GP2 Spa: Gasly și Giovinazzi domină pentru Prema

GP2 Spa: Gasly și Giovinazzi domină pentru Prema

După nenumărate victorii în Formula 3, Prema Racing a cucerit traseul de la Spa-Francorchamps și în GP2, Pierre Gasly și Antonio Giovinazzi reușind să se impună în cele două manșe. Cei doi au revenit pe primele două locuri și în clasamentul general.

Sergey Sirotkin și Pierre Gasly au petrecut vacanța estivală la egalitate de puncte în fruntea clasamentului din GP2, iar sesiunea de antrenamente de la Spa i-a readus pe primele două locuri, rusul fiind cu două zecimi mai rapid decât francezul. În urma acestora, piloții Racing Engineering au exploatat reglajele minunate pe care gruparea spaniolă le găsește an de an pe traseul din Belgia. Calificările au fost prilejul revanșei pentru Prema, însă Gasly nu a putut să obțină punctele suplimentare aferente pole-ului, deoarece Giovinazzi a fost cu o zecime mai rapid. Surpriza a semnat-o Gustav Malja cu al treilea timp, în fața celor de la Racing Engineering. Însă unde era Sirotkin? Abia pe 13, cu probleme la monopostul ART Grand Prix tocmai când a contat mai mult. N-a fost singurul pilot cu pretenții care a dezamăgit în calificări: Rowland s-a clasat pe 15, iar Evans pe 19.

Cursa 1

Cine ar fi putut împiedica al cincilea succes stagional pentru echipa debutantă Prema? Primul punct fierbinte al manșei principale a fost frânarea în acul de păr La Source, după un scurt sprint la stingerea semafoarelor. Giovinazzi a patinat excesiv, iar Malja s-a insinuat printre italian și banda de iarbă pentru a prelua conducerea. Pilotul Prema a mai pierdut câteva poziții pe primii metri, însă n-a fost dispus să cedeze și în fața lui Lynn, cele două monoposturi atingându-se în primul viraj. Cu aripa față avariată, Giovinazzi a avut șansă că nu a fost silit să treacă pe la boxe. Oricum, el n-a mai fost un factor în lupta pentru podium și tot ce putea spera era să nu iasă din top 8, limitând daunele și pierderea de puncte, păstrându-și măcar o șansă pentru sprintul duminical.

Malja nu a putut rezista în fața determinatului Gasly, care și-a recăpătat primul loc în turul al cincilea cu DRS-ul activat. Nato a trecut și el de Malja, înainte ca grupul celor plecați pe gume soft să intre la boxe în tururile 6-9. Racing Engineering s-a mișcat mai rapid decât Rapax și astfel King l-a surclasat pe Malja. Britanicul a fost la un pas să reușească undercut-ul față de Gasly, însă pilotul Prema și-a recuperat imediat poziția. La vârf au rămas cei plecați pe compoziția dură, Markelov preluând conducerea de la conaționalul Sirotkin. Pentru rusul de la ART nu era o manșă prea inspirată, acesta mizând pe o intrare anticipată la boxe la finele turului 17.

În turul 20, monopostul lui Norman Nato s-a oprit din senin la ieșirea din șicana Bus Stop, francezul pierzând astfel poziția a treia. Marele beneficiar a fost Lynn, în timp ce King a gestionat prost perioada de Virtual Safety Car și Gasly s-a distanțat de la 3 la 7 secunde doar printr-o reacție optimă. Markelov a avut o șarjă nebună pe final cu gumele soft, însă nu a putut urca mai sus de locul al cincilea, dovedind că strategia potrivită era … cea pe care n-a ales-o echipa Russian Time pentru el. Sirotkin era în aceeași situație și n-a putut să prindă locul 8 care i-ar fi adus pole-ul pe grila inversată a manșei de sprint, unica sa consolare fiind duelul tranșat cu Rowland. Prea puțin, 2 puncte față de 25 semnate de Gasly.

Cursa 2

Gustav Malja a fost încă o dată liderul întrecerii, reușind să-și păstreze prima poziție după plecarea din pole-ul conjunctural. De pe locurile 8-10 plecau ”greii” Gasly, Sirotkin și Rowland, iar primul episod al duelului dintre aceștia s-a consumat la prima trecere prin Les Combes, unde Gasly s-a atins cu Rowland și a rămas fără un element al aripii față. Asta nu l-a afectat prea mult, ba chiar s-ar putea să-i fi folosit pe zona ”low drag”, francezul reușind să revină asupra lui Rowland în turul secund, printr-o manevră de geniu în Eau Rouge. Mai e nevoie de ceva convingere, domnule Marko?

Rowland și Sirotkin au rămas pe 9 și 10, însă Gasly a continuat să progreseze: în turul 5 a trecut de Lynn, în turul 12 de King, în turul 15 de Markelov și imediat după aceea de Marciello. Ultimele trei depășiri enumerate nici măcar nu s-au produs pe Kemmel Straight, ci în zone fără ajutorul DRS. Antonio Giovinazzi și-a asigurat succesul în turul 8, când a trecut facil pe lângă Malja pe zona DRS, iar suedezul nu a mai pierdut vreun alt loc și a obținut primul podium din carieră, în spatele italianului de la Prema, care a egalat scorul victoriilor cu coechipierul Gasly, ambii fiind acum la cota 3 și contribuind la probabilul titlul la echipe pentru debutanții din Peninsulă.

Pe podium a mai urcat Luca Ghiotto, autor al unei curse liniștite pe monopostul Trident. Gasly a mai pus distanță față de Sirotkin, rusul fiind prins în offside în ultimul viraj al ultimului tur, când a încercat imposibilul și l-a percutat pe conaționalul Markelov, scoțându-l din puncte. Astfel, Giovinazzi a revenit pe locul secund la general, iar Sirotkin a fost devansat și de Marciello.

Update: 7 piloți au fost penalizați după manșa de sprint, deoarece au deschis DRS-ul în turul inaugural, folosirea sistemului fiind autorizată abia din turul al treilea. Jordan King și Alex Lynn au fost cei care au pierdut locurile în puncte astfel, beneficiarii fiind Canamasas și Nato.

Clasament: Gasly 146p, Giovinazzi 129p, Marciello 120p, Sirotkin 115p, Rowland 101p, King 98p, Lynn 87p.