IndyCar Pocono: Will Power se apropie amenințător

IndyCar Pocono: Will Power se apropie amenințător

La finele celor 500 de mile de pe triovalul din Pocono a devenit evident faptul că lupta pentru titlul din acest an se va da doar între Power, învingătorul zilei, și Pagenaud, care a sfârșit în zid și vede cum australianul a recuperat două treimi din ecart.

Grupul de 22 a sosit la Pocono pentru a-i aduce un omagiu lui Bryan Clauson, iar Pippa Mann a revenit pentru o nouă cursă de 500 mile în acest an (după Indy), tocmai pe monopostul Dale Coyne Racing cu care regretatul Clauson evoluase în luna mai. Pe 23 august se împlinește un an de la alt eveniment tragic: accidentul care i-a cauzat decesul lui Justin Wilson, tot la Pocono, după ce a fost lovit de un element desprins de pe mașina liderului Sage Karam.

Surpriza calificărilor a fost semnată de rusul Mikhail Aleshin, acesta reușind al treilea pole pentru Honda în 14 sesiuni, toate acestea fiind obținute pe ovale.

Pocono era unul dintre traseele pe care Will Power nu câștigase vreodată, în pofida unor prestații solide (două locuri 4 în ultimii trei ani). Aleshin a opus o rezistență îndârjită și a avut puterea să răspundă la varii atacuri, reușind să conducă întrecerea în repetate rânduri și totalizând cele mai multe tururi pe prima poziție. Totuși, maturitatea echipei Penske a fost decisivă: dacă la început, Power s-a plâns de manevrabilitate, cu fiecare oprire la boxe s-au efectuat reglaje tot mai benefice și australianul a ajuns să laude comportamentul monopostului, în drum spre victorie. A fost cea de-a 186-a victorie Penske, pe traseul unde fusese obținută și prima din această formidabilă serie, în 1971, cu Mark Donohue la comenzi.

Într-o zi de grație a fost și învingătorul de anul trecut de la Pocono, Ryan Hunter-Reay, căruia i-a luat doar 49 de tururi să croșeteze întregul pluton: de pe ultima poziție a grilei până la șefia cursei. Americanul a fost în cărți pentru victorie până când o problemă electrică l-a făcut să piardă un tur. Monopostul resetat a recuperat turul pierdut la următoarea neutralizare, iar în ultimele 20 de tururi el a făcut slalom printre adversari și a încheiat pe treapta a treia a podiumului.

N-a fost singurul ghinion al grupării Andretti, cel mai dramatic incident având loc la viteză destul de redusă, pe linia standurilor. Alex Rossi a primit undă verde să reaccelereze tocmai în calea lui Charlie Kimball, care a decolat peste monopostul lui Helio Castroneves. Trio-ul a fost scos din lupta pentru o potențială victorie, însă lovitura de teatru a venit în turul 158, când Simon Pagenaud a pierdut controlul monopostului #22 la trecerea prin virajul I și a lovit puternic zidul. Asta i-a redus ecartul față de Will Power de la 58 la doar 20 de puncte, cu trei curse rămase de disputat.

Al patrulea s-a clasat Josef Newgarden, care urcă pe trei la general, însă acuză o întârziere masivă față de liderul Pagenaud (100 de puncte). Ultima șansă a urmăritorilor perechii Penske pare să fie restanța din Texas, acea cursă oprită din cauza ploii în luna iunie, după completarea primelor 71 de tururi.