Formula 3 Norisring: Stelele se aliniază pentru Stroll

Formula 3 Norisring: Stelele se aliniază pentru Stroll

Lance Stroll n-a făcut nicio greșeală în cele trei manșe de pe dificilul traseu stradal de la Norisring, achitându-se de tot ceea ce ținea de el. Beneficiile au fost mult mai însemnate pentru canadian, date fiind ghinioanele și incidentele care i-au penalizat rivalii cei mai apropiați.

Calificări

Marea veste dinaintea curselor stradale a fost schimbarea de motor necesară la monopostul lui Callum Ilott, care urma să piardă astfel câte 10 poziții pe grila următoarelor trei manșe. Altfel spus, polemanul a fost ”decapitat” în cursele 2 și 3, iar weekendul de la Norisring avea să înceapă de pe 12, nu de pe 2 pentru britanic. Un prim cadou pentru liderul Stroll.

Cursa 1

Stroll a plecat bine și a rămas pe primul loc, iar plutonul a trecut fără incidente prin acul de păr Grundig pentru prima oară. Joel Eriksson, motivat de recenta includere în programul de juniori BMW, a scos din joben o depășire excelentă în detrimentul canadianului, însă nu s-a putut desprinde de acesta. Lui Ilott i-a luat doar 10 minute să ajungă de pe 12 până pe 3, în siajul primilor doi. Timp de 8 tururi s-a rulat în grup compact de trei, însă un scurt-circuit mental l-a făcut pe Ilott să încerce un atac nebunesc, proptindu-se în mașina lui Eriksson. Astfel, Stroll a rămas fără cei mai apropiați rivali, însă avansul său față de grupul secund s-a topit ca urmare a neutralizării inerente.

Formația Motopark a mai pierdut doi piloți la restart, când Sette Camara a forțat interiorul și l-a trimis pe Guanyu Zhou în zid, provocând a doua intrare a mașinii de siguranță. Doar 5 minute au mai rămas pentru sprintul final, Stroll reușind să-l țină la respect pe debutantul Niko Kari. Cassidy nu s-a implicat în lupta la vârf și a profitat de toate aceste incidente din fața sa, reușind un podium oarecum nesperat, în fața unui Russell la fel de pasiv.Pe 5 și 6 a sosit încă o pereche Prema-Hitech, formată din Aron și Barnicoat. După cursă, Cassidy a primit o penalizare de 5 secunde pentru o depășire pe steag galben ce l-a făcut să piardă trei poziții.

Contacte între coechipieri s-au produs și la Van Amersfoort, unde Newey junior l-a percutat pe Piquet. Din fericire, doar agresorul a abandonat în acel incident, iar brazilianul a revenit pe final de pe ultima poziție până pe 9, în spatele altui ”supraviețuitor” după un contact cu zidul, Hubert. Ultimul punct a fost aprig disputat și câștig de cauză a avut debutantul David Beckmann, în dauna unui pilot cu pretenții, precum Alessio Lorandi. Că Mazepin și Tveter n-au prins top 10 nu e o mare surpriză.

Cursa 2

Ghinionul schimbării de motor pentru Ilott a fost norocul coechipierului său, Anthoine Hubert. Acesta a moștenit pole-ul și a plecat foarte bine, rezolvând ecuația cursei în mare măsură. Stroll a fost pe modul ”18 puncte sigure”, cu spatele asigurat în mod foarte bizar de Maxi Gunther, care n-a arătat nimic din intențiile ofensive care-i aduseseră în urmă cu 12 luni primul succes în F3 pe acest traseu. La ce avans are canadianul, cu siguranță nu este nevoie ca o echipă atât de mare precum Prema să-i limiteze pe Cassidy sau Gunther la roluri de locotenenți.

Incidentele au fost la ordinea zilei încă de la start, Lorandi, Tveter și Barnicoat fiind rapid scoși din joc. În zona fierbinte, piloții Motopark s-au lovit din nou (Kari și Sette Camara), iar musafirul Will Buller și-a arătat din nou modesta valoare lovindu-l pe Newey junior. Eroul cursei a fost Nick Cassidy, plecat de pe 19 și ajuns până pe 4, după o șarjă ofensivă impresionantă. Neozeelandezul s-a descurcat mai bine decât Ilott, care a urcat de pe 15 până pe 7. Russell a venit doar pe 9 și ambii britanici au pierdut din nou multe puncte în raport cu Stroll.

Cursa 3

Sarcina lui Stroll a fost simplificată major de penalizarea lui Ilott și de problemele cu semaforul, care au impus plecarea sub Safety Car. De altfel, modelul Audi R8 pilotat de Jurgen Kastenholz a fost omniprezent, date fiind incidentele care au rarefiat plutonul. Russell l-a lovit pe Eriksson, iar la restart Pedro Piquet n-a mai avut răbdare în spatele lui Ryan Tveter și a decolat peste monopostul americanului, ricoșând în mașina Motopark a lui Niko Kari. Din nou, echipa de la Oschersleben a pierdut pioni importanți și obiectivul unei prime victorii în 2016 se amână pentru Zandvoort.

Lance Stroll nu a avut mult de muncă în fața lui Hubert, pilotul francez mulțumindu-se cu punctele aferente locului secund. Sergio Sette Camara a trecut (de această dată corect) de colegul Guanyu Zhou și a urcat pe podium, iar finalul de cursă a fost marcat de un ultim incident între coechipieri – de această dată Jensen și Beckmann i-au provocat furia lui Peter Mucke. Asta i-a ajutat în primul rând pe Ilott și Cassidy să adune ceva mai multe puncte, neozeelandezul reușind să urce 6 poziții prin forțe proprii în ultimele 5 minute de cursă.

Totuși, Hubert și Sette Camara nu sunt cei mai apropiați rivali ai lui Stroll în clasament, așa că liderul campionatului este foarte încântat cu modul în care s-au împărțit punctele pe Norisring. E foarte puțin probabil ca ghinioanele să lovească brusc la Prema, iar Stroll nu mai este pilotul de anul trecut și a căpătat maturitatea necesară pentru a gestiona un asemenea ecart. Cea mai recentă dovadă? Nu s-a implicat în duelul riscant cu un pilot dornic de primul său succes în cursa a doua de la Norisring.

Clasament: Stroll 234p, Gunther 148p, Ilott 140p, Russell 126p, Cassidy 111p, Barnicoat 96p

Puncte obținute în cele trei manșe de pe Norisring

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Pilot, Puncte, Poziția la general

Lance Stroll, 68, P1

Anthoine Hubert, 47, P13

Nick Cassidy, 28, P5

Maxi Gunther, 25, P2

Niko Kari, 18, P12

[/table]