WTCC Preview 8/12 Argentina: Reverența lui Lopez

WTCC Preview 8/12 Argentina: Reverența lui Lopez

La trei ani de când Pechito Lopez uimea paddock-ul WTCC și telespectatorii, argentinianul vine pentru ultima oară în cursa de casă din postura de pilot al mondialului. Avansul i-ar permite să fie precaut, însă e greu de crezut că nu va forța pentru un succes popular, la fel cum o făcuse și pe celălalt traseu predilect, Nurburgring.

Chiar dacă 5 duble manșe rămase de disputat în 2016 ar mai putea aduce un maximum de 275 de puncte, e greu de imaginat că Pechito Lopez mai poate fi prins, ecartul său actual față de poziția secundă fiind de 101 unități. Chiar și dacă piloții Honda și-ar recupera punctele de la Marrakesh, tot n-ar fi în postura de a-l deranja cu adevărat pe argentinianul care se îndreaptă spre al treilea titlu din trei posibile alături de uzina Citroen. Însă nimic din toate acestea n-ar fi fost posibil dacă, acum 3 ani, Pechito nu ar fi realizat o adevărată minune la bordul unui antic BMW E90 înscris de Wiechers, cu care s-a impus pe Termas de Rio Hondo, la prima prezență a Argentinei în WTCC.

De atunci, victoriile au fost mult mai la îndemână pentru Lopez în cursa de casă, el dominând ambele manșe în 2014 și una în 2015. Anul trecut, pe grila inversată, a recuperat până pe poziția a doua, însă Sebastien Loeb era deja mult prea departe când Lopez terminase slalomul prin plutonul urmăritor. Argentina era atunci runda de deschidere a sezonului și succesul lui Pechito a fost urmat de alte 9, în drum spre titlu.

2016 a adus destule noutăți, de la MAC3 la inversarea grilei pentru prima cursă, însă pentru Lopez ecuația a devenit mult mai simplă. Honda are de furcă ocazional și cu adversarii tot mai serioși de la Lada (care tocmai au testat trei zile la Aragon), iar în cadrul taberei Citroen s-au rărit adversarii: Loeb a plecat, Muller pare tot mai plafonat după doi ani în care a fost aruncat în corzi de coechipierul său, iar Bennani și compania de la SLR ies la rampă doar din când în când. Totuși, Yvan Muller are o victorie pe Termas de Rio Hondo, din ultimul său an la Chevrolet RML. Restul plutonului nu a gustat triumful în acest cadru natural în care aproape toată lumea scandează pentru Lopez.

Spunem ”aproape”, deoarece Campos Racing va aduce a doua mașină pentru un alt argentinian pe care pasionații avizați îl știu bine. Este vorba de Esteban Guerrieri, pilot competent la nivelul Formulei 3, care a terminat pe podiumul anului în 2010 în Formula Renault 3.5, apoi s-a bătut la titlu în Indy Lights. În paralel, a evoluat în seria argentiniană de turisme TC2000, pe care colegul Tiberiu Pal o acoperă cu regularitate pe site-ul nostru. Astfel, Guerrieri pășește pe urmele lui Lopez și Girolami, sperând să aibă șansa de a impresiona precum cel dintâi.

Iar dacă tot l-am menționat pe Girolami, acesta nu va sta departe de acțiune și va testa pentru Volvo imediat după cursă, interesul său față de o mutare în WTCC fiind adesea afirmat. Francois Ribeiro își dorește un pilot argentinian pe grilă, iar campionul Super TC2000 pare să fie cel mai bine văzut pilot din această țară, chiar dacă n-a rupt gura târgului anul trecut pe Honda Nika Racing.

Pe un alt Chevrolet îl vom avea din nou pe James Thompson, cel care a evoluat în 4 din primele 7 runde din acest sezon pe mașina înscrisă de Munnich Motorsport. Până la urmă, poate că patronul a realizat că nu este suficient de rapid pentru asta și preferă să se concentreze pe operațiunea de rallycross, oferindu-i totodată șansa unui veteran atât de spectaculos și de iubit să livreze performanțe ocazionale. Alt pilot Chevrolet, neobositul Tom Coronel, a ales să facă deplasarea către Argentina ceva mai devreme, el fiind weekendul trecut angrenat într-o etapă din TC 2000.

Formula E: Jose Maria Lopez a semnat cu DS Virgin

Formula E reprezintă destinația lui Lopez pentru 2017, iar competiția electrică a fost bine primită în Argentina încă din primul sezon. De altfel, cursa de pe străzile din Buenos Aires va fi singura constantă a celor trei ani, în momentul în care se va disputa cursa din februarie. Dacă Lopez a semnat cu DS Virgin (deci rămâne în familia Citroen), atracția ”electricelor” pare să se manifeste și pentru alții. Honda nu este angrenată în această serie, așa că Tiago Monteiro a ales să ruleze pentru Mahindra într-un test privat, desfășurat în Spania. Cine știe ce idee îi vine portughezului?

track8