Formula E: Buemi și di Grassi continuă duelul verbal

Formula E: Buemi și di Grassi continuă duelul verbal

Imediat după ce s-a consumat ultima reprezentație a sezonului al doilea din Formula E, cei doi piloți ce s-au luptat pentru titlu și-au lansat vorbe grele în urma incidentului din primul viraj. De urmărit cele 6 etape din WEC în care s-ar putea reîntâlni pe circuit Buemi și di Grassi.

În primă fază, să rememorăm faptele. Înaintea ultimului start, cei doi pretendenți la titlu se aflau la egalitate de puncte, iar pe prima linie a grilei de start erau cele două monoposturi e.dams Renault ale lui Buemi și Nico Prost, net superioare față de ritmul etalat de mașina Abt Audi a lui Lucas di Grassi, ce urma să plece de pe 3. Primii doi au baricadat pista deosebit de îngustă în prima zonă de frânare, iar brazilianul a încercat să se plaseze pe exteriorul lui Prost pentru a depăși măcar un adversar.

Buemi nu avea de ce să frâneze foarte târziu, de vreme ce Prost oricum i-ar fi lăsat trasa liberă. Însă di Grassi avea toate motivele să calce pedala de frână în ultima milisecundă, iar rezultatul l-am văzut cu toții: brazilianul a escaladat monopostul rivalului său de o manieră ce amintea de Senna și Prost la Suzuka în 1990. Nico Prost a defilat către victorie, iar Buemi și di Grassi s-au târât la boxe și au purtat un duel pentru cele două puncte suplimentare aferente celui mai rapid tur în mașinile de rezervă, până la epuizarea resurselor de energie.

Buemi a devenit astfel campion, dată fiind viteza pură superioară a monopostului său, în pofida unor tentative de a-l bloca din partea lui di Grassi.

Buemi: zero respect pentru mincinosul di Grassi

Elvețianul lasă loc de interpretări și evită răspunsul atunci când este întrebat dacă a frânat prea devreme:

De fiecare dată vei frâna altfel din cauză că frânele și pneurile sunt reci, în lipsa unui tur de formare. E suficient să privești filmarea.

Datele telemetrice ar fi mult mai utile decât imaginile video în acest sens. Ulterior, noul campion își începe tirada:

Sincer, respectul meu este zero față de tipul ăsta, dar sunt foarte fericit cu ceea ce am realizat. Nu am greșit cu nimic. Ceea ce a afirmat el e lipsit de respect, deoarece în primul rând minte, iar în al doilea rând a comis o greșeală imensă și încearcă să dea vina pe altcineva pentru asta. După aceea, incredibil, și-a făcut turul și nu mi-a venit să cred ce a urmat: mă aștepta pe circuit ca să mă blocheze. Consumasem deja 60% din baterie și nu aveam un tur curat. Emoțiile erau mari.

Buemi a mai adăugat că e trist pentru modul în care s-a decis acest titlu și că pierderea respectului față de adversarul direct a fost subită, după ce a avut doar cuvinte de laudă pentru modul în care di Grassi a evoluat de-a lungul sezonului, maximizându-și orice oportunitate. Elvețianul susține că nu e etic să-ți scoți în evidență propriile merite prin declarații negative la adresa monopostului Abt Audi și insinuează că brazilianul ar fi atât de plin de sine încât ar fi spus că la bordul unui e.dams ar fi cu jumătate de secundă mai rapid ca Buemi!

Di Grassi: Tacticile de blocare sunt doar în imaginația lui Buemi

Despre manevra din primul viraj, brazilianul a afirmat:

Am văzut datele telemetrice în camera oficialilor și e evident că Buemi a frânat prea devreme, cu 50 de metri înaintea mea și a lui Nico. Ar fi fost la fel de agresiv dacă era în poziția mea și n-aveam cum să îl mai feresc. Trebuia să încerc să trec de Prost pentru a avea o minimă șansă de a lupta cu Seb. E foarte ușor să blochezi aici, iar dacă rămâneam în urma lui Prost n-aveam nicio șansă în fața lui Buemi.

Discuția a continuat apoi pe tema presupusei strategii a echipei Abt Audi de a-l împiedica pe Buemi să-și exprime potențialul monopostului superior într-un tur foarte rapid. Așadar, la doar câteva zeci de secunde, di Grassi s-a contrazis în mod incredibil:

Circuitul este atât de lung, cum aș putea să-l blochez? Dincolo de asta, chiar nu a fost cazul. Ce-și imaginează el e altă chestiune. Ar trebui să fie mândru că a luat titlul, iar după ce se va răcori va avea o altă abordare. Noi doar așteptam ca pista să devină mai aderentă și căutam să ieșim într-o zonă liberă.

Nico Prost: di Grassi și-a pierdut mințile

Dublul învingător al weekendului londonez a fost în cea mai bună postură să observe incidentul dintre protagoniștii la titlu și nu e de mirare că îi ia apărarea coechipierului său:

Sincer să fiu, oricât de simpatic mi-ar fi Lucas, nu înțeleg manevra sa. Eram în mijloc, Seb a plecat destul de slab, dar (Lucas) era cu 100km/h prea rapid și l-a distrus efectiv pe Seb. De obicei e primul din paddock, dar acum cred că și-a pierdut mințile.

De notat faptul că un incident în care Buemi ar fi abandonat pe loc i-ar fi adus titlul lui di Grassi, departajarea făcându-se la numărul de locuri 3, în condițiile în care ambii aveau câte 3 victorii la activ și câte două clasări pe 2. Cele trei luni de intersezon ne-am dori să treacă într-o clipită și să revenim la acțiune într-un mediu atât de tensionat, care până la urmă atestă faptul că ambii ”și-au dorit foarte mult victoria”. Iar asta e extrem de relevant în contextul Formulei E, nici pe departe un azil de bătrâni care nu-și mai găsesc loc în F1.