TC News: Surprizele se țin lanț în seriile exotice

TC News: Surprizele se țin lanț în seriile exotice

STCC, Supercars (ne obișnuim cu noul nume ce va fi folosit de seria australiană din 2017), StockCar și TC2000 au oferit o serie nouă de reprezentații spectaculoase, cu rezultate mai greu de anticipat. Rotirea periodică a efectivelor de piloți și apariția unor nume noi pe firmament nu poate să facă decât bine motorsportului în general.

STCC

Seria scandinavă a programat runda a treia pe circuitul de la Anderstorp, cele două manșe aducând o surpriză greu de anticipat în urma cu aproape două luni. Ambele curse au fost câștigate de beneficiari ai mașinilor Seat, pregătite de echipa PWR, modele care au întâmpinat probleme serioase până acum cu viteza de top și cu setările de curse. La Anderstorp norocul a surâs celor de la PWR și piloții Johan Kristoffersson, respectiv Daniel Haglof s-au impus în fața mai puternicelor mașini Volvo de uzină.

Dacă prima cursă a fost mai mult o defilare a plutonului cu Kristoffersson la conducere, urmat de Robert Dahlgren și Richard Goransson, îm manșa secundă Haglof a trebuit să reziste unor atacuri venite din partea bătrânului Goransson, podiumul fiind completat de câștigătorul primei curse, Johan Kristoffersson.

Per ansamblu a mai impresionat Bjorn Wirdheim, la volanul unui antic SAAB, în timp ce Matias Andersson cu a sa Dacie nu a mai reușit să vină în avanposturi. Un loc 4 în prima alergare și cam atât. De asemenea nici Nissan-ul celor de la Flash Engineering nu au urcat mai sus de locul 7 pe durata weekend-ului. Oricum Nissan a făcut o figură frumoasă la antipozi unde a acumulat puncte importante.

În clasamentul general conduce Dahlgren cu un avans de 10 puncte în fața coechipierului Goransson, în timp ce Krisstoffersson ocupă locul trei la 27 de puncte de Richard. Următoarea cursă va avea loc la Falkenberg în data de 10 iulie, ocazie cu care ajungem la jumătatea campionatului.

Supercars

Una caldă, una rece în seria australiană de turisme, unde am avut două curse pe circuitul de la Hidden Valley , deosebit de antrenante cu multe accidente și penalizări care au influențat clasamentele generale într-un mod cât se poate de interesant.

Prima cursă putea fi câștigată de Shane van Gisbergen , dacă pilotul Triple Eight nu ar fi fost penalizat cu un drive through chiar la final, acțiune care l-a trimis departe în pluton, pe locul 16. Penalizarea a fost primită de Shane după un acroșaj cu Michael Caruso, pilotul Nissan reușind în cele din urmă victoria. Triumful acestuia a fost primul după ani buni de secetă, ultima sa victorie datând din 2009. Pe podium a mai urcat un Holden pilotat de Jamie Whincup și Fordul lui Chaz Mostert, clasamentul primilor zece fiind destul de amestecat în ce privește modelele de mașini.

Fostul campion Mark Winterbottom a avut un weekend de uitat cu un loc 9 în prima cursă și o clasare departe în pluton în cea de a doua alergare. Nici Scott McLaughlin, pilot ce a fost confirmat recent la echipa Penske DJR din 2017 nu a avut un weekend ușor, Volvo-ul său nereușind să se amestece în lupta pentru pozițiile fruntașe.

Van Gisbergen și-a luat revanșa în cursa secundă, în care s-a impus la peste o secundă jumătate în fața lui Tim Slade și a lui Craig Lowndes, primele cinci mașini fiind toate ale constructorului Holden. Din păcate nici un pilot Ford nu a reușit să ajungă între primii zece piloți, loc unde au reușit să se infiltreze Michael Caruso, pe locul 6 și McLaughlin pe locul 7.

Cursa a avut două incidente majore, unul provocat de Mark Winterbottom care l-a scos în decor pe Todd Kelly, primind un drive through pentru acest lucru și un acorșaj ce i-a avut protagoniști pe Scott Pye și David Reynolds.

După aceste rezultate Jamie Whincup conduce în clasamentul general cu un avans de 30 de puncte în fața lui Lowndes, în timp ce McLaughlin are de recuperat un deficit de 45 de puncte față de lider.

Cursa următoare se va desfășura în data de 10 iulie, pe circuitul din Townsville.

StockCar Brasil

În Brazilia s-a disputat runda a cincea a campionatului de turisme StockCar, cele două curse defășurându-se pe circuitul de la Taruma. Circuitul a fost unul de îndemânare, care a solicitat la maxim calitățile piloților din campionat, dar și priceperea tehnicienilor care au stabilit strategiile de curse. În prima cursă s-a impus Max Wilson de la Eurofarma, aflat la al doilea triumf din sezon, primul fiind înregistrat în runda precedentă, în timp ce manșa secundă a revenit lui Julio Campos de la echipa Axalta C2, pilotul fiind la primul succes după cel din aprilie 2015.

Podiumul primei curse a fost completat  de echipa Cimed Peugeot în ordinea Felipe Fraga și Marcos Gomes, în timp ce în cursa a doua am avut șampanie pentru Thiago Camilo și Allam Khodair, ultimul strângând puncte prețioase după ce a suferit o defecțiune la cutia de viteze în prima alergare.

Plecat din pole în prima cursă, Rubens Barichello a fost scos din cursă în ultimul tur de Rafael Suzuki, mașina Medley Chevrolet suferind o cedare a suspensiei spate, fapt ce l-a trimis pe campionul din 2014 până pe locul 18 în clasament. În cursa secundă Barichello a reușit să recupereze doar 7 poziții, terminând pe locul 11.

În cea de a doua manșă a făcut o figură frumoasă Bia Figueiredo, care a reușit să își aducă Peugeot-ul până pe locul 6, fiind flancată de piloți cu nume, Caca Bueno și Diego Nunes.

În clasament, după cinci etape conduce Felipe Fraga cu 111 puncte, urmat de Marcos Gomes cu 101 și Daniel Serra cu 87 de puncte. Rubens Barichello se află abia pe locul 6 cu un total de 77 de puncte. Runda a șasea din campionatul brazilian de turisme va avea loc în data de 17 iulie pe circuitul de la Cascavel.

TC2000

În Argentina, s-a desfășurat cea de a cincea rundă a campionatului de turisme TC2000, etapă ce a fost găzduită de cel mai cunoscut circuit, Termas de Rio Hondo, cunoscut și iubitorilor motomondialului, dar și a WTCC-ului.

Runda a fost una disputată, avându-l protagonist pe fostul pilot de Formula 1, Norberto Fontana, însă caracteristic pentru cunoscutul argentinian, ghinionul său proverbial nu s-a dezmințit și acesta a suferit o pană de cauciuc în partea stângă față a Chevrolet-ului Cruze. În cele din urmă Norberto a reușit să încheie cursa pe locul 7.

Victoria a fost moștenită de Fabian Yannantuoni, pe un Peugeot 408. Pe podium au mai urcat Matias Milla (Toyota Corolla) și Facundo Ardusso (Renault Fluence). Locul patru a revenit unei alte mărci angrenate în campionat, Chevrolet, mașina fiind pilotată de Manuel Mallo. Mai cunoscuții Emiliano Spataro și Leonel Pernia au încheiat topul 10 la peste 20 de secunde de liderul Yannantuoni.

Facundo Ardusso conduce în clasamentul general cu un total de 85 de puncte, fiind urmat de Emiliano Spataro și Agustin Canapino, ambii cu 71 de puncte. Următoarea rundă va avea loc la Obera în data de 3 iulie.