IndyCar Toronto: Șansa e de partea lui Will Power

IndyCar Toronto: Șansa e de partea lui Will Power

Will Power își continuă revenirea printr-o victorie ”furată” în Canada, ca urmare a unei chemări extrem de inspirate la boxe. Totul părea aranjat pentru Scott Dixon, iar Pagenaud a fost și el pe o strategie perdantă.

Monoposturile din IndyCar au avut unica ocazie de a părăsi arealul Statelor Unite la mijloc de iulie, când a fost programată runda stradală din Toronto. Construcțiile din orașul canadian au silit organizatorii să mute zona (căci nu se mai putea numi linia) boxelor între virajele 9-11, iar glisierele mult prea apropiate au făcut ca piloții să fie foarte vocali la finele antrenamentelor.

Virajele oarbe au fost ajustate înaintea calificărilor, proactivitatea oficialilor fiind de lăudat, iar Scott Dixon a semnat cel de-al 24-lea pole al carierei pe un traseu care, dacă era să dăm crez statisticilor, nu-l favoriza pe liderul campionatului, Simon Pagenaud. Totuși, criticile au continuat la adresa diferenței de aderență între sectoarele circuitului. O zonă de beton a fost în gura tuturor, a rula pe această suprafață fiind ceva comparabil cu acvaplanarea conform lui Juan Pablo Montoya.

Campionul en-titre Dixon a dominat prima parte a întrecerii, în timp ce echipierii Penske s-au plasat în poziții cât mai bune în spatele acestuia. Castroneves și Pagenaud erau pe podiumul provizoriu, urmați de Power și, după câteva manevre la limită, Montoya. Primul care a dat de greu a fost brazilianul, care a făcut pană în turul 25. Apoi, momentul-cheie al cursei a fost contactul lui Newgarden cu zidul în turul 58, care a atras o neutralizare. Will Power tocmai oprise înaintea steagului galben, iar trio-ul fruntaș (Dixon-Pagenaud-Montoya) a fost silit să intre după un tur în care australianul a topit tot handicapul.

Între Power și victorie au mai stat Tony Kanaan (care a intrat și el la boxe în turul 75) și o neutralizare chiar pe final (turul 82 din 85), cauzată de contactul lui Hawksworth cu zidul, Montoya fiind incapabil să reacționeze și percutând mașina avariată. Ghinion încă o dată pentru columbian, însă o șansă pentru Castroneves și Hinchcliffe să încerce ceva într-un ultim tur pe steag verde. Power s-a apărat bine și a trecut primul linia de sosire în fața celor doi, iar faptul că Pagenaud a sosit abia pe 9 (chiar în ruma lui Dixon) a fost benefic pentru australian la general, acesta fiind într-o revenire puternică asupra vârfului ierarhiei.

Pe 5 și 6 s-au clasat alteori sălbaticii Takuma Sato (plecat de pe 20) și Mikhail Aleshin, ambii reușind la Toronto curse curate pentru Honda într-o cursă sponsorizată de constructorul japonez. Cea mai puternică structură a taberei, Andretti Autosport, a avut o rundă extrem de palidă, juniorul Marco reușind reperul grupării printr-un loc 10.

Canadienii s-au bucurat însă cel mai tare pentru conaționalul lor James Hinchcliffe, care nu terminase niciodată cursa de casă mai sus de locul 8, iar anul trecut privise de pe margine evoluția lui Conor Daly pe monopostul său în urma incidentului grav de la Indy 500.

Will Power a urcat astfel pe poziția secundă la general, fiind acum la doar 47 de puncte de Pagenaud, cu 5 curse rămase de disputat în următoarele două luni, începând cu Mid-Ohio la final de iulie.