GP2 Silverstone: Pierre Gasly, în sfârșit triumfător!

GP2 Silverstone: Pierre Gasly, în sfârșit triumfător!

Într-un weekend foarte agitat, Pierre Gasly a reușit să pună capăt secetei de doi ani și jumătate, în care și-a etalat în repetate rânduri viteza însă nu a obținut vreo victorie în Renault 3.5 sau GP2. A doua zi, francezul a cedat șefia la general în fața lui Rowland, la capătul unei manșe dominate de Jordan King.

Pierre Gasly a fost cel mai rapid în antrenamente, la scurt timp după ce suferise un accident rutier în apropierea circuitului. Mașina în care erau pasageri Gasly și mama acestuia s-a răsturnat, însă nimeni nu a suferit vreo leziune serioasă. Sirotkin și Arthur Pic l-au urmat pe francez în ierarhia sesiunii, iar mai apoi în calificări fostul lider Norman Nato a reușit cel mai bun timp, în fața lui Gasly, Latifi și Marciello (liderul campionatului). Rusul Sirotkin ar fi trebuit să se lanseze de pe 5, însă a uitat să oprească la cântarul oficial la finele sesiunii și a fost aruncat pe ultima poziție, în fața sa fiind ghinionistul Luca Ghiotto.

Cursa 1

Polemanul Nato a demarat excelent, urmat de Gasly. Al doilea monopost Racing Engineering a fost la fel de inspirat în debutul de cursă, proaspătul învingător de la SPielberg Jordan King reușind să urce rapid de pe 7 până pe 3. Între timp, Malja și Gelael au trecut pe la boxe pentru a remedia daunele aferente contactului din primul viraj, ambuscadă în care a fost prins și Alex Lynn, nevoit să ocolească monoposturi în derivă. Cei plecați pe gumele soft au văzut cum acestea nu prea rezistă și s-au chinuit până la finele turului al șaselea, când s-a deschis linia boxelor și au putut să treacă pe compoziția dură.

Singurul care a putut să mai stoarcă un tur decent din acele anvelope a fost Pierre Gasly, care a oprit la finele turului al șaptelea și a ieșit mult în fața celorlalți piloți plecați pe aceeași strategie: Rowland, Ghiotto, Giovinazzi și alți trei. Francezul de la Prema a început să ruleze mult mai rapid decât liderul Nato, iar în turul 13 deja i se spunea prin radio că e lider virtual în momentul în care conaționalul său s-ar opri și el la standuri.

Din grupul celor plecați pe gumele dure, Marciello a stat cel mai prost la capitolul gestiune a uzurii și a intrat la finele turului 21. Nato s-a oprit un tur mai târziu, însă a pierdut timp deoarece echipa sa a trebuit să aștepte ca Latifi să treacă, iar mai apoi au fost probleme și la opririle lui King și Markelov. Era însă evident că Gasly și compania optaseră pentru strategia corectă, iar pe final de manșă doar o (nouă) eroare personală îl mai putea priva de succes. Rowland era la peste 6 secunde, cu ochii în retrovizoare, unde se agita Antonio Giovinazzi. Italianul a trecut foarte frumos pe exteriorul virajului Woodcote și a completat dubla Prema, în timp ce britanicul s-a ales cu o penalizare de 5 secunde care însă nu l-a dat jos de pe podium.

Mitch Evans a fost cel mai bine clasat pe strategia alternativă (P4), în fața lui Ghiotto, care a reușit o superbă recuperare, după ce plecase de pe 21. Motive de bucurie au fost și pentru japonezul Matsushita, revenit în campionat după etapa de suspendare din Austria, care i-a devansat pe Nato și King. Piloții Racing Engineering urmau să plece de pe prima linie a grilei inversate din cursa a doua, iar ultimele puncte de sâmbătă le-au revenit celor de la Russian Time, prin Marciello și Markelov. A fost însă prea puțin pentru Lello, care a cedat șefia la general și a căzut până pe 5. Tot piloții Prema au ajuns în fruntea clasamentului, în aceeași ordine ca și în cursa de la Silverstone: Gasly, urmat de Giovinazzi.

Cursa 2

King și Nato nutreau speranțe la o dublă, cu lansare din prima linie în cursa de sprint. Însă destinele celor doi piloți au contrastat puternic de-a lungul celor 21 de tururi: britanicul, cu mai puțină experiență decât coechipierul său, a condus pe toată durata cursei, în timp ce Nato a pierdut loc după loc și a sfârșit în bancul cu pietriș. Matsushita și Rowland se gândeau la podium, însă Luca Ghiotto a venit ca o rachetă din urma lor și a ajuns să-l preseze pe Jordan King până când gumele italianului au zis stop. Matsushita s-a precipitat pe final și a ratat un punct de frânare la apariția primelor picături, iar Rowland și Giovinazzi l-au taxat imediat.

Pierre Gasly a avut mult de muncit pentru a intra în puncte și a terminat în final pe 7, în spatele lui Marciello. Nu a fost suficient pentru ca francezul de pe filiera Red Bull să-și păstreze prima poziție la general, care i-a revenit lui Rowland după cele două podiumuri din Albion. S-a făcut rocada în clasament și între cei doi piloți Prema, iar interesul lui Helmut Marko față de Giovinazzi este din ce în ce mai vizibil. Marvin Kirchhofer a cules un punct, după două weekenduri de secetă la Baku și Spielberg. Însă cel mai mult au avut de pierdut la Silverstone rusul Sirotkin și perechea DAMS, formată din Lynn și Latifi.

Clasament: Rowland 79p, Giovinazzi 78p, Gasly 74p, Marciello 72p, Evans 70p, King 65p, Nato 65p.