WTCC Preview 10/11 Shanghai: Inevitabila încoronare Citroen

WTCC Preview 10/11 Shanghai: Inevitabila încoronare Citroen

După ce anularea manșei din Thailanda l-a asigurat pe Jose Maria Lopez de al treilea titlu consecutiv în WTCC, este rândul uzinei Citroen să îndeplinească baremul matematic în China, acolo unde în anii trecuți câștigau tot cu balast maxim.

La Motegi, Pechito Lopez a fost darnic cu coechipierul Yvan Muller și i-a cedat victoria, pentru a-l ajuta să urce pe doi la general. Veteranul francez a apreciat cadoul, însă cu certitudine nu așa își dorea să obțină primul succes stagional. Colegul său, cu titlul deja în buzunar odată ce FIA a decis reducerea calendarului pe fondul problemelor de la Buriram, a promis că-l va ajuta în continuare să securizeze acea poziție secundă în ierarhie, dovadă a triumfului total Citroen pentru al treilea an la rând. Ziua de joi a adus și vestea retragerii cvadruplului campion francez la finele stagiunii. El va încheia acest ciclu glorios în fruntea ierarhiei all-time a victoriilor în WTCC și speră să devină așadar vicecampion:

Sunt dator atât față de mine, cât și față de întreaga echipă Citroen să închei pe locul secund campionatul. În trecut am avut momente bune și rele în China și Qatar, dar cred că ne vom descurca bine. Rivalii au făcut mari progrese și trebuie să stăm cu ochii pe cei fără balast.

Yvan Muller

WTCC Japonia: Michelisz și Muller, primele victorii din sezon

Adversarii vor fi ajutați de recalcularea kilogramelor suplimentare: Honda pierde 20kg, iar Chevrolet, Lada și Volvo nu vor avea deloc balast la Shanghai. Pentru constructorul rus înseamnă o reducere masivă, de 50kg, în urma contraperformanțelor de dată recentă. Însă tot așa stătea raportul greutății în cele două vizite anterioare pe traseul de Grand Prix din China și istoria ne arată că Citroen a profitat de lungile zone de accelerare pentru a compensa acest deficit.

wtcc20150927024
Citroen a obținut trei victorii din ultimele patru starturi la Shanghai și două podiumuri integrale

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Constructor,Puncte,Balast

Citroen,791p,80 kg

Honda,583p,60 kg

Lada,435p,0 kg

Volvo,234p,0 kg

Chevrolet,-,0 kg

[/table]

În 2014 am avut pentru prima oară în sezon rezultatul perfect al francezilor, 1-2-3-4 la finele primei manșe cu Lopez, Ma, Muller și Loeb. Manșa a doua i-a revenit atunci lui Bennani pe o Honda privată, dar între timp și marocanul a trecut în tabăra Citroen. Anul trecut, cele trei Citroen-uri de uzină s-au clasat pe 1-2-3, apoi pe 1-3-4, intrusul fiind Tarquini. Înaintea venirii francezilor, Chevrolet a dominat cursele din 2011-2013 disputate în China. Nu s-a mers doar pe Shanghai International Circuit, ci și lângă Beijing (Goldenport, 2014) sau tot la Shanghai, pe traseul Tianma (2011).

China e prezentă în calendarul FIA WTCC din 2011
China e prezentă în calendarul FIA WTCC din 2011

Cu titlul deja acontat, ne vom concentra pe lupta pentru locul secund în ierarhia piloților. Muller și Monteiro se află la egalitate de puncte, iar Huff și Michelisz sunt încă destul de aproape și nu vor fi secunzi ai portughezului în China, ci își vor juca propriile șanse. În clasamentul piloților independenți, Bennani are 20 de puncte avans față de coechipierul Tom Chilton. Volvo caută în continuare primul podium stagional, iar alături de Bjork va reveni Ekblom. Tom Coronel speră să mai prindă câte o conjunctură favorabilă cu grila inversată și negociază preluarea unui Citroen al uzinei la finele anului, iar Lada n-a mai adus o mașină în top 6 de cinci manșe deja.

La constructori, Citroen nu prea mai are cum să piardă campionatul și sunt 99% șanse ca baremul matematic să fie îndeplinit tot la Shanghai, cum s-a întâmplat și în sezoanele anterioare. În orice caz, mizele sunt din ce în ce mai reduse și s-ar putea ca finala din Qatar să fie all-in, cu mulți piloți lipsiți de presiunea rezultatelor. Ceea ce nu poate fi decât un plus.

track10