BSS Ungaria: Audi și Mercedes pleacă cu victoriile

BSS Ungaria: Audi și Mercedes pleacă cu victoriile

Hungaroring-ul a fost vizitat pentru prima oară de Blancpain Sprint Series și am avut două curse cu un nivel acceptabil de spectaculozitate având în vedere traseul maghiar, deși nu a fost vorba de vreo răsturnare de situație. Mercedes și-a trecut în cont victoria în cursa de campionat prin HTP Motorsport iar Audi pe cea din cursa de calificare via Belgian Audi Club Team WRT.

La prima cursă după controversele multiple de la Spa-Francorchamps, Mercedes-Benz a obținut pole position-ul pentru cursa de calificare mulțumită unui tur curat semnat de AMG GT3-ul #88 AKKA ASP pilotat de Felix Rosenqvist în Q3, după ce echipierul Tristan Vautier fusese primul în Q1. Alături de Mercedes-ul AKKA, pe prima linie s-a aflat Audi-ul #33 Team WRT adus acolo de un tur al lui Christopher Mies cu doar 0.07 mai lent decât al suedezului care a debutat de curând în DTM.

Pole-ul pentru cursa de calificare a fost al AKKA ASP

Startul nu a fost lipsit de incidente, Edward Sandstrom și Daniele Zampieri lovindu-se, iar Audi-ul Sainteloc terminându-și cursa în parapeți. Incidentul a adus după sine și prima neutralizare, dar aceasta nu a durat mult iar, la restart, Rosenqvist a fost capabil să-și păstreze prima poziție pentru ca apoi să-și extindă avansul constant la peste trei secunde, deși în momentul când a trebuit să intre la boxe pentru a preda mașina lui Vautier acest ecart aproape că fusese recuperat în întregime de Mies. Audi-ul #33 pilotat de german a intrat la boxe mai târziu și, grație experienței echipei, Enzo Ide a ieșit în fața Mercedes-ului AKKA #88. În urma lor s-a aflat Laurens Vanthoor care a predat Audi-ul #1 lui Frederic Vervisch.

Cum Ide și Vautier s-au luptat pe întreaga durată a celei de-a doua jumătăți a cursei, Vervisch a fost capabil să se apropie pe final însă nu a putut să se insinueze pe lângă Vautier. În plus, în ultimele tururi, chiar și ocupantul poziției a patra, Maximilan Buhk, s-a apropiat de grupul fruntaș însă natura pistei și apărarea robustă a celor din față l-au oprit din progres pe pilotul HTP Motorsport. Ordinea aceasta s-a menținut până la final, Ide învingând a treia oară alături de Mies, cei doi urcând astfel în vârful clasamentului din Sprint Series. În urma lor au venit, în ordine, Vautier, Vervisch, Buhk și Schneider care a trecut de Audi-ul Sainteloc al lui Mike Parisy.

Rob Bell și Alvaro Parente, veniți în Ungaria din poziția de lideri ai clasamentului, au avut o cursă dificilă, Mclaren-ul Garage 59 terminând abia al 17-lea pe o pistă ce nu se potrivea cu mașina britanică. Piccini și Broniszweski au învins încă o dată în Pro-Am Cup cu al lor 488 GT3 Kessel Racing după ce Mercedes-ul AKKA #87 a abandonat din motive tehnice. Mai vechile noastre cunoștiințe Moller-Madsen (din Audi TT Cup) și Picariello (din MRF Challenge) s-au impus la Silver Cup printr-o clasare în Top 10.

Rezultatele cursei de calificare aici

Audi a mers foarte bine pe circuitul tehnic din Ungaria

Începutul cursei de campionat de duminică a fost chiar mai haotic decât cel al cursei de calificare. Buhk, Mies, Vervisch, Vautier și Ide toți au părut interesați de aceeași bucată de pistă prin virajele 1-3, astfel că multiplele contacte au fost inevitabile.

Din această învălmășeală cel câștigat a fost Maxi Buhk care a preluat conducerea, înainte ca plutonul să fie readus împreună de prima neutralizare venită după ce Mclaren-ul #58 s-a oprit pe pistă. În timpul neutralizării cu steag galben, un tractor de recuperare a traversat pista după ce a așteptat, la marginea ei, trecerea plutonului. Liderul Buhk a denunțat întreaga situație spunând că FCY-ul a venit prea târziu.

Lamborghini, ca și BMW, nicăieri pe Hungaroring

Cu 44 de minute înainte de final, cursa a revenit sub steag verde iar Vervisch și Ide s-au luptat pentru poziția secundă, pilotul R8-ului cu numărul 1 având câștig de cauză. Mai în spate se aflau veteranii Bernd Schneider și Frank Stippler, urmați de Rob Bell care a reușit să urce până pe 9 înainte de momentul pit stop-ului, deși plecase de pe 17. Oprirea nu a mers însă ceas pentru încă proaspăta echipă Garage 59 iar Parente a pierdut mult timp, portughezul terminând în cele din urmă tot pe 17. Buhk a intrat devreme la boxe, lăsând în frunte Mercedes-ul lui Vautier însă acesta a pierdut timp în timpul opririi sale, Rosenqvist revenind abia al cincilea în urma a trei Audi-uri, #28, #33 și #1. Baumann nu a avut astfel de probleme, echipa HTP Motorosport făcându-și perfect treaba astfel că germanul a fost capabil să conducă ostilitățile până la final, Vanthoor fiind ocupat să-l țină în urma sa pe Mies. Acesta din urmă și-a extins în urma unui nou podium avansul din campionat.

McLaren: două locuri 17 prin echipajul Parente/Bell și un abandon

Această ordine nu a fost însă și cea finală, Vanthoor și Vervisch primind după finalul cursei o penalizare de 30 de secunde pentru unsafe release în timpul opririi. Asta a aruncat mașina #1 până pe locul opt. Astfel, Mies a terminat al doilea, Will Stevens al treilea și Mercedes-ul AKKA pe patru.

Stuart Leonard și Michael Meadows s-au impus în Silver Cup cu Audi-ul #2 al Team WRT în timp ce AKKA ASP s-a impus la Pro-Am cu mașina #89. Kessel Racing s-a impus la Am Cup prin mașina #111, în ciuda faptului că echipajul Earle/Perel a primit o penalizare în timpul cursei pentru un contact cu Ferrari-ul #55 AF Corse, acesta din urmă terminând pe doi.

BMW ROWE Racing a avut un weekend anonim

Următoarea etapă din Blancpain Sprint Cup va avea loc în octombrie în Spania, la Barcelona, însă înainte de asta va avea loc finala Blancpain Endurance Series, programată pentru 18 septembrie pe circuitul Nurburgring, varianta de Grand Prix.

Rezultatele cursei de campionat aici

Sursă foto: Blancpain GT