WTCC Argentina: Capitol încheiat în glorie pentru Lopez

WTCC Argentina: Capitol încheiat în glorie pentru Lopez

Într-un prim weekend olimpic, mondialul de turisme a suplinit oarecum lipsa F1 sau MotoGP, acțiunea având loc tot pe continentul sud-american, acolo unde tribunele au fost în delir la victoria lui Pechito Lopez, care a pecetluit trei ani de dominație totală Citroen pe Termas de Rio Hondo.

Repartizarea balastului a făcut ca de la primele antrenamente să iasă la rampă modelele Chevrolet, sesiunea FP1 fiind dominată de cel ce încearcă să preia ștafeta de la Pechito Lopez – conaționalul Esteban Guerrieri. Acesta a rulat cu mai bine de o secundă mai rapid decât orice adversar, iar toate cele patru Cruze-uri au fost în primii 12. Honda și Citroen erau în cărți, în timp ce Volvo acuza probleme, Bjork reușind doar 4 tururi. În FP2 a început să se vadă cum nici Lada nu se simțea prea bine, iar pentru Volvo nu a fost mai bine. Guerrieri a rămas pe prima poziție, însă adversarii s-au apropiat.

Sesiunea de calificări a început cu același Guerrieri în fruntea listei la finele Q1, argentinianul fiind singurul care a reușit să coboare sub 1m43 pe tur. Cei șase eliminați au fost piloții Lada, Volvo și unicul reprezentant Zengo, Daniel Nagy. În Q2 s-au cernut cei cinci admiși în superpole: perechea Citroen formată din Lopez și Muller, Norbi Michelisz, Tom Coronel și (evident) Guerrieri.

Wildcard-ul Campos a fost cel mai rapid în Q3, însă nu s-a putut bucura de un pole fantastic, deoarece a ieșit pe circuit înainte ca semaforul să devină verde. Guerrieri nu a putut scoate mașina pe liber în așteptarea începerii sesiunii, iar de teamă să nu afecteze ambreiajul a ieșit pe traseu, fiind aspru penalizat cu ștergerea timpului din respectiva secvență, ceea ce-l plasa pe 5 pe grila cursei secunde. Pole-ul i-a revenit astfel conaționalului Lopez, iar Michelisz și Coronel au fost încă o dată mai rapizi decât un Muller apatic.

A urmat exercițiul MAC3, câștigat de tripleta Honda, în pofida faptului că la finele primului tur dintre cele două cei de la Citroen erau în față. Lada nu a contat, ”galbenii” venind la peste trei secunde după consumarea celor două bucle argentiniene.

Cursa 1

Înaintea cursei, echipa tehnică a decis schimbarea motorului pe mașina #37 a campionului Pechito Lopez, ceea ce l-a aruncat de pe poziția a zecea a grilei inversate pe ultimul loc al grilei. Astfel, marea speranță a publicului pentru o victorie în prima manșă era legată de noul favorit, Esteban Guerrieri, care avea în fața sa mașini mult mai grele.

După ce s-a acomodat cu Citroen-ul SLR în prima parte a sezonului, Tom Chilton a reușit să urce de patru ori pe podium în primele 7 etape ale campionatului. Poleman-ul de conjunctură John Filippi a demarat slab și a continuat să regreseze, iar în fruntea manșei a urcat britanicul Chilton, care nu a mai privit în urmă după ce a respins un atac al lui Monteiro și a obținut primul succes la bordul unui C-Elysee. Portughezul a pierdut câteva poziții, fiind surclasat de Huff și Muller, care au ocupat locurile 2 și 3 pe podium în această ordine.

Guerrieri a încetinit în turul al doilea cu probleme tehnice, în timp ce Lopez progresa pas cu pas, iar finalul de cursă l-a găsit pe campionul en-titre pe 5. Dat fiind că Monteiro a terminat chiar în fața sa, pierderea de puncte pentru Pechito a fost minimă. Cât despre Catsburg și colegii de la Lada, aceștia nu au putut nici măcar să intre în top 10, la fel ca echipierii Volvo. În schimb, am avut cele trei Cruze-uri fiabile pe 7 (Coronel), 9 (Thompson) și 10 (Filippi), cu Bennani intercalat.

wtcc20160807035

Cursa 2

Michelisz a plecat mai bine din prima linie decât polemanul Lopez și a preluat conducerea, în timp ce ambreiajul i-a mai jucat o festă lui Guerrieri și l-a făcut să piardă trei locuri la stingerea semafoarelor. Muller a trecut de Coronel și a ajuns în spatele perechii fruntașe, Pechito fiind tot mai insistent în dorința sa de a-și recupera locul I de la Michelisz. Cei de la Citroen au acționat ca o echipă, conlucrând pentru a-l scoate din ritm pe maghiar: Lopez a trecut în turul al șaptelea în șicană, iar pilotul Honda a fost nevoit să taie virajul și a revenit pe pistă prea aproape de Muller, contactul fiind iminent.

Ambii au cedat câteva poziții, în detrimentul lui Coronel, Huff și Monteiro. Olandezul nu a putut surmonta ecartul față de Lopez, care a obținut victoria mult dorită de publicul argentinian. A fost cea de-a șasea victorie din tot atâtea posibile pentru Citroen C-Elysee, patru dintre acestea fiind semnate de localnicul Pechito, una de Loeb și una de Tom Chilton.

wtcc20160807024

Guerrieri a profitat de duelul Muller-Michelisz și a promovat un loc în dauna lui Norbi, încheind cursa de casă pe poziția a șasea. După cursă, starturile lui Coronel și Huff au fost analizate, însă nu s-a dictat nicio penalizare și cei doi și-au putut păstra locurile pe podium.

Urmează o pauză de patru săptămâni până la Motegi, în fieful Honda, acolo unde gruparea JAS va înscrie al patrulea model pentru veteranul de 43 de ani Ryo Michigami. Acesta devenea campion în Super GT în 2000, cariera sa fiind indisolubil legată de modelul NSX. Lopez a părăsit Argentina cu un avans și mai mare în raport cu Tiago Monteiro, cel ce ocupă acum poziția a doua la general în fața lui Yvan Muller, urcat pe 3 după rundele de pe Termas de Rio Hondo.

https://www.youtube.com/watch?v=JarF5fNJpso