TCR Oschersleben: Mat’o Homola emite pretenții la titlu

TCR Oschersleben: Mat’o Homola emite pretenții la titlu

Odată cu trecerea în a doua jumătate a sezonului, în seria TCR lupta pentru titlu se întețește tot mai mult. Pașii greșiți ai protagoniștilor de drept sunt sancționați pe loc de urmăritori, astfel după șase etape disputate avem șase piloți cu șanse reale la titlu. Ultimul intrat în horă este slovacul Mat’o Homola, pilot al echipei maghiare B3 Racing.

După o perioadă relativ liniștită cu întreceri în limita sportivității, asistăm la o escaladare a agresivității piloților din seria de turisme TCR. Acest trend a început la Imola și de atunci a luat tot mai mult amploare. Pasivitatea și fair play-ul pe pistă nu își mai are locul, un astfel de pilot putând cădea victimă sigură rivalilor săi. Lucrul acesta se aplică perfect pilotului italian Gianni Morbidelli, șicanat continuu de trei weekend-uri încoace. Ba mai mult, nici Honda Civic a echipei WestCoast nu mai ascultă de veteranul italian, acuzând prea des probleme tehnice.

Starul primei curse de la Oschersleben a fost unul furtunos, protagoniști fiind James Nash, Borkovic și Homola, în spatele lor petrecându-se un prim incident ce i-a avut în prim plan pe Mickhail Grachev și Davit Kajaia. La scurt timp Morbidelli a pierdut disputa cu Sergey Afanasyev, în incident fiind implicat și Pepe Oriola.

A urmat apoi momentul de rătăcire al tânărului Attila Tassi, care s-a precipitat în timpul unui duel roată la roată cu Stefano Comini. Ieșirea în decor a maghiarului a adus safety car-ul pe pistă, lucru ce s-a dovedit benefic pentru Gianni Morbidelli ce a putut recupera parțial cele aproape 25 de secunde față de lider. Restartul i-a avut protagoniști pe Dusan Borkovic, Oriola, Afanasyev și Morbidelli, din acest grup, sârbul a greșit, fiind taxat imediat de Nash și Antti Buri.

Ultimul restart nu a fost cu noroc pentru echipa Romero Ferraris, atât Petr Fulin cât și Michela Cerruti fiind nevoiți să intre la boxe cu probleme mecanice. Regretul a fost mai mare de partea italiencei care a avut un start excelent în cursă, după o plecare din coada grilei, la momentul abandonului Alfa Romeo Giulietta fiind în zona punctelor. Această mașină și-a rezolvat după Imola problemele cu viteza în regim de cursă, parțial și cu stabilitatea punții față, însă mai sunt de rezolvat problemele de la tracțiune și cele cu fiabilitatea generală a mașinii italiene.

Cursa a fost câștigată de Mat’o Homola, urmat de Borkovic și James Nash, în timp ce ghinioniștii Morbidelli și Kajaia au reușit să încheie manșa pe locurile 7 și 8. Cel mai șifonat a fost Pepe Oriola, însă acesta avea să-și ia revanșa ulterior.

A doua cursă a început cu Davit Kajaia la conducere, dar în spatele său Antti Buri a creat un adevărat haos. Inițial Buri l-a atins pe Oriola, ca mai apoi în incident să fie antrenați Fulin, Morbidelli și Stefano Comini. Dintre aceștia Pepe Oriola a reușit să se mențină pe pistă, ajungând pe locul secund, pornind pe urmele georgianului Kajaia.

Mai în spate, Jean Karl-Vernay a pierdut controlul Golfului său, separat existând un accident între coechipierii B3 Racing, Borkovic și Homola. Din fericire acroșajele nu au fost serioase, astfel că piloții au putut continua cursa. Stefano Comini a mai avut parte de un incident cu și așa greu încercatul Gianni Morbidelli, pilotul care a profitat de de acroșaj fiind Attila Tassi.

La vârf, victoria a fost adjudecată de Pepe Oriola, urmat de Dusan Borkovic și James Nash.  Homola și Comini au reușit să încheie pe locurile 5-6, urmați de Tassi. Top 10-ul a fost încheiat de Michela Cerruti și Morbidelli.

Victoria din manșa secundă și penalizările date celor implicați în incidente l-au readus pe Oriola la conducerea clasamentului, la egalitate de puncte cu James Nash (145), urmați de Homola cu 141 de puncte.

Cea de a șaptea rundă a campionatului va avea loc în Rusia, la Sochi, în data de 3 iulie.