WTCC Preview Motegi: Prima minge de meci pentru Lopez

WTCC Preview Motegi: Prima minge de meci pentru Lopez

Pechito Lopez și Citroen ar putea încheia matematic socotelile pentru titlu chiar în fieful rivalilor de la Honda, cu care se vor lupta de la egal la egal pentru prima oară în acest sezon, ambele uzine având balastul maxim de 80kg la Motegi.

Primul weekend din septembrie aduce acțiune în trei colțuri ale lumii, în cele mai importante campionate aflate sub egida FIA: Formula 1 la Monza, mondialul de anduranță în Mexic și mondialul de turisme în Japonia.

Avansul uriaș al lui Jose Maria Lopez în fruntea clasamentului după victoria din Argentina (117p) face ca adjudecarea celui de-al treilea titlu mondial consecutiv să fie doar o chestiune de timp. Pentru a tranșa disputa în Japonia, Pechito are nevoie de mult ghinion pentru cei mai apropiați rivali, coroborat cu două rezultate mari. Într-un weekend, se pot câștiga 55 de puncte prin cele două victorii și pole-ul cursei principale, iar Lopez ar trebui să obțină cu 48 de puncte mai mult ca Tiago Monteiro la Motegi, cu 41 mai mult ca Yvan Muller, cu 39 mai mult ca Huff și așa mai departe…

Altfel spus, e puțin probabil ca acest lucru să se întâmple, deoarece în lupta pentru poziția secundă, pe care nimeni dintre piloții de uzină n-o dorește efectiv, sunt 7 piloți. Yvan Muller a fost extrem de onest în a explica cum îl lasă rece un titlu de vicecampion după trei ani în care Lopez l-a dominat net, însă Yves Matton i-a trasat un obiectiv clar, menit să completeze triumful total înaintea ieșirii din scena WTCC pentru Citroen. Și chiar dacă Pechito s-a impus în 7 curse din 16, alți șapte piloți au reușit măcar un succes. Printre aceștia nu se numără însă nici Yvan, nici Norbi Michelisz, ceea ce-i va frustra pe ambii.

Dacă tot l-am menționat pe maghiar, acesta a fost unicul capabil în 2015 să răpească un pole-position uzinei Citroen, tocmai la Motegi. Norbi are o revanșă de luat după duelul aprins din Argentina, iar Honda are nevoie de victorii în cursa de casă, motiv pentru care sporește efectivele la 4 mașini prin aducerea lui Ryo Michigami. Mai mult, modelele Civic private ale echipei Zengo vor fi ambele pe grilă, după ce Ficza a trecut cu bine de operația de apendicită care l-a ținut departe de Argentina. În ultimii ani, norma Honda e de o victorie din două în Japonia: Michelisz (2013), Tarquini (2014), Monteiro (2015).

Privații Citroen sunt mereu o amenințare: atât Bennani, cât și Tom Chilton au câștigat curse anul acesta și nutresc speranțe la acel loc secund în clasamentul general, care ar fi o mare realizare pentru oricare dintre cei doi. Vom avea schimbări și în tabăra Volvo, unde Robert Dahlgren revine în STCC la Solvalla pentru a-și juca șansele la titlu în fața lui Goransson, iar locul său în mondial va fi luat momentan de Nestor Girolami. Argentina este o piață importantă pentru WTCC, iar Nestor are experiența curselor cu Honda înscrisă de Nika Racing anul trecut, iar la finele weekendului de pe Termas de Rio Hondo a efectuat un test cu modelul S60 pe care-l va pilota la Motegi.

Însă cel mai mare iubitor al culturii japoneze este Tom Coronel, care s-a impus în Țara Soarelui Răsare de 3 ori (cu Seat și BMW) din totalul de 6 victorii pe care le-a înregistrat în WTCC. Olandezul are două succese în 2016 și vine după un loc secund în Argentina la capătul unei curse în care Huff și Monteiro cu Hondele de uzină nu l-au putut ataca în niciun moment. Favorit al multor fani neutri, simpaticul Coronel ar putea semna un nou rezultat-șoc pentru ROAL Motorsport, de vreme ce mașina sa a fost îngreunată cu doar 10kg, în timp ce Honda a primit 20, ajungând pentru prima oară la balastul maxim de 80kg, la fel ca rivalii de la Citroen.

Coronel, în avanposturi în ultima etapă, adoră călătoria în Japonia
Coronel, în avanposturi în ultima etapă, adoră călătoria în Japonia – unde are cele mai multe victorii

Chiar dacă runda japoneză este prezentă în calendar încă din 2008, pe când Honda nici nu avea un efort de uzină, la Motegi se vine abia de anul trecut. Primii trei ani s-a concurat la Okayama, apoi alte trei sezoane pe varianta scurtă de la Suzuka și în 2014 pe circuitul de Grand Prix din același complex.

Revenind la situația campionului Pechito Lopez, care și-a asigurat deja viitorul în cadrul uzinei Citroen printr-o mutare în Formula E, el afirmă că nu simte vreo presiune legată de necesitatea unor noi succese, odată ce și-a îndeplinit și obiectivul colateral de a mai oferi un triumf conaționalilor în runda de casă. Totuși, Lopez este la egalitate de victorii all-time cu Rob Huff (28, pe 2 în urma celor 47 ale lui Yvan Muller) și i-ar face o deosebită plăcere să mai împingă această bornă. Oricum, dacă analizăm procentajele, Pechito stă mai bine ca oricine: în doar trei ani a reușit toate aceste performanțe.

Iar titlul bate la ușă. De nu va fi la Motegi, tot s-ar putea să-l aibă în buzunar înainte de a porni motorul la Shanghai, la finele lunii. Și asta deoarece planează suspiciuni legate de anularea rundei din Thailanda, iar dacă FIA nu reacționează rapid să găsească o soluție, calendarul ar putea fi scurtat, iar baremul matematic va fi și mai ușor de îndeplinit.

track9