GP2 Hockenheim: Sirotkin într-o zi de grație

GP2 Hockenheim: Sirotkin într-o zi de grație

Nimeni și nimic nu l-a putut opri pe Sergey Sirotkin în goana sa către șefia în clasamentul general și pilotul ART Grand Prix a băgat frica în adversari după ce i-a bătut în pofida unei opriri suplimentare la boxe.

Cursa 1

Povestea manșei principale de la Hockenheim are un singur erou: Sergey Sirotkin. Dacă Alonso se plângea anul trecut la Suzuka de ”motorul de GP2” al monopostului său, e foarte probabil ca adversarii lui Sirotkin din Germania să-i suspecteze pe cei de la ART Grand Prix că i-au montat acestuia un motor de F1. Pentru că rar ne-a fost dat să asistăm la o asemenea dominație. Sirotkin era în cărți pentru victorie, la bătaie cu Lello Marciello în primele tururi, pornit pe gumele de compoziție soft de care urma să scape la deschiderea ferestrei de opriri, la finele turului al șaselea. Tocmai când se înscria rusul pe breteaua de la boxe, pe circuit s-a anunțat Safety Car Virtual, iar regulamentul împiedică efectuarea opririlor în asemenea condiții (net favorabile, cum s-a văzut în WEC la Silverstone, spre exemplu). Astfel, Sirotkin a fost anunțat după câteva tururi că acea oprire nu se ia în considerare și, implicit, că trebuie să mai intre o dată.

În GP2, handicapul unei opriri suplimentare este mult mai mare decât în Formula 1. Chiar dacă linia boxelor se parcurge tot cu 80km/h, personalul este mult mai redus – un singur mecanic pentru fiecare roată. Acesta trebuie să demonteze roata veche, să o ia pe cea nouă de pe un stativ aflat în lateralul său, apoi să o monteze pe monopost, operațiune care se face așadar în mai bine de 10 secunde. Sirotkin a optat (evident) pentru un set de softuri noi la finele manșei, iar șarja sa ofensivă a fost irezistibilă în condițiile în care ceilalți se chinuiau să ducă niște gume hard îmbătrânite până la sosire. Altfel spus, rusul i-a bătut pe toți ceilalți cu cel puțin 30-35 secunde (oprirea suplimentară) plus alte 13 (ecartul față de al doilea clasat).

Eroic a fost și Luca Ghiotto, care nu s-a lăsat impresionat de pierderea unui fragment din aripa față și a continuat să atace, egalându-și cel mai bun rezultat (P2). Marciello a fost grav afectat de uzură pe final, pierzând pe ultimii metri locul al treilea în detrimentul lui Gasly. Avea să și-l recapete însă, deoarece pentru Prema vestea dramatică a venit după încheierea manșei. Pierre Gasly a fost exclus, deoarece extinctorul său a fost găsit gol. O asemenea problemă e gravă din două perspective: cea evidentă, a siguranței, dar și implicațiile unui kilogram în minus față de adversari. Astfel, weekendul german, ce începuse rău pentru echipa ce conduce în ierarhia specifică (excluderea lui Giovinazzi din calificări) a continuat și mai rău.

Dintre pretendenții la titlu, au mai punctat Rowland (P5), Lynn (P7) și Giovinazzi (P8), acesta din urmă reușind o frumoasă recuperare de la coada plutonului.

Cursa 2

Plecat de pe poziția a doua a grilei, Alex Lynn a trecut rapid la start de polemanul Antonio Giovinazzi și dus a fost. Italianul a pierdut totul în urma unui contact cu Oliver Rowland în turul al optulea, în timp ce britanicul a continuat să se bată pentru poziții, de această dată cu Sirotkin. Rusul a găsit breșa în urma unui duel prelung și a urcat pe locul al doilea, iar Rowland s-a chinuit până la finele cursei cu uzura prematură a anvelopelor, fiind surclasat de Pic și Ghiotto.

A fost o nouă cursă bună pentru echipa Rapax, pentru prima oară în 2016 reușind să puncteze cu ambele monoposturi în ambele manșe. Însă performerul zilei a fost Pierre Gasly, care a recuperat loc după loc până pe 6, punctele aferente păstrându-l la egalitate cu Sirotkin în fruntea ierarhiei. Specialistul manșelor de sprint, Jordan King, nu a putut face vreun progres notabil, ziua fiind de uitat pentru Racing Engineering după ce Nato a abandonat în urma unei coliziuni. Nici învingătorul de acum doi ani de la Hockenheim, Mitch Evans, nu s-a văzut mai deloc în acest weekend.

În clasamentul general notăm o nouă schimbare așadar, Sergey Sirotkin promovând de pe 8 până pe 1 după cele două curse din Germania. Începutul ezitant de sezon pare o amintire îndepărtată, rusul reușind 73 de puncte la Hungaroring și Hockenheim, după ce în primele 5 deplasări adunase doar 40. Alex Lynn a devenit cel de-al cincilea pilot care-și dublează victoria într-o stagiune atât de echilibrată, încât nimeni nu a ajuns momentan la cota 3. Totuși, pentru britanic și echipa DAMS e mult prea puțin față de așteptările din iarnă și 41 de puncte îl separă de cei doi lideri ai ierarhiei.

Clasament: Sirotkin 113p, Gasly 113p, Marciello 102p, Giovinazzi 100p, Rowland 99p