerea cursei imediat după start, însă a fost prins de Raffaele de Rosa în scurt timp. Au urmat mai multe schimbări de lider, însă în ultimul tur de Rosa a fost poate prea optimist în efectuarea unei depășiri și l-a luat în decor și pe Leandro Mercado.

Acest incident nu a rămas nepedepsit, astfel că Raffaele de Rosa s-a ales cu două puncte de penalizare și o declasare cu 3 poziții pe grila cursei următoare de la Lausitzring din Septembrie. Totuși cu Raffa ne vom reîntâlni mai repede, în cursa de la Laguna Seca, unde îl va înlocui pe ghinionistul Markus Reiterberger în cadrul echipei Althea BMW. Practic va pilota cam aceeași motocicletă bavareză, dar cu o electronică mult mai avansată specifică clasei mari, World SBK.

Principalii competitori ai clasei fiind eliminați, victoria a revenit francezului Lucas Mahias, de la Pata Yamaha din păcate doar un înlocuitor din ce în ce mai căutat de chipe din diverse campionate moto. Rezultatele mai mult decât promițătoare poate îi vor aduce în viitor un contract permanent într-o serie competitivă.

Italienii au avut la această clasă o bătălie pe cinste pentru punctele mari, unde doar turcul Razgatlioglu (locul 4) a stricat un clasament de la locul 2 la locul 7 în întregime italian.

Pe podium au mai urcat Calia pe o motocicletă Aprilia și Faccani pe un Ducati, diferența între primii trei clasați fiind de doar o secundă.

La șefia clasamentului a rămas Raffaele de Rosa cu 82 de puncte, urmat de Mercado cu 77 și Calia cu 66.

EJC

La clasa juniorilor din europeanul motorizat exclusiv de Honda, s-a impus estonianul Hannes Soomer, cu o victorie dominantă, asemenea celei bifate la Assen, la o diferență de o secundă jumătate de Mika Perez, câștigătorul rundei precedente de la Donington. Pe podium a mai urcat Richard Bodis, un tânăr maghiar descoperit de structura H-Moto, acesta rezistând cu brio în fața lui Grassia sau Coppola.

O performanță remarcabilă a înregistrat neozeelandeza Avalon Biddle, care după o clasare în top 10, a reușit să progreseze până spre locul 8, obținând implicit victoria în clasa fetelor.

Campionatul EJC mai are de disputat doar 3 runde, curse în care spaniolul Mika Perez va trebui să își apere avantajul fragil din clasamentul general. Mika conduce cu 81 de puncte, urmat de Soomer cu 71 de puncte și Grassia cu doar 55 de puncte.

Runda următoare va avea loc în Statele Unite pe circuitul de la Laguna Seca, în data de 8-10 iulie, la această rundă făcând deplasarea doar clasa mare Superbike.

Mulțumim Motorsport Race Management pentru fotografii!