MotoGP Sachsenring: Strategie impecabilă pentru Marquez

MotoGP Sachsenring: Strategie impecabilă pentru Marquez

Ploaia prezentă și la ora disputării cursei MotoGP a asigurat spectacolul întrecerii. Pariul alegerii pneurilor a fost câștigat ca și la Assen de Marc Marquez, în timp ce Rossi s-a încăpățânat să reziste pe pistă cu pneuri de ploaie, în ciuda indicațiilor disperate ale echipei Yamaha. Când a schimbat, cursa era deja compromisă. Se spune că cine nu are bătrâni să își cumpere … dar cum facem cu încăpățânarea lor proverbială?

Începutul de cursă a fost de bun augur pentru Ducati, lucru pe care l-am mai văzut de vreo câteva ori în acest sezon. Andrea Dovizioso a fost liderul de moment al echipei, trebuind să reziste în fața pilotului de la Pramac, Danilo Petrucci. Pentru o fracțiune de secundă ne-am amintit de evoluția polițistului de la Silverstone-ul inundat de ploaie de anul trecut, unde a terminat pe locul secund în urma lui Valentino Rossi.

Pentru câteva tururi, pe un Sachsenring ce începea să se usuce, Rossi a părut în măsură să lupte pentru victorie cu piloți exotici precum Hector Barbera sau omul momentului după cursa de la Assen, Jack Miller. Undeva în top 6 au apărut și Cal Crutchlow, sau Scott Redding, aflați într-un permanent duel pentru poziții, în timp ce Iannone sau Pedrosa asistau oarecum neputincioși la ascensiunea acestor outsideri.

Cu puțin înainte de schimbul programat al motocicletelor, Danilo Petrucci a pierdut controlul motocicletei Pramac Ducati, însă pentru aproape un tur a încercat să rămână pe pistă. Aventura acestuia s-a încheiat însă la boxe, când venit pentru schimbul motocicletei. Italianul a fost surprins de incendiul ce creștea în proporții sub motocicleta sa.

Așa cum aveam să aflăm în interviul de la finele cursei, Marc Marquez a avut o strategie pregătită minuțios dinainte, aceasta constând în rămânerea pe pistă până ce se treceau pe la boxe primii piloți și timpii pe tur ai celor echipați cu pneuri de uscat începeau să facă diferența. Spaniolul și-a recunoscut greșeala de a pleca în cursă cu pneuri de ploaie, cele intermediare dovedindu-se a fi o soluție mult mai bună.

Trecerea pe la boxe a fost făcută la momentul oportun, astfel că Marquez a reintrat în luptă undeva pe locurile 8-9, însă timpii săi erau semnificativ mai rapizi decât ai celor de pe podiumul provizoriu. A fost momentul în care tehnicienii de la Movistar Yamaha au sesizat greșeala strategică și au insistat disperați pe lângă Rossi să intre cât mai repede la boxe pentru schimbul motocicletei.

Valentino a considerat în mod eronat că poate îi poate surprinde pe cei care au schimbat mai devreme, că ar putea rămâne pe pistă în ultimele 8 tururi, dar în scurt timp și-a dat seama că gumele de ploaie nu vor rezista și a intrat la boxe, alături de Miller, Dovizioso, Redding și Crutchlow. Nu doar că trecerea pe la boxe a fost târzie, ci a mai fost întârziat la ieșire de o parte a piloților menționați, astfel că la revenirea pe circuit Vale se clasa pe locul 7, în timp ce Marquez se îndepărta rapid de Dovizioso, Redding și un Cal Crutchlow incredibil de rapid.

MotoGP-2016-Argentina-QP-Cal-Crutchlow-9

Britanicul de la LCR a fost pilotul finalului de cursă, trecând de piloții Ducati, Dovizioso și Redding, trecându-și în cont astfel locul secund, la aproape 9 secunde de câștigătorul Marc Marquez. Spaniolul s-a impus pentru cea de a șaptea oară consecutiv, dintre care ultimele patru victorii la clasa regină. Rivalul direct în lupta pentru titlu al lui Marquez, Jorge Lorenzo a încheiat cursa pe un loc 15 de coșmar, fiind ultimul pilot în același tur cu Marc.

Pe finalul ultimului tur, Valentino Rossi a fost depășit de Jack Miller, australianul reușind să încheie cursa pe locul 7. Dacă ar fi urmat strategia lui Marquez, Jackass ar fi avut o șansă cât se poate de realistă de a termina din nou pe podium. Ultima treaptă a fost adjudecată de Andrea Dovizioso, care la final l-a bătut pe britanicul Scott Redding.

Ceea ce a început ca cea mai bună prestație a carierei, s-a terminat într-o notă normală pentru Hector Barbera, acesta ocupând la final locul 9, la 0.2 secunde de Valentino Rossi.

În clasamentul general conduce detașat Marc Marquez cu 170 de puncte, urmat de Jorge Lorenzo cu 122, iar pe locul trei se află Valentino Rossi cu 111 puncte, așadar la mai bine de două victorii de lider.

Etapa următoare va avea loc în data de 14 august, în premieră în Austria, pe circuitul Red Bull Ring de la Spielberg.