GP3 Hungaroring: Alex Albon trece în fața lui Leclerc

GP3 Hungaroring: Alex Albon trece în fața lui Leclerc

Ceea ce ar fi trebuit să fie un weekend dominat de Nyck de Vries s-a transformat într-o nouă ocazie pentru cei trei protagoniști ai sezonului să urce fiecare câte o dată pe podium, distanțându-se la general de un pluton urmăritor condus acum de noul învingător din GP3, Matt Parry.

Nyck de Vries n-a avut adversar în calificările maghiare, fiind cu aproape jumătate de secundă mai rapid decât Parry și Fuoco, într-o sesiune în care Charles Leclerc nu s-a simțit confortabil cu monopostul ART.

Cursa 1

Nyck de Vries a calat pe grilă și a fost silit să plece de pe linia standurilor, cursa olandezului fiind astfel compromisă. Matt Parry n-a mai avut astfel pe nimeni în față la stingerea semafoarelor și a reușit să-și păstreze locul la intrarea în primul viraj. Din acel moment, nu s-a mai pus problema învingătorului, ba chiar și podiumul a fost decis, cu Fuoco și Dennis în urma galezului.

Charles Leclerc a încercat ceva la start, însă nu a putut progresa și chiar i-a căzut victimă lui Boschung. Elvețianul a fost printre puținii care au reușit o depășire, dar nu a putut să-l priveze și pe Nirei Fukuzumi de poziția a patra. Leclerc s-a putut consola măcar cu faptul că l-a devansat pe Albon, în timp ce al optulea a sosit (la fel ca la Silverstone) indianul Arjun Maini de la Jenzer.

După ce începutul sezonului a fost marcat de victoriile debutanților, în 3 din ultimele 4 manșe am avut succese pentru cei aflați în a doua campanie în GP3. Cel mai rapid tur al manșei a fost semnat, pentru a doua oară la rând, de britanicul Jake Dennis. Acesta și-a trecut în cont două puncte suplimentare.

Cursa 2

Startul a adus primul incident serios pentru noul șasiu GP3, de Vries răsucindu-l pe Akash Nandy (Jenzer), al cărui monopost s-a dat peste cap de mai multe ori fără ca structura de rezistență să fie afectată. Neutralizarea s-a anunțat încă din virajul al doilea al primului tur, însă deja schimbarea de lider se consumase de pe primii metri, la fel ca la Silverstone. Maini nu a putut să reacționeze la plecarea mai bună a lui Albon, iar Leclerc a rămas pe 3 în pofida atacurilor venite de la Boschung. Aitken a plecat excelent (de pe 9 pe 5), în timp ce Antonio Fuoco a căzut de pe 7 pe 12, complicându-și misiunea de a puncta.

La finele turului al patrulea s-a dat restart, iar Boschung nu a mai avut răbdare în penultimul viraj și l-a atins din spate pe Leclerc, fiind apoi penalizat pentru acest contact. Odată ce s-a convins monegascul că nu poate trece de Maini, a început un duel de la distanță cu Albon pentru punctele aferente celui mai rapid tur. Thailandezul, cu pista liberă în față, a câștigat și această dispută particulară, dar și cursa. A fost al cincilea podium din opt starturi, iar Albon a preluat și conducerea la general.

Arjun Maini nu a mai pierdut vreun loc până la completarea celor 17 tururi și a urcat în premieră pe un podium, în ceea ce era abia al patrulea său start în GP3, după ce a abandonat intempestiv campania din F3 europeană cu T-Sport. Și pentru britanicul Jack Aitken (Arden), locul al patrulea obținut pe Hungaroring reprezintă cea mai bună clasare din carieră. Fukuzumi, Parry și Dennis au venit pe locurile 5-7, iar ultimul punct s-a decis printr-o depășire a lui Isaakyan asupra lui Kevin Jorg. Fuoco a încheiat pe 10.

Însă cel mai rapid pilot din weekendul maghiar, Nyck de Vries, a punctat doar la impresia artistică. Sâmbătă a topit un ecart de 9 secunde față de pluton și a executat câteva depășiri de efect, iar duminică a continuat șarja ofensivă până pe locul 13.

Urmează runda germană peste doar o săptămână, în care trio-ul Albon-Leclerc-Fuoco va continua lupta pentru titlul categoriei, la distanță mare de restul urmăritorilor momentan.

Clasament: Albon 107p, Leclerc 104p, Fuoco 90p, Parry 51p, Boschung 48p, de Vries 46p.