CNIR: Robert Mureșan spulberă concurența pe Motor Park

CNIR: Robert Mureșan spulberă concurența pe Motor Park

Pe circuitul Motor Park de la Adâncata, lângă București s-a desfășurat cea de a doua etapă a CN de Motociclism Viteză, prima din sezonul 2016 care s-a ținut în România. Concomitent, pe circuitul românesc s-au ținut și etapele 5-6 din Campionatul Est European. La clasele principale Superbike 1000 și Supersport 600 românii Robert Mureșan și Ionel Pascotă și-au adjudecat victoriile în ambele curse.

Într-un weekend monopolizat de MotoGP care a programat etapa de la Assen, dar în care am mai avut și curse din BSB la Knockhill, o mulțime de serii de turisme sau cursele GT din Blancpain, pasionații români de motorsport au putut să-și mai deschidă un laptop sau o tabletă pe streamingul CNIR. Ei au avut astfel oportunitatea de a urmări live pe internet cursele celei de a doua etape din campionatul românesc de motociclism viteză.

Campionatul propune întreceri la clasele de 125cc, Debutanți 600, Debutanți 1000, Supersport 600 și clasa principală Superbike 1000. Pentru cei ce s-au obișnuit cu ierarhia claselor din World SBK, singura mențiune notabilă e legată de faptul că mai degrabă vedem motoare de Stock 1000, echipele fiind relativ departe de gradul de investiție în pregătirea conformă ”libertăților” din Superbike. Pentru delectarea publicului, din păcate încă insuficient de receptiv la evenimentele desfășurate pe circuitul Motor Park, motociclismul viteză autohton a propus și o cursă de oldtimere, care în general ne oferă aproape exclusiv modele Kawasaki. Intenția rămâne oricum una de lăudat, pe viitor mai mulți posesori de motociclete clasice fiind așteptați la curse.

Cea mai populată clasă a fost cea a debutanților pe motociclete de 1000cc, ce a aliniat la start 20 de piloți, la celelalte clase media fiind de aproximativ 14-15 piloți, excepție făcând clasa de 125cc, din păcate neînțeleasă în România și depășită de noile tendințe din motociclismul internațional care a adoptat de mai mulți ani motocicletele din categoria Moto3. Întotdeauna vor fi scoase în față rațiunile de cost, însă e cert că și anumite mentalități nu țin pasul cu vremurile actuale și taie din avântul dezvoltării unor ramuri de motorsport puternice și moderne. Aici nu doar motociclismul suferă ci și popularele raliuri, cursele de coastă și nu în ultimul rând turismele și încercările temerare de a organiza curse de anduranță auto.

125cc

Prima cursă de sâmbătă a regăsit pe grila de start doar 5 piloți, dintre care doi români, Cristina Udrescu de la echipa Century Team pe o motocicletă Aprilia (de altfel clasa fiind o monomarcă și Răzvan Mateș) de la Steaua București, care din păcate nu a mai luat startul în cursă.

Pe lângă reprezentanta noastră, s-a mai aflat în cursă și bulgăroaica Julieta Lenkova, care la finalul cursei a ocupat locul secund în spatele lui Milen Ivaylov. Cristina a urcat pe cea de a treia poziție a podiumului, surclasându-l pe Zdravko Marinov, la revenirea în șa după accidentul de anul trecut, pe un motor docil cu o putere inferioară. A fost o dovadă vie a compromisului inteligent dintre dorința arzătoare de a fi din nou pe pistă și logica minimalizării riscurilor.

În cursa de duminică a luat startul și Răzvan Mateș (P3 la general și victorie în clasamentul piloților români), în timp ce Cristina Udrescu a încheiat pe locul 5 la general și doi în clasamentul românesc. În cursă a mai luat startul și Istvan Balazs pentru țara noastră, acesta terminând pe locul 6, ultimul la general.

Debutanți 600

Prima cursă cu 16 piloți la start a oferit un duel spectaculos între bulgarul Krasimir Mihaylov  (Kawasaki), care a și câștigat cursa și reprezentantul țării noastre Bogdan Buleandră pe o motocicletă Honda. Diferența dintre cei doi a fost de doar 0.232 secunde, pilotul român având satisfacția suplimentară a stabilirii celui mai bun timp pe tur, 1:49.577. Podiumul a fost completat de Pavel Draganov, tot pe o Honda, acesta terminând la peste șase secunde de pilotul român.

Podiumul ierarhiei paralele strict autohtone a fost compus din: Bogdan Buleandră câștigător, urmat de Cătălin Manea pe o Yamaha și Georgio Versaci pe același tip de motocicletă. Pilotul MRM George Radovanovici a terminat prima manșă pe locul 7 la general și 5 în clasamentul românesc. În cursă a mai luat startul și Marius Băcilă, cunoscut pasionat al motociclismului și jurnalist de specialitate, acesta încheind cursa pe locul 13 la general, respectiv 8 în CNIR.

Cursa de duminică a debutat din păcate cu o ieșire în decor a lui Radovanovici, fapt care a dus la oprirea cursei cu steag roșu. Pilotul a scăpat fără vreo accidentare și va reveni în cursele rundei viitoare.

Caștigătorul manșei secunde a fost același bulgar Krasimir Mihaylov, urmat de Pavel Draganov și românul Bogdan Buleandră. Podiumul românesc a fost completat de Giorgio Versaci și Ciprian Dupu, ambii pe motociclete Yamaha. Cursa a avut și o prezență feminină, bulgăroaica Luisa-Maria Raeva ce a avansat în clasament după locul 11 la general de sâmbătă. În cursa a doua a încheiat pe locul 8, fiind ultimul pilot ce a terminat în același tur cu câștigătorul.

Debutanți 1000

Clasa cu cei mai mulți piloți pe grilă a fost și cea mai puțin spectaculoasă, aproape jumătate din piloți terminând la un tur în spatele liderului Atanas Neychev ce a concurat pe o motocicletă Aprilia. Chiar și piloții ce s-au menținut în același tur cu Neychev au avut ecarturi foarte mari între ei.

Locul secund a fost obținut de un pilot român, Guy Harel pe o motocicletă BMW a echipei Taifun Racing, podiumul CNIR fiind completat de Ciprian Trifan pe un Kawasaki și Dan Cristian Guta pe o motocicletă inedită – MV Agusta.

În manșa secundă s-a impus Angelov Kaloian, pe o Honda, fiind urmat de Guy Harel  și Atanas Neychev. Dan Cristian Guta a terminat pe locul 6 la general, 2 în CNIR, fiind urmat pe podiumul autohton de ieșeanul Adrian Andronache. În cea de-a doua cursă au fost mai puțini piloți depășiți cu un tur, dar ecarturile au fost mult mai mari ca în prima alergare.

Supersport 600

Cursele clasei Supersport 600 au avut aceeași protagoniști în ambele manșe, victoria revenindu-i reprezentantului nostru, Ionel Pascotă, pe o motocicletă Yamaha, în timp ce locurile doi și trei s-au inversat de la o cursă la alta între bulgarii Alexander Georgiev și cunoscutul Plamen Petrov. Dintre români s-au mai afirmat Adrian Petrovici și Emil Drăghici , ambii pe motociclete Yamaha. Cei doi și-au inversat locurile în cursa de duminică.

Superbike 1000

Toată lumea a aștepat cu nerăbdare desfășurarea celor două manșe ale clasei Superbike 1000, acolo unde se așteptau presații frumoase de la reprezentanții noștri, Robert Mureșan, înscris în cursă în ultimul moment, și Cătălin Cazacu, participant și în prima etapă de la Serres. Totuși, marele absent al etapei era bulgarul Martin Choy, cu care Mureșan avusese un duel magnific anul trecut pe traseul de lângă București.

CNMV: Mureșan, trei din trei și titlul național

Antrenamentele, calificările și cursele au fost câștigate fără probleme de Robert Mureșan pe aceeași binecunoscută motocicletă BMW. În prima alergare Robert s-a impus lejer în fața bulgarului Krasev Kanchev, locul trei revenindu-i lui Cătălin Cazacu, în timp ce în manșa secundă bulgarul Kanchev a abandonat.

Podiumul CNIR a fost completat de Andrei Novăceanu și Mihai Iuliu, ambii pe motociclete Kawasaki, cei doi păstrându-și locururile și în cursa secundă.

În cursa de sâmbătă singurul punct de interes al cursei a fost duelul strâns dintre Cazacu și Dimitar Grigorov, diferența fiind de câteva zecimi de secundă, În rest, jumătate din pluton a terminat la un tur în spatele lui Robert Mureșan ce a stabilit timpul de referință de 1:42.010, record care avea să cadă duminică, când fostul reprezentant al țării noastre în motomondial a coborât la 1:41.186.

La finele cursei a doua, Robert Mureșan a făcut următoarea declarație:

 “Nu a fost ușor, am reușit să ajungem în ultimul moment la etapă, dar mă bucur că nu am dezamăgit și că toți fanii sunt alături de noi și ne sustin. Cursa nu ne-a pus probleme, foarte cald, dar am reușit să ne atingem obiectivele și avem un nou record, pe care îl putem îmbunatăți. Mulțumesc în special sponsorului Pletl, fanilor, familiei și tuturor care ne susțin, ne revedem week-endul viitor pentru etapa a III-a.”
O evoluție așteptată la clasa Superbike 1000 ar fi trebuit să fie cea a pilotului Daniel Onoriu, care s-a remarcat la clasa Debutanți 1000 anul trecut și a făcut pasul în stil mare la Serres.  Din nefericire, Onoriu a suferit un accident în sesiunea de antrenamente și a fost nevoie de o operație de reconstrucție la mâna stangă. Daniel nu va putea relua curând participarea în cadrul campionatului, având nevoie de cel puțin 3 luni de recuperare.
Per ansamblu am observat în cele două zile de curse o tendință de scădere a numărului de concurenți străini, înafara bulgarilor, a câtorva sârbi și macedonieni au lipsit reprezentanții din Grecia și Turcia, ultima țară cunoscând o creștere fulminantă a numărului de piloți ce se înscriu în competiții. Într-un fel este și normal, atunci când ai ca model pe Kenan Sofuoglu și pe protejatul său Toprak Razgatioglu, dar și tinere prospecte în EJC, în persoana lui Harun Cabuk, un pilot de doar 19 ani.
Nu am avut piloți polonezi, cehi și maghiari, ultimele două nații fiind în căutări asidue pentru a găsi rideri de valoare care să ducă mai departe munca depusă de Smrz, Kornfeil, Abraham, Pesek sau a maghiarului campion mondial Gabor Talmacsi. Aceste nații privesc mai degrabă spre vest, acolo unde le-ar fi cu siguranță locul și celor care au defilat pe Motor Park în căutarea unor provocări inexistente, pe bani care nu sunt deloc puțini.

Următoarea etapă din CNIR va avea loc în acest weekend, tot pe circuitul de la Adâncata.

Mulțumim Motorsport Race Management, pentru materialele puse la dispoziție și fotografilor Andrei și Luminița Gemeș, pentru accesul la galeriile foto.