GP2 Monza: Imnul italian răsună pentru Giovinazzi

GP2 Monza: Imnul italian răsună pentru Giovinazzi

Antonio Giovinazzi a adus o victorie italiană în weekendul de la Monza, devansându-l pe conaționalul Marciello în ultimul tur. Duminică, Norman Nato i-a mai adus un omagiu regretatului Jules Bianchi, fost pilot al academiei Ferrari.

Cursa 1

Totul părea să joace în favoarea lui Pierre Gasly. Cei mai apropiați rivali la general acuzau diverse probleme: Giovinazzi fusese exclus din calificări și pleca de pe ultima linie, Marciello era abia al 11-lea pe grilă, iar Sirotkin acuza un setup deficitar la Monza. Și după start, trendul s-a păstrat: Gasly a rămas în frunte, iar în urma sa Pic și Markelov s-au atins și au continuat un duel pentru poziția secundă care-i făcea pe ambii să piardă timp. Gasly a intrat la boxe în turul 12, când avea un avans abisal – de 15 secunde în raport cu cel mai apropiat urmăritor. În fruntea cursei au rămas cei plecați pe strategia alternativă (gume dure): Marciello, Matsushita, Malja și Giovinazzi în grup compact.

https://www.youtube.com/watch?v=D0KekuCGlME

În turul 16, Arthur Pic n-a mai avut răbdare în spatele lui Sergio Canamasas și a forțat atacul pe interiorul Lesmo 2, dându-l peste cap pe adversarul său. Rareori putem afirma că victima este pilotul catalan, însă de această dată chiar nu are nicio vină ”agresorul de serviciu”. A fost necesară intrarea mașinii de siguranță, însă aceasta a ieșit eronat: în fața lui Gasly, nu a liderului Marciello. Asta a dat peste cap cursa, deoarece primii au schimbat fără penalizare de timp și s-au scurs 7 tururi până când șirul indian a fost regulamentar. Tot avantajul lui Gasly se risipise dintr-o eroare stupidă a organizatorilor, iar cei din fața sa aveau pneuri soft mai proaspete decât francezul!

Astfel, la restartul din turul 24 a devenit evident că victoria se joacă între Marciello, Malja și Giovinazzi. Acesta din urmă a așteptat să se dea drumul la DRS pentru a-și începe ofensiva, iar în penultima buclă a trecut facil de Malja pe linia de start-sosire. Ar fi impropriu spus ”pe frânare în primul viraj” la ce diferență de viteză conferă aripa spate mobilă. Și tot DRS-ul ar fi de vină pentru schimbarea de lider, produsă în același loc, în ultimul tur. Marciello a întârziat cât a putut frânarea, dar Giovinazzi deja trecuse. Două manevre determinate i-au adus lui Antonio al patrulea succes stagional, al șaptelea pentru Prema și 10 puncte suplimentare față de ceea ce avea cu două minute mai devreme. Întârzierea la general față de Gasly scădea astfel la doar 8 puncte, deși în condiții normale ecartul s-ar fi extins.

Gasly și-a păstrat locul al patrulea, în fața lui Nato și Ghiotto. King a rezistat în duelul cu Mitch Evans, care urma să plece din pole pe grila inversată. Ultimele puncte le-au revenit lui Rowland și Markelov, în timp ce Matsushita a fost pe aceeași strategie ca ocupanții podiumului, dar s-a grăbit să intre la boxe chiar la anunțarea neutralizării și a ieșit în pluton. Sirotkin a încheiat doar pe 15, iar Latifi pe 16, după ce fusese la un moment dat pe 8.

Cursa 2

Lello Marciello a calat pe grilă în turul de formare și a fost nevoit să plece de la standuri. Prima trecere prin Variante della Roggia a cernut grupul favoriților, în urma contactelor dintre Rowland și Ghiotto, respectiv Malja și Evans. În ambele situații, primul menționat a fost vinovatul și a primit câte o penalizare cu 10 secunde, în timp ce victimele au abandonat pe loc. Norman Nato a avut un start fantastic de pe 4 și era deja lider în primul viraj, iar la finele turului inaugural era urmat de coechipierul King și de Pierre Gasly.

Giovinazzi a urcat pe 4 în dauna lui Malja în turul 6, în timp ce în urma sa Markelov era într-o ofensivă totală. Conaționalul său Sirotkin a continuat parcursul de coșmar printr-un abandon mecanic la jumătatea manșei, iar Gasly l-a atacat pe King în turul al zecelea cu DRS și a urcat pe 2. Opt tururi mai târziu, Giovinazzi a limitat câștigul francezului, reușind și el să treacă de King și să urce pe podiumul provizoriu. Norman Nato era prea departe și piloții Prema nu putea spera la mai mult în această zi.

În urma primilor trei, King și Markelov au fost separați de 0.038s la sosire, iar Lynn a trecut de Matsushita la ultima trecere prin Parabolica și ecartul dintre cei doi a fost de doar 0.010s. În buna tradiție a curselor de la Monza. Ultimul punct i-a revenit lui Latifi.

Pierre Gasly are doar 10 puncte avans la general în fața debutantului Giovinazzi și pare tot mai evident că titlul stagiunii va merge în contul unui pilot Prema, după ce Marciello și Sirotkin nu au punctat în manșa de sprint.

Clasament: Gasly 174p, Giovinazzi 164p, Marciello 138p, Sirotkin 115p, King 112p.