F1: Gânduri de vacanță

F1: Gânduri de vacanță

Pentru patru scurte săptămâni, Formula 1 închide garajele. Binevenită pauză pentru angajații echipelor, mult prea uzați după 6 curse în 8 weekend-uri.

Noul calendar, anunțat în decembrie, pune managerii pe jar, teama lor fiind că o parte din personal ar putea demisiona, alegând să-și găsească servicii mai puțin obositoare. Anticipând temerile lor, Bernie declară că e posibil ca 2017 să fie alcătuit din doar 18 curse, Germania, Italia și Canada stând sub semnul întrebării din diverse motive.

Nurburgring și Hockenheim alternează ca Mare Premiu al Germaniei de câțiva ani, iar în 2015 Ringul nu a reușit să adune fondurile pentru participare, lucru ce ar putea fi valabil și anul următor. Circulă zvonul că eventuala cursă s-ar putea disputa pe Sachsenring, circuitul de lângă granița cu Polonia binecunoscut fanilor MotoGP. Ce lucrează contra acestui zvon este lipsa acută a banilor în acea regiune a Germaniei, nici măcar clubul ADAC care îl deține neavând finanțele necesare pentru a plăti taxele lui Bernie. Nu e nici cel mai prietenos layout pentru monoposturi, lungimea traseului e un alt dezavantaj, însă anul acesta am putut vedea la lucru Formula 4 germană aici și n-a ieșit chiar rău.

Contractul cu Monza expiră anul acesta și zvonurile indică Imola. Însă președintele Clubului Italian de Automobile a declarat că legislația italiană nu permite ca un MP al Italiei să se desfășoare la Imola, anumite legi fiscale semnate la începutul anului indicând locația MP-ului doar la Monza. Iar circuitul de pe insula Notre Dame are nevoie de îmbunătățiri, Ecclestone insistând pe importanța acestor modificări pentru revenirea Marelui Circ. Aceleași presiuni legate de modernizare le-a mai aplicat cam peste tot magnatul F1, știute fiind disputele sale cu BRDC la Silverstone sau, mai de curând, cu brazilienii.

Eventual, credem că toate aceste probleme se vor rezolva, calendarul continuând cu 21 de curse, situația care ar putea obliga echipele să-și împartă oamenii în grupe care să lucreze prin rotație, pentru a nu solicita masiv programul angajaților.

In other news, Apple a terminat studiul făcut asupra Formulei 1 și s-a retras din cursa pentru cumpărarea celor 35% pe care CVC vrea să le vândă. A intrat însă în cursă Liberty Media, condusă de John Malone. Malone este un acționar principal în Formula E Holdings Ltd, firma din Hong Kong care deține Formula E.

Rio Haryanto pare să fi ajuns la fundul sacului, finanțele sale nepermițându-i să-și încheie sezonul alături de Manor. Pentru echipă, soluția cea mai viabilă ar fi să-l înlocuiască cu Alex Rossi, câștigătorul Indy 500. Americanul cunoaște echipa, cunoaște mașina și mai ales e familiar cu ultimele 6 curse care se vor disputa anul acesta. Mișcarea aceasta ar putea să-i ofere un loc permanent pe grilă în 2017 iar în cel mai rău caz poate reveni în Indy Car, Honda fiind unul din susținătorii săi importanți. O altă soluție pentru Manor ar fi o colaborare cu Mercedes: un loc pentru Esteban Ocon, rivalul lui Max Verstappen din Formula 3, în schimbul unei facturi mai mici la motoare. Mercedes ar putea gândi o echipă Manor formată din Ocon și Pascal Wehrlein, cel mai bun test pentru o posibilă pereche Mercedes în 2019, în cazul în care vor renunța la serviciile lui Hamilton și Rosberg. Și o a treia posibilitate pentru Manor ar fi Stoffel Vandoorne, cu condiția ca Mercedes să fie de acord ca un pilot McLaren să se joace cu motoarele germane.

Jurnalistul englez Joe Saward anticipează că Vandoorne ar putea să-l înlocuiască pe Jenson Button, semnele indicând mutarea englezului la Williams, în locul lui Felipe Massa. Iar brazilianul țintește spre un loc la Renault, echipa franceză fiind oricând pregătită să primească un pilot cu experiența lui Massa, mai ales dacă filonul național îi va face să insiste pentru titularizarea debutantului Ocon pe cealaltă mașină.

Lance Stroll, liderul Formulei 3 la acest moment, a intrat și el în gura zvonurilor. Aparent, tânărul pilot testează o variantă de Williams 2014 pe circuite care nu-i sunt încă familiare, cu banii tatălui său, miliardarul canadian Lawrence Stroll. Stroll senior este genul de pasionat în stare să scoată din buzunar mărunțișul necesar pentru reconstrucția legendarului circuit Mont Tremblant. Dacă performanțele tânărului Stroll se ridică la nivelul așteptărilor, nu ar fi de mirare să-l vedem în curând pe post de pay driver la Williams, ceea ce l-ar trage pe linie moartă pe Alex Lynn.

Ferrari a scăpat de James Allison din postul de director tehnic, înlocuindu-l cu Mattia Binotto în încercarea de a nu fi depășiți de Red Bull pe final de sezon, lucru ce tocmai s-a petrecut în Germania.

Pirelli a testat noile pneuri, mai late și mai rapide, la Fiorano, pe un Ferrari SF15-T modificat pilotat de Sebastian Vettel. Pirelli va folosi până la finalul anului monoposturi Ferrari, Red Bull și Mercedes iar datele culese vor fi împărtășite cu toate echipele.