USCC COTA: Frații Taylor se impun la general, Porsche la GT

USCC COTA: Frații Taylor se impun la general, Porsche la GT

Penultima etapă a IMSA Weathertech Sportscar Championship s-a derulat pe Circuit of the Americas, Corvette-urile fiind imperiale în clasa Prototip sub soarele texan în timp ce, mai în spate, Porsche s-a impus la GT-LM și BMW la GT-D.

Mazda părea a se apropia de un nou pole position, cele două prototipuri Multimatic ocupând primele două poziții la începutul sesiunii de calificări de 15 minute. Cel mai bun timp, un 1:58:715 reușit de Tristan Nunez în prototipul #55, a fost însă bătut în cele din urmă de Ricky Taylor care a împins Corvette-ul #10 WTR până la un marginal mai bun 1:58:712. Asta a fost îndeajuns pentru a împinge mașinile SpeedSource pe locurile 2-3 în timp ce, de pe patru, a plecat Corvette-ul #31 pilotat de Eric Curran.

Startul la GT-LM, unul prost pentru polesitter
Startul la GT-LM, unul prost pentru polesitter

Robert Alon a fost pole-sitter-ul în Prototype Challenge reușind singurul tur sub 2:02 din această categorie pentru BAR1 Motorsports. Ford a mai cules un pole la GT-LM, Ryan Briscoe zdrobind cel mai bun timp al lui Toni Vilander pe care l-a îmbunătățit cu peste 0,3 secunde până la un implacabil 2:04:188. Porsche nu au fost nici ei foarte departe în timp ce BMW și Chevrolet au umplut ultima parte a grilei. La GT-D, Alex Riberas a negat printr-un nou pole pentru 991-le GT3-R Team Seattle/AJR mesajul transmis de acum retrasa echipă Weathertech (care s-a mutat în PWC) despre BoP-ul dezavantajos.

Ricky Taylor a pornit excelent din pole, acesta apărându-și prima poziție prin dificilul viraj 1 pentru ca apoi să se depărteze de pluton cu rapiditate, Astfel, după 40 de minute, când a avut loc prima neutralizare, acesta avea deja în favoarea sa un avans de 10 secunde. Neutralizarea, cauzată de o cedare a transmisiei pe mașina #90 VisitFlorida.com Racing care s-a oprit pe traseu, a șters însă cu buretele acest avans. Cum momentul a coincis aproximativ cu punctul în care echipele de la Prototip trebuiau sa oprească pentru prima dată, multe asta au și făcut, profitând de ocazia de a pierde mai puțin timp decât dacă ar fi fost sub steag verde. La boxe, Mazda a pierdut pozițiile 2-3 păstrate pe durata primului stint, locul secund fiind preluat de Chevrolet-ul Corvette DP #31 care a avut parte de o revenire după ce, în primele minute, primise o penalizare cu drive-through. Motivul a fost lovirea celuilalt Corvette al echipei, mașina #5 care conduce campionatul necesitând o oprire neprogramată la boxe pentru reparații care i-a costat pe Barbosa și Fittipaldi victoria.

Ultimul viraj, locul greșelii lui Jordan Taylor de pe final
Ultimul viraj, locul greșelii lui Jordan Taylor de pe final

Chiar și fără greșelile de la boxe, Corvette-ul #31 ar fi ajuns oricum pe podium căci Mazda #55 s-a oprit, la începutul orei a doua, pe pistă după ce i-a cedat pompa de benzină. Cel de-al doilea prototip al echipei a continuat și, în ciuda unui tete-a-queue, a terminat pe patru în urma mașinii #5 AXR. Mai în față, Cameron și Curran au continuat să tragă tare pentru a-l prinde pe Jordan Taylor care a preluat volanul Corvette-ului #10 la prima oprire și a condus următoarele două ore. Strategia a fost astfel aleasă deoarece Ricky trebuia să conducă și în cursa din WEC pentru Larbre Competition. Taylor a simțit presiunea și a pierdut mașina de sub control pe final la ieșirea din ultimul viraj, acuzând probleme la sistemul de control al tracțiunii. Asta a redus distanța dintre primele două mașini din clasamentul general însă nu a schimbat și ierarhia, Jordan reușind să se mențină în frunte pentru a termina la 0,8 secunde de Dane Cameron.

Michael Shank Racing au avut altă cursă de uitat. Ligier-ul #60 a fost lovit din spate după primul restart iar John Pew s-a dus drept în primul viraj ca urmare a acestui incident. Acesta a avut ghinionul să agațe ca urmare a acestui incident un panou publicitar care a refuzat să se desprindă de mașină, ceea ce l-a forțat pe pilotul în vârtă de 60 de ani să tragă pe dreapta pentru a fi ajutat de un marshal să scape de panoul respectiv – incidentul acesta fiind cauza celei de-a doua neutralizări. În urma acestei etape, penultima din stagiunea 2016, Curran și Cameron conduc clasamentul la doar un punct în fața echipierilor Barbosa și Fittipaldi care sunt la șapte puncte în fața fraților Taylor.

Starworks - din nou victorioși prin #8
Starworks – din nou victorioși prin #8

Ryan Briscoe a avut un start mai puțin fericit la GT-LM, fiind depășit de ambele Porsche de uzină dar și de Ferrari-ul Risi Competizione. Apoi, colac peste pupăză, a fost implicat într-un contact cu Corvette-ul #4 care a venit la COTA din postura de lider al clasamentului. Rezultatul a fost nefast pentru Chip Ganassi Racing – coloana de direcție avariată pentru mașina lor cu cele mai mari șanse la titlu. Reparațiile au fost finalizate însă a durat 14 tururi ceea ce a însemnat că Briscoe și Westbrook au terminat ultimii. În frunte, Ferrari și Porsche s-au duelat, Risi pierzând poziția fruntașă în trafic pentru a o recupera apoi. Fisichella s-a luptat la limita sportivității cu Nick Tandy pentru prima poziție, cei doi fiind atenționați în aceeași măsură de Race Control. În cele din urmă însă nu a fost o victorie pentru #62 căci, cu 25 de minute rămase, fostul pilot de Formula 1 s-a plâns de probleme la sistemul electric, oprirea neprogramată care a urmat aruncând Ferrari-ul 488 GTE pe poziția a șaptea.

Astfel, Porsche a rămas în frunte, singurile griji venind din spate, Antonio Garcia apropindu-se de cuplul din frunte la bordul Corvette-ului #3. Efortul spaniolului a fost îndeajuns pentru a împinge echipa CORE să impună ordine de echipe, Earl Bamber trecând în acest mod de Nick Tandy. În cele din urmă, atacul lui Garcia nu a mai avut loc, acesta mulțumindu-se cu ultima treaptă pe podium. Mai în spate, BMW a terminat pe patru cu mașina #25 după un duel aprins cu Corvette-ul #4. Rezultatul a mărit avansul lui Milner și Gavin la 11 puncte înainte de ultima cursă de la Road Atlanta care este și etapa finală din NAEC.

Corvette Racing - locurile 3-5 la COTA
Corvette Racing – locurile 3-5 la COTA

Performance Tech, BAR1, Starworks Motorsport și PR1/Mathiasen au fost echipele care s-au luptat pe parcursul cursei pentru victorie la PC, toate ocupând la un moment dat prima poziție. Victoria i-a revenit lui Ranger van der Zande care s-a impus în prototipul #8 Starworks după ce, înainte de ultima oprire, era abia al patrulea. Acesta a reușit însă să treacă de Tom Kimber-Smith chiar în outlap, britanicul fiind cel care a terminat al doilea pentru PR1/Mathiasen. Cum acesta din urmă se apropia de mașina #8 în ultima buclă, este posibil ca dacă cursa s-ar fi extins cu încă un tur, rezultatul să fi fost inversat. Nu a fost cazul și COTA a fost martorul unei noi victorii Starworks.

Turner Motorsport au dat uitării un sezon dificil printr-o victorie cu echipajul #96. Munca echipei de la boxe a fost deosebit de importantă în acest succes, Jens Klingmann intrând pentru ultima dată la boxe de pe poziția a treia, ieșind apoi în frunte. Germanul nu a fost presat apoi de nimeni, ocupanții locului secund, echipa Paul Miller Racing, fiind la 15 secunde distanță. Aceștia au trecut în extremis de 991-le GT3-R al Team Seattle-AJR care a rămas fără combustibil în ultimul tur când se afla pe locul doi. Scuderia Corsa a terminat pe trei, ceea ce înseamnă că Balzan și Nielsen se bucură înaintea ultimei etape de un avans comfortabil de 32 de puncte în fața Viper-ului #34 (ajutați și de excluderea Audi-ului #44 de la VIR).

is2
Turner Motorsport au învins la GT-D

Ultima etapă a IWSCC și NAEC va avea loc la mijlocul lui octombrie, Petit Le Mans de la Road Atlanta închizând ca de fiecare dată stagiunea printr-o cursă de 10 ore.

Rezultate complete aici

Sursă foto: IMSA