Formula E: Jose Maria Lopez a semnat cu DS Virgin

Formula E: Jose Maria Lopez a semnat cu DS Virgin

Viitorul lui Pechito Lopez după retragerea Citroen din WTCC a fost clarificat parțial odată cu anunțul mutării acestuia în Formula E, tot la echipa de uzină a constructorului francez.

De-a lungul sezonului de Formula E recent încheiat, DS Virgin a avut un monopost cu care nu putea spera la mai mult decât poziția a treia la general, în spatele rivalilor de la Renault și Audi. Totuși, dacă Sam Bird a reușit o victorie și a fost adesea în coasta fruntașilor, Jean-Eric Vergne a dezamăgit, fiind departe de coechipierul său britanic. JEV fusese o revelație în primul sezon, când a pus mașina Andretti în pole încă de la prima sa cursă, dar campania cu DS Virgin n-a adus decât două podiumuri și un loc 9 la general. Implicit, asta le-a dat ceva emoții șefilor, care au fost la un pas să piardă locul 3 la echipe în dauna celor de la Dragon.

Așadar, Vergne a fost invitat să plece și a anunțat semnarea unui contract cu Techeetah, concernul chinez care a cumpărat echipa Aguri. În locul acestuia a fost imediat adus Jose Maria Lopez, dominatorul absolut al mondialului de turisme de când a venit Citroen cu echipa de uzină (2014-16). Argentinianul a obținut titlurile în anii precedenți, iar acum se îndreaptă spre a treia coroană consecutivă, fiind la adăpostul unui avans uriaș în clasament. În paralel cu dorința sa de a evolua în Formula E, Lopez sondează terenul în WEC, acolo unde grupul PSA nu este activ, însă mulți dintre foștii componenți ai echipei Peugeot sunt astăzi la Toyota, sub conducerea lui Hugues de Chaunac.

ds-virgin5Citroen anunțase încă de la finele lui 2015 că nu va mai sta decât un an în WTCC, concentrându-se pe o revenire full-time în mondialul de raliuri cu o nouă mașină începând cu 2017. Consecința iminentă a fost despărțirea tensionată de Sebastien Loeb, în timp ce Yvan Muller și Pechito Lopez au rămas anul acesta să apere interesul uzinei în mondialul de turisme, fără garanții pentru viitor. Campionul argentinian a afirmat acum câteva săptămâni că își dorește să continue legătura cu Citroen, iar cum singura competiție de circuit în care francezii continuă să se implice e Formula E, s-a ajuns rapid la un acord. Lopez nu a mai concurat în cursele de monoposturi din toamna lui 2006, când a încheiat cea de-a doua sa campanie în GP2.

Planurile Citroen: WTCC în 2016, WRC din 2017

Pechito Lopez are deja la activ teste cu monopostul DS Virgin ce va fi folosit în sezonul al treilea, începând din octombrie 2016. Uzina franceză chiar își dorește să se implice în lupta pentru titlu cu rivalii de la Renault, motiv pentru care a avut grijă să aibă o pereche de piloți valoroși și motivați. Totodată, soluția tehnică folosită în acest an (două motoare) s-a dovedit prea penalizantă la capitolul greutate și toate semnele indică o revoluție în atelierul DS Virgin. La început de sezon soluțiile au fost foarte diverse, însă e clar că după un an s-a cam dovedit ce dă randament și ce nu în Formula E, atât la nivelul motoarelor, cât și în ceea ce privește cutiile de viteze.

jose-maria-lopez-formula-e-1

Formula E: Cine a ales calea potrivită de dezvoltare?

Sam Bird a acceptat să continue alături de DS Virgin, în pofida faptului că nou-veniții de la Jaguar au jucat cartea patriotică și au încercat să-l atragă. Probabil, asta va determina activarea legăturii dintre uzina britanică și Oliver Turvey, categoric nemulțumit de monopostul NextEV, la fel ca și fostul campion Nelson Piquet.

Momentan, în Formula E sunt confirmați piloții de la primele patru echipe din ierarhia finală a sezonului 2015/16 – Buemi și Prost la e.dams Renault, di Grassi și Abt la Abt Audi, Bird și Lopez la DS Virgin, Duval și d’Ambrosio la Dragon. Noua structură chineză Techeetah i-a contractat pe Vergne și Ma Qing Hua, iar la Andretti a fost anunțat Robin Frijns, iar tentativele sunt avansate cu Antonio Felix da Costa.

Nu este nimeni confirmat la Mahindra, Venturi, NextEV și Jaguar.