Moto3 Assen: Bagnaia aduce primul succes Mahindra

Moto3 Assen: Bagnaia aduce primul succes Mahindra

Pe un circuit tehnic precum Assen, entuziasmul piloților de la Moto3 promitea un spectacol total pe durata cursei. Deși de pe primele locuri au plecat principalii protagoniști ai campionatului, podiumul a revenit în exclusivitate outsiderilor, deosebit de talentați ce e drept și … cu toții italieni.

Cursa clasei mezine i-a prins pe picior greșit pe cei care se luptă pentru tiltul clasei. Jorge Navarro nu a putut lua startul în urma unei accidentări la o cursă de karting, în timp ce Binder și Fenati au ridicat tensiunea fanilor în momente diferite ale cursei.

Pilotul sud-african, aflat imediat înafara podiumului s-a hazardat în ultimele 8 tururi și a greșit ieșirea dintr-un viraj, reușind totuși să rămână în șaua motocicletei pe o porțiune de nisip și iarbă. Cum plutonul fruntaș a fosr extrem de strâns, greșeala pilotului Red Bull KTM l-a trimis pe acesta până pe locul 13 în clasamentul cursei, de unde a recuperat doar un loc, odată cu căzătura polemanului Bastianini.

Finalul l-a avut protagonist pe Romano Fenati de la Sky Team, italianul mergând spre o victorie sigură, în condițiile în care în spatele său se stârnea haosul. Însă ambiția unor outsideri cu motociclete Honda sau Mahindra a fost peste puterea de concentrare a veteranului clasei.

Plecați de pe locurile 9 și 10, Fabio di Giannantonio de la Gresini Honda și Francesco Bagnaia de la Aspar Mahindra au luptat pentru poziții tur după tur, ajungând în ipostaza de a ataca locul 1. Finalul incendiar l-a regăsit pe Fenati încolțit de un grup de 6-7 piloți, linia de sosire dând câștig de cauză lui Bagnaia, în fața lui Migno, di Giannantonio și abia pe locul 4, Romano Fenati. Însă Migno a pierdut locul secund din cauza unei manevre ilegale, fiind retrogradat pe 3.

Niccolo Antonelli a fost și el un perdant al cursei, însă și-a stăpânit nervii care nu de puține ori l-au împins la greșeli stupide și a terminat cursa olandeză pe locul 5, urmat în mod surprinzător de coechipierul său de la Ongetta, Jules Danilo.

Nicolo Bulega, a putut relua cursa și a încheiat pe locul 7, în fața lui Joan Mir și a eroului local Bo Bendsneyder, care a rezistat cu succes între primii zece piloți pe durata întrecerii.

Ceva mai în spate, în lupta pentru ultimele puncte, Maria Herrera, beneficiara unui test surpriză din partea KTM în pauza dintre etapa spaniolă și cea olandeză, a confirmat creșterea de formă a echipei și o regândire totală a strategiei de cursă, reușind să ia fața unor piloți precum Livio Loi sau Darryn Binder. În final pilotul MH6 a terminat întrecerea pe un meritoriu loc 14.

În clasamentul general lucrurile nu se schimbă radical, greșelile protagoniștilor nu au fost drastic penalizate de reușitele celor din spate, astfel Binder rămâne lider, urmat de Navarro și Fenati, la diferențe apreciabile de pilotul sud-african.