STCC Falkenberg: Primul podium Dacia din sezon

STCC Falkenberg: Primul podium Dacia din sezon

Dubla victorie obținută de Richard Goransson a venit ca o răbufnire de orgoliu a veteranului, însă la Falkenberg au rămas memorabile gafele colosale ale furiei roz, Emma Kimilainen, care a creat haos în pluton în ambele manșe, greșind în același loc, în aceeași manieră.

Startul primei curse a decurs fără probleme pentru Richard Goransson, instalat la conducere și Robert Dahlgren, ambii coechipieri în cadrul echipei Cyan Volvo. Înaintea intrării în primul viraj, Dahlgren a schițat o tentativă de depășire asupra lui Richard, însă aceasta nu a avut finalitate din cauza Emmei Kimilainen, care a greșit perioada de frânare și a percutat liderul la general. Odată eliminat Robert Dahlgren, poziția a doua a revenit primului reprezentant al echipei PWR Seat, Johan Kristoffersson, acesta reușind să își mențină locul până la final.

Locurile 3 și 4 în cursă au revenit piloților Flash Engineering, care folosesc mașini diferite, Linus Ohlsson un Nissan, în timp ce mai cunoscutul Bjorn Wirdheim pilotează un SAAB.

Ceva mai în spate, Prințul Carl Philip Bernadotte l-a atins pe o perioadă de frânare pe Mattias Andersson de la Dacia Dealer team, ultimul fiind nevoit să abandoneze. Carl Philip s-a ales cu un drive-through, care l-a aruncat pe locul 8 la finalul cursei, în fața Fordului Brovallen pilotat de Rasmus Marthen.

În urma victoriei obținute, Richard Goransson a urcat pe primul loc în clasamentul general, în detrimentul lui Dahlgren.

Manșa a doua l-a regăsit în pole pe Mattias Andersson cu a sa Dacia, acesta încercând să reziste cât mai mult la conducere, în căutarea primului succes în campionat pentru importatorul celei mai de succes mașini produsă de grupul Renault.

Spectacolul manșei l-a făcut însă Richard Goransson, plecat de pe locul 10, pilotul Volvo câștigând rapid poziție după poziție. În pluton, Emma Kimilainen a greșit din nou perioadele de frânare scoțându-l din cursă pe Bjorn Wirdheim, ca mai apoi, un tur mai târziu să-l agațe pe coechipierul Johan Kristoffersson, scoțându-l în decor.

Robert Dahlgren a avut din nou ghinion, dar de această dată abandonul său a fost cauzat de o pană de cauciuc, care l-a scos în decor. În urma trecerii prin pietrișul de pe marginea pistei, suspensia mașinii au cedat.

Acest dublu abandon al lui Robert, i-a adus lui Goransson un bonus de 47 de puncte în clasamentul general, ecart care va fi destul imposibil de surmontat de Dahlgren în doar 3 etape rămase. La mijloc de august urmează etapa de la Karlskoga, unde Dahlgren va putea să fie prezent. Totuși, celelalte două etape din toamnă se suprapun cu runde din WTCC, acolo unde acesta a fost de curând invitat de Volvo să participe.

Richard Goransson a trecut cu ușurință de piloții rămași în cursă, dându-i lui Andersson lovitura de grație. Viteza de top și-a spus cuvântul și în final Vovo-ul Cyan a pus 8 secunde avans față de Dacia. Locul 3 a revenit celei mai slabe mașini de pe grilă, modelul Ford Mondeo pregătit de Brovallen Design și pilotat de Rasmus Marthen, acesta presându-l în ultimele tururi pe ocupantul locului secund, Andersson.

Carl Philip Bernadotte a evitat incidentele cauzate de Seat-ul roz și a obținut cea mai bună clasare a sezonului, locul 4, în timp ce ultima poziție în plutonul decimat, locul 5 a revenit lui Kristoffersson, care a pierdut un tur față de lider.

Cum noul regulament (TCR) al turismelor scandinave bate la ușă, deja au apărut anunțuri de vânzare a mașinilor silhouette cu motorizare Nissan ce rulează în prezent. Atât cele cu caroserie BMW care nu mai sunt prezente în acest an, cât și Dacia lui Andersson pot fi regăsite pe unul dintre cele mai populare site-uri de profil.