BTCC Silverstone: Echilibru relativ înaintea finalei

BTCC Silverstone: Echilibru relativ înaintea finalei

Ingram, Jordan și Shedden au confirmat supremația tracțiunii față pe varianta scurtă a traseului de la Silverstone, însă Tordoff a punctat în toate cele trei manșe și va ajunge în finala de la Brands Hatch din postura de lider al clasamentului.

Cursa 1

Tom Ingram a demarat excelent și a preluat șefia de la polemanul Ash Sutton, însă acesta a revenit în turul 7 și a sprintat către o victorie facilitată de timpul pierdut de coechipierul Josh Cook în spatele lui Jordan și Ingram. Cei doi au semnat dubla pentru MG, însă bucuria a fost de scurtă durată și a generat un scandal de proporții. Ambele mașini au fost descalificate în urma inspecției tehnice, aripa spate fiind poziționată incorect. Consecințele au fost capitale: cei doi piloți MG au ieșit din calculele matematice pentru titlu, iar în cursa a doua urmau să plece de la coada grilei, dar cu balastul maxim!

Pentru Ingram a fost așadar al doilea triumf în BTCC, pe care nu l-a putut celebra însă așa cum trebuie pe podium. În urma pilotului Toyota au încheiat pe 2 și 3 Andrew Jordan și outsiderul Rob Austin, în timp ce mașinile cu tracțiune spate au continuat să sufere. Collard s-a descurcat ca de obicei bine în cursele de recuperare după calificări slabe și a venit pe 7, devansându-i pe Turkington, Plato și Tordoff. Acesta din urmă a beneficiat de excluderea celor de la MG și a mai acumulat câteva puncte ce l-au distanțat de ghinionistul Matt Neal, care a abandonat în urma unei pene survenite pe seama contactului cu Aiden Moffat (Mercedes). Tot o pană l-a scos din joc și pe Shedden, această manșă fiind așadar un dezastru pentru echipa oficială Honda Team Dynamics.

neal-moffat

Cursa 2

Ingram a plecat din pole și a rămas pe prima poziție până în turul 8, când Jordan l-a taxat în Becketts cu pneurile soft superioare. După câteva viraje, Toyota a căzut pe 3 în urma lui Adam Morgan, iar primii doi au evadat. Ceva mai în spate, perechea Subaru formată din Turkington și Plato a conlucrat pentru a trece de Collard și Jake Hill, însă ofensiva acestora s-a oprit la poalele podiumului, Ingram fiind prea bun în defensivă. Eroul cursei a fost Gordon Shedden, care a urcat loc după loc până pe 8 la final, ceea ce-i oferea o șansă bună pentru grila inversată a manșei finale. Tordoff a sosit abia pe 11, dar tot s-a clasat înaintea lui Matt Neal (P15).

Fostul mare pilot din BTCC Paul Radisich a extras pivotul pentru inversarea grilei, iar norocul i-a surâs tocmai lui Shedden, care a primit pole-ul. De la agonia primei manșe la o posibilă victorie spre seară, duminica de pe Silverstone National l-a trecut prin toate stările pe campionul en-titre.

ingram

Cursa 3

Cele patru mari forțe ale campionatului s-au regăsit pe la jumătatea manșei în fruntea cursei, primii 8 fiind componenții echipelor de uzină Honda, Ford, BMW și Subaru. Collard a reușit să profite de avantajele tracțiunii spate la plecarea de pe loc și a preluat conducerea, iar Shedden a căzut în spatele lui Mat Jackson pentru câteva viraje, dar și-a recuperat locul secund până la finele turului inaugural. Collard a fost răpus de o manevră fantastică, pe exteriorul virajului Becketts în turul al doilea și nimic nu l-a mai putut opri pe Shedden să înregistreze al patrulea triumf stagional, folosindu-se de avantajul pneurilor soft, după ce majoritatea rivalilor montaseră unicul set în manșa a doua a zilei.

Andrew Jordan a ilustrat marele handicap al Ford-ului în raport cu Honda: atunci când are un balast considerabil (sau maxim, cum a fost cazul de această dată, 75kg), pierde foarte mult. Pe final, el a fost surclasat de Josh Cook și a rămas destul de departe de liderul campionatului înaintea finalei de la Brands. Mai rău a fost pentru Jason Plato, care a făcut pană în ultimul viraj al ultimului tur și a pierdut un loc 4 care l-ar fi păstrat în cărți. Astfel, veteranul Subaru rămâne pe 8 la general, fiind ultimul dintre cei ce mai speră din punct de vedere matematic și nimic mai mult.

collard-2

Peste două săptămâni se va decerna titlul odată cu a doua vizită la Brands Hatch, de această dată pe varianta de Grand Prix. Tordoff va sta cu ochii pe Hondele lui Shedden și Neal, sperând ca Rob Collard să-l poată ajuta în tentativa sa de a cuceri un prim titlu în BTCC. Piloții Ford și Subaru vor fi cu siguranță implicați în lupta pentru victorie, însă deficitul acestora necesită și un pic de ghinion pentru cei din fața lor. Se poate întâmpla oricând și oricui, iar o finală nebună e foarte posibilă, la un an după confruntarea dramatică din care Shedden a ieșit învingător la finele lui 2015.

BTCC Brands Hatch: Finala de infarct îi revine lui Shedden