GP2 Spielberg: Scenarii imprevizibile în favoarea lui Evans și King

GP2 Spielberg: Scenarii imprevizibile în favoarea lui Evans și King

Steagul roșu i-a ajutat în prima manșă pe cei de la Campos, care au semnat o dublă norocoasă prin Evans și Gelael, iar a doua zi pe ploaie am avut un monopol britanic, cu Jordan King la primul succes în GP2 în fața lui Rowland și Lynn.

Antonio Giovinazzi a sosit în Austria cu moralul la cote maxime, iar în antrenamente a fost singurul capabil să ruleze sub 1:14. Totuși, Sirotkin avea ceva de demonstrat după debutul dificil de sezon și i-a suflat pole-ul italianului pentru doar 6 miimi de secundă, cei doi fiind urmați pe grilă de Gasly (blocat în turul rapid), Ghiotto și perechea Russian Time formată din Markelov și Marciello. După incidentele de la Baku, Matsushita a primit o etapă de suspendare și ART Grand Prix a recurs la serviciile localnicului René Binder, care s-a calificat abia pe 15.

Cursa 1

Trecuseră ceva etape de când nu am mai avut parte de un ”moment Canamasas”, iar acesta s-a produs chiar pe primii metri după start. Catalanul s-a intersectat cu Nabil Jeffri și ambii au avut evoluții foarte scurte în sâmbăta de pe Red Bull Ring. Perechea Prema a trecut urgent de Sirotkin, rusul nereușind să se pună în mișcare ca un demn ocupant al pole-ului.

CmXYW83XgAAj4k6.jpg_large

În turul 15, ploaia a venit dinspre nord-vest, frânarea de pe virajul al doilea devenind problematică. Giovinazzi era la aproape trei secunde de coechipierul Gasly, dar asfaltul ud l-a făcut să recupereze rapid, câte o secundă în următoarele două bucle. A urmat un dezastru pentru piloții francezi: Gasly a ieșit singur în decor de pe primul loc, iar Pic și Nato s-au grăbit să monteze gumele de ploaie de la primii stropi. Marciello a taxat o eroare a lui Giovinazzi în turul 23, însă pilotul Prema a revenit asupra conaționalului său.

În turul 27, Kirchhofer s-a răsucit și a calat motorul la ieșirea din virajul al doilea, în timp ce Markelov a acvaplanat la ieșirea de la boxe și a lovit zidul. Acest incident a impus arborarea steagului roșu, însă nu se atinsese baremul de 75% din tururi parcurse pentru a se acorda punctele întregi. Astfel, toată lumea a avut interes ca manșa să se reia, marii beneficiari fiind piloții care nu efectuaseră oprirea obligatorie la boxe. Precum s-a mai văzut în trecut, aceștia au putut schimba gumele la întreruperea cursei, fără nicio penalizare de timp. Marii beneficiari au fost piloții Campos, Evans și Gelael.

Când s-a repornit în spatele mașinii de siguranță, monopostul lui Giovinazzi a refuzat să se pună în mișcare, iar astfel pe primele poziții se afla perechea Campos, urmată de al treilea protejat Jagonya Ayam, Philo Paz Armand și Jimmy Eriksson. Aceștia din urmă erau singurii care nu au obținut vreun punct în actualul sezon, iar dacă suedezul măcar și-a etalat în trecut calitatea în GP3, indonezianul era destinat oricum să cadă la coada grupului în scurt timp.

În turul 33 s-a dat restartul, iar Evans nu a avut nicio problemă să completeze ultimele 7 bucle în drum spre victorie. Surprinzător a fost faptul că Sean Gelael a fost deosebit de rapid în faza finală a cursei și a rezistat pe locul secund, în fața lui Marciello și Ghiotto. Oliver Rowland i-a răpit locul al cincilea lui Jimmy Eriksson pe final, iar Nato a trecut de Sirotkin. După cursă, Sirotkin și Malja au primit penalizări de 30 de secunde pentru depășirea neautorizată a mașinii de siguranță, iar pe 8 a fost promovat astfel Jordan King. În puncte au mai intrat Pic și Latifi, în timp ce Lynn a rămas sub linie într-o cursă de uitat pentru DAMS.

La general, problema lui Giovinazzi a făcut ca prima poziție să treacă în contul altui italian – Raffaele Marciello.

Cursa 2

Ploaia s-a oprit înaintea startului, însă pista era încă extrem de umedă și directorul de cursă a decis plecarea din spatele mașinii de siguranță. În turul al patrulea s-a dat undă verde, iar Jordan King și-a păstrat prima poziție. Arthur Pic l-a răsucit pe Sean Gelael la trecerea prin virajul al treilea, ceea ce a impus încă o mică neutralizare în turul al cincilea. Ulterior, Norman Nato și Jimmy Eriksson au pierdut loc după loc, în timp ce Rowland și Marciello au urcat pe 2, respectiv 3. Piloții Prema (Gasly și Giovinazzi) au revenit în top 10 după ce plecaseră foarte din urmă, iar la jumătatea manșei aveam doar piloți de o valoare certă în avanposturi.

Problema tuturor era uzura pneurilor de ploaie pe o pistă în uscare, iar Latifi a fost primul care a topit gumele. O eroare a canadianului în turul 21 a atras din nou neutralizarea, tocmai când Artem Markelov a riscat să schimbe pe slickuri. Din nefericire pentru rus și toți cei care i-au urmat exemplul, mașina lui Latifi a fost evacuată extrem de rapid și restartul s-a dat după un singur tur. Cei pe slickuri erau la mai bine de un minut de grupul primilor 10, așa că nu era nicio șansă pentru ca aceștia să puncteze dacă în fața lor n-aveau loc incidente.

Lynn a trecut rapid de Marciello și a completat un podium britanic, în timp ce liderul Jordan King a fost irezistibil și a refăcut rapid avansul pe care-l construise înaintea neutralizării. Între cei doi se afla Rowland, iar astfel am avut un podium integral britanic pe o vreme ”ca acasă”. Toți cei trei ai deja legături serioase cu echipe de F1 (Manor, Renault, Williams), iar în urma acestora s-a consumat un duel al italienilor, cu Marciello, Giovinazzi și Ghiotto. Din păcate, pilotul Trident s-a răsucit în ultimul viraj și a pierdut poziția a șasea, în puncte fiind clasați Sirotkin, Gasly și Evans.

La general, Marciello s-a distanțat de urmăritori, de vreme ce Evans a obținut un singur punct, iar Nato și Markelov au plecat cu mâna goală la finele manșei de duminică. Rowland și King au punctat bine în Austria și titlul GP2 pare să fie la îndemâna a jumătate din pluton, momentan. Cu 7 învingători diferiți în 8 curse, orice previziune comportă un mare risc.

Clasament: Marciello 66p, Evans 56p, Nato 55p, Markelov 54p, Rowland 54p, Giovinazzi 52p, Lynn 51p.