Buletin Nascar: Brad Keselowski la un pas de tripla victorie

Buletin Nascar: Brad Keselowski la un pas de tripla victorie

După seria de victorii Toyota și succesele accidentale a unor piloți Chevrolet, a venit și rândul celor de la Ford să le amintească americanilor că mai sunt prezenți în Nascar. De la Daytona, la începutul lui iulie, am asistat la o creștere de formă a modelelor Ford Fusion.

Exponentul de seamă a fost Brad Keselowski, de la echipa Penske ce și-a trecut în cont victoriile consecutive de la Daytona și Kentucky. Logano a fost aproape de a continua succesul la New Hempshire, dar Kenseth și bătrânelul Tony Stewart au decis cu totul altceva.

Cursa de vară de la Daytona va rămâne în analele sezonului 2016 mai mult pentru accidentele spectaculoase decât pentru evoluția remarcabilă a pilotului Brad Keselowski. Acesta i-a dat răspuns lui Martin Truex Jr, dominând fără drept de apel cursa ce a adunat 161 de tururi, pilotul cu numărul #2 aflându-se la conducere pentru 115 tururi.

Meritul său a fost de a gestiona desele neutralizări și de a profita magistral de multiplele accidente. În cursă, 13 piloți s-au perindat vremelnic la conducere, producându-se 27 de schimbări de lider, însă norocul nu a ținut mult pentru nimeni, excepție fiind Keselowski, care s-a impus în fața lui Kyle Busch.

LIniștea din pluton, dacă putem spune așa, a fost stopată brusc de Jamie McMurray, care l-a acroșat pe Kyle Larson, ultimul agățându-l și pe Jimmie Johnson. În incident au fost implicate 22 de mașini din totalul de 40, ghinioniștii de marcă fiind Kevin Harvick, Chase Elliott, Truex și Kenseth.

De toată nebunia au profitat Trevor Bayne ce a terminat cursa pe ultima treaptă a podiumului și Ricky Stenhouse Jr, care a încheiat pe locul 5. Cole Whitt, unul din frații de suferință ai lui Matt DiBenedetto în lupta pentru evitarea ultimului loc, a reușit clasarea sezonului, un nesperat loc 11.

Același Brad Keselowski a plusat încă odată și s-a impus în a doua cursă consecutivă, cea de la Kentucky. Dominația sa nu a mai fost la fel de autoritară, pilotul Penske știind să profite de strategia de cursă eronată a lui Kevin Harvick și de proverbiala neșansă a lui Martin Truex.

Matt Kenseth a părut că se află la locul potrivit, însă consumul de combustibil i-a venit de hac în ultimele 6 tururi, oferindu-i victoria pe tavă lui Keselowski. Brad s-a impus pentru doar 0,175 secunde în fața lui Carl Edwards, uluitor fiind că imediat după trecerea liniei de finish, Fordul său a rămas și fără ultimii vapori de carburant. Ca să ajungă pe victory lane, Keselowski a avut nevoie de un utilaj care i-a tractat mașina.

Strategia cu doar 4 opriri la boxe s-a dovedit câștigătoare, însă riscul a fost enorm ca Brad să rămână cu rezervorul gol chiar la final, sau să îi cedeze unul din pneuri. Podiumul a fost completat de Carl Edwards și de Ryan Newman, în timp ce Tony Stewart a încheiat pe un meritoriu loc 5.

Weekendul trecut la Louden, pe circuitul New Hampshire Motor Speedway, Matt Kenseth și-a luat revanșa după neșansa de la Kentucky. Cursa a avut însă alți doi protagoniști, Martin Truex în prima parte, iar mai apoi până la debutul unei serii de accidente, lider a fost Kyle Busch.

Kenseth a repetat isprava de pe același circuit din septembrie anul trecut, ajungând la cea de a 38-a victorie din carieră. În ultimele tururi, lupta pentru victorie s-a dat între acesta și Tony Stewart, ultimul având ca miză consolidarea locului 30 în clasamentul general, sarcină obligatorie pentru a putea accede în prima fază a Chase-ului. Obiectivul a fost atins cu brio, iar Tony ne-a asigurat că i-a revenit pofta de a concura și de a lupta pentru victorie.

Din pluton a venit pe nesimțite Joey Logano, acesta necontând în topul primilor 10 piloți până aproape de finalul cursei când a început nebunia.

În această cursă nu a luat startul favoritul publicului american, Dale Earnhardt Jr, acesta acuzând probleme de sănătate. Dale a suferit complicații în urma unei infecții a sinusurilor combinate cu niște alergii mai vechi, momentul critic fiind spre mijlocul săptămânii, înaintea weekend-ului de la Loudon când a suferit o comoție, cauzată și de recentele accidente suferite la Daytona, în debutul sezonului și la Michigan. Medicul personal i-a recomandat să nu concureze în cursa de duminică, iar ultimele informații îl dau absent pe Dale în următoarele două curse, la Indianapolis și Pocono.

Pentru cursa de la New Hampshire, mașina cu numărul 88 l-a avut la volan pe Alex Bowman, însă acesta a fost implicat în incidentele de pe pistă. Pentru următoarele două curse Chevy-ul #88  va fi pilotat de Jeff Gordon, fostul pilot, actual comentator al curselor Nascar pentru televiziunea Fox. Fosta glorie a seriei americane nu a putut să stea pe margine prea mult timp, asumându-și rolul de a-l înlocui pe următorul cel mai iubit pilot din competiție.

Lipsa lui Dale Earnhardt Jr s-a văzut imediat, tribunele de la New Hampshire fiind pe alocuri goale.

Martin Truex a sperat din nou la victorie, a dominat aproape jumătate din cursă, însă de această dată tehnica i-a jucat feste, ambreiajul fiind cel care a cedat. Intervenția mecanicilor l-a scos pe Martin din ritm, în final reușind doar un loc 16.

Ghinionist a mai fost și Chase Elliott, moștenitorul numărului 24, debutantul fiind scos din cursă de o pană de cauciuc. Cu doar 7 curse rămase de disputat până la chase, Elliott trebuie să își concentreze tot mai mult eforturile pentru a obține o victorie, altfel nu va avea nici o șansă să lupte pentru titlul de campion.

O prestație bună pe durata cursei a avut și Danica Patrick, aceasta rulând la un moment dat în top 10, însă după ultima neutralizare a căzut pe locul 14, în fața lui Brad Keselowski.

Duminică, 24 iulie va avea loc etapa de pe Brickyard, celebrul oval de la Indianapolis.