SBK Lausitzring: Kawasaki la jumătate din potențial

SBK Lausitzring: Kawasaki la jumătate din potențial

Lunga pauză de vară s-a încheiat în World SBK, concurenții celor patru clase revenind în forță în Germania, pe circuitul de la Lausitzring. În cadrul echipei Kawasaki motivația de a câștiga titlurile puse în joc încă nu s-a instalat în garaj, Jonathan Rea debutând cu stângul în prima manșă.

Cu patru runde înainte de finalul sezonului, lupta în clasamentul general este doar o afacere Kawasaki, titlul fiind practic pe un sfert în buzunarul britanicului Jonathan Rea, pericolul real fiind doar coechipierul Tom Sykes. Johnny a mers aproape perfect în cursele de până acum, greșelile fiind puține, dar taxate prompt de rivalii direcți Sykes și Chaz Davies, ultimul fiind mai mereu foarte rapid, dar afectat fie de greșeli personale, fie de probleme tehnice la motocicleta Aruba Ducati.

Tom Sykes, dezvoltatorul proiectului Kawasaki, pare să fi rămas doar un tester remarcabil, transformându-se în ultimele două sezoane dintr-un pilot de titlu, într-un locotenent fără cusur.

Cursa 1

Încă din calificări Jonathan Rea a fost prins pe picior greșit, reușind o clasare modestă pe locul 6 a grilei, în timp ce rivalii direcți s-au clasat în pole position (Davies), respectiv pe locul secund (Sykes).

Manșa extrem de disputată în prima parte, cu intruși interesanți în primii 6, l-a împins pe Rea să forțeze constant. Într-un final, în turul 7 britanicul a greșit abordarea unui viraj ieșind în decor. La vârf ,condițiile pistei au jucat împotriva spectacolului, diferența dintre Chaz Davies și Tom Sykes urcând într-un final la peste 10 secunde.

Cursa întâi a fost una inedită în prisma motocicletelor care au terminat în top 5, aceste locuri fiind ocupate de către un reprezentant al fiecărui constructor. Podiumul a fost completat de Nicky Hayden, americanul având șansa de a concura săptămâna viitoare în runda de MotoGP de la Aragon în locul lui Jack Miller, următoarele locuri fiind ocupate de Jordi Torres pe un BMW, respectiv Leon Camier pe o MV Agusta încă competitivă. Cam toată lumea știe situația financiară a micului constructor italian, de pe care și-au cam luat mâinile până și germanii de la Mercedes.

Runda germană a marcat și revenirea în campionat a pilotului francez Sylvain Guintoli în cadrul echipei Pata Yamaha, acesta reușind în prima manșă un loc 9, în spatele coechipierului Alex Lowes, proaspăt revenit din paddock-ul motomondialului.

Cursa 2

În manșa secundă ghinionul în cadrul echipei Kawasaki s-a inversat la fel ca vremea, Jonathan Rea fiind abonatul la victorie, în timp ce Tom Sykes a căzut, dar a putut reveni în cursă și a strâns o brumă de puncte. Per total șansa a fost de partea verzilor, care au păstrat avansul considerabil din clasamente după căzătura lui Davide Giugliano și cursa modestă făcută pe ploaie de Chaz Davies, britanicul de la Ducati teminând pe locul 6 la vreo 2 secunde de Sylvain Guintoli.

Dacă locul întâi a fost de neclintit, în spatele lui Rea haosul a căpătat noi dimensiuni. Au fost abandonuri de marcă și dezastru total pentru Althea BMW care i-a pierdut pe ambii piloți, Reiterberger și Jordi Torres. Lorenzo Savadori de la Ioda Aprilia, dar și regele ploii, australianul Anthony West, au căzut pe când se aflau pe podiumul provizoriu. Astfel, pe doi a încheiat Alex de Angelis, la un an după crunta accidentare. Un duel interesant s-a dat și pentru treapta a treia a podiumului, disputată de Xavi Fores și Leon Camier, pilotul Barni Ducati având câștig de cauză.

După ce ambii piloți oficiali Kawasaki au suferit câte o căzătură în Germania, diferența e de 47 de puncte, Rea ajungând la 393 de puncte, în timp ce Sykes are 346. Cei doi sunt urmați de Chaz Davies ce a acumulat 295 de puncte. Cu 98 de puncte de recuperat în 6 manșe rămase, titlul devine doar o iluzie pentru vârful de lance Ducati.

 53760_p2_action

Supersport

Runda clasei Supersport ar fi trebuit să ne țină lipiți de televizor, aproape de fiecare dată în acest sezon duelurile la vârf sau în pluton fiind deosebit de spectaculoase. Nu a fost cazul în cursa de la Lausitzring, unde primii doi clasați în calificări au defilat nestigheriți.

Dacă evoluțiile turcului Kenan Sofuoglu nu mai surprind pe nimeni, titlul fiind o chestiune de timp până va intra în contul pilotului Pucetti Kawasaki, pe grila germană și-a făcut simțită prezența un produs al școlii de pilotaj finlandeze conduse de cunoscutul pilot Mika Kallio. Tânărul în cauză a fost Niki Tuuli, care a surprins greii clasei, rivalii consacrați ai turcului Sofuoglu: Jules Cluzel, locul 3 în cursă, respectiv Patrick Jacobsen ce a încheat întrecerea pe locul 4.

Randy Krummenacher nu a mai arătat forma excelentă din prima parte a sezonului, pe circuitul de la Lausitzring reușind doar o clasare pe locul 6, la 13 secunde de Kenan. Alături de Niki Tuuli, clasa Supersport s-a reîmprospătat cu piloți noi, veniți ori din European, ori din clasele Stock 1000 sau European Junior Cup. Pentru moment nu se întrevăd nume noi în prima parte a clasamentului.

 14358814_1302124313173392_7466304253436016996_n

Stock 1000

Ploaia începută înainte de startul în manșa secundă de SBK a transformat cursa categoriei Stock 1000 într-o defilare condusă cu un ritm zdrobitor de Leandro Mercado, argentinianul fiind protagonist în lupta pentru titlu, alături de liderul clasamentului general Rafaelle de Rosa.

La mai bine de 21 de secunde de liderul Mercado, a încheiat cursa Bryan Starring, fost pilot în motomondial pe un necompetitiv CRT. Pe podium a mai urcat Riccardo Russo, italianul urcând până pe locul 17 în clasamentul general datorită acestui podium miraculos. Încă lider în clasament, Raffaele de Rosa a încheiat cursa abia pe locul 10 după o dispută lipsită de interes cu Roberto Tamburini.

Pe lista abandonurilor s-au regăsit Toprak Razgatioglu, turcul nereușind să atragă atenția asupra sa și italienii Marco Faccani. respectiv Andrea Mantovani, ultimii trei fiind clasați între primii 11 piloți la general.

În clasament conduce acum Mercado cu 102 puncte, urmat de Raffaele de Rosa cu 88 de puncte și Calia cu 77 de puncte.

EJC

Ultima cursă a zilei a fost cea din European Junior Cup, care s-a desfășurat pe o pistă aproape uscată, ici-colo mai existând câte un ochi de apă. În astfel de condiții piloții au ales prudența și în mare parte s-au păstrat locurile din calificări.

Ca și la clasele Stock 1000 și Supersport, nici EJC-ul nu a fost mai prejos când a venit vorba de forțe proaspete în rândul piloților, apărând multe lume noi din campionatele europene, sau serii naționale.

Protagoniștii în lupta pentru victorie au fost Harun Cabuk și Mika Perez, la final distanța dintre cei doi fiind de aproximativ 11 secunde. În rândul piloților cu care ne-am obișnuit deja, de Gruttola, Laville sau Grassia, s-au intrersectat nume noi precum Bezuidenhout, sau Bodis, care au terminat pe locurile 3 și 5.

Cea mai competitivă prezență feminină a clasei, Avalon Biddle a încheiat cursa în puncte, locul 15 la general și prima în clasamentul fetelor, cinci de toate. A fost un plus și pentru școala de pilotaj turcească, de care se ocupă Kenan Sofguoglu, care a mai descoperit doi piloți, pe Eryilmaz și Pak, clasați în cursa de pe Lausitzring pe locurile 14 și 18 din 28 de piloți.

Cu Soomer trecut la Supersport, Mika Perez are o șansă uriașă de a deveni campion european, având un avans de 26 de puncte față de Grassia, cu două runde rămase în calendar.

Cu Superbike-ul ne vom reîntâlni în perioada 30 septembrie-2 octombrie, pentru runda franceză de la Magny Cours.