Formula 1 Malaezia: Ricciardo câștigă după scântei și flăcări

Formula 1 Malaezia: Ricciardo câștigă după scântei și flăcări

Daniel Ricciardo a câștigat Marele Premiu al Malaeziei la capătul unei curse entuziasmante care s-a animat în a doua parte după dueluri roată la roată și un abandon total neașteptat al lui Lewis Hamilton.

Ricciardo s-a impus după ce a supraviețuit unui atac furibund al coechipierului său Max Verstappen cu 17 tururi rămase din cursă, iar lucrurile s-au încălzit la propriu și mai mult în momentul în care motorul liderului cursei, Lewis Hamilton, a fost cuprins de flăcări și a cedat două tururi mai târziu. Verstappen a fost nevoit să se mulțumească cu locul secund, nereușind să se apropie suficient de mult de australian în tururile finale, după ce ambii piloți au trecut pe la boxele Red Bull simultan.

Ghinionul lui Hamilton a fost punctul culminant al unei curse care a avut de toate, inclusiv dueluri cruciale între Nico Rosberg și Kimi Raikkonen. În final, germanul a fost cel care a urcat pe treapta a treia a podiumului în ciuda unei penalizări care i-a adăugat 10 secunde timpului său final după ce un atac riscant asupra finlandezului a fost judecat ca fiind incorect.

Raikkonen a încheiat cursa al 4-lea, în timp ce coechipierul său Sebastian Vettel nu a reușit să treacă de primul viraj, acolo unde a cauzat scântei care au dus la abandonul său și la retrogradarea lui Rosberg pe ultimul loc. Un alt finlandez s-a clasat în final pe locul 5, Valtteri Bottas, iar Sergio Perez și Nico Hulkenberg l-au înconjurat pe Fernando Alonso – plecat ultimul de pe grilă – pe locul 7.

Jenson Button a încheiat al 9-lea în cursa sa cu numărul 300 în Formula 1, iar Jolyon Palmer a cules ultimul punct pus în joc – primul câștigat de britanic în scurta sa carieră de până acum.

ctwbcvxxeaa4yb5

Au fost scântei și artificii în primul viraj după start, iar acestea au avut loc chiar la vârful plutonului. Pornind ceva mai bine decât cei din fața sa, Vettel s-a trezit alături de Verstappen pe perioada de frânare și a ales să încerce trasa interioară.

Ca urmare, germanul l-a împins în exterior pe tânărul olandez, dar nu s-a putut nici opri la timp, acroșându-l pe Rosberg, care-și vedea de propriul duel cu Hamilton în față. Cei doi germani au ieșit cel mai șifonat, Vettel abandonând cu o suspensie stânga-față distrusă în timp ce Rosberg s-a răsucit și a ajuns în coada cursei, poate chiar norocos că a rămas în ea.

A urmat o perioadă de Virtual Safety Car, iar câțiva piloți au fost nevoiți să intre la boxe pentru a repara mici pagube cauzate de alte acroșaje din a doua jumătate a plutonului. Printre ei Daniil Kvyat, Kevin Magnussen și Esteban Gutierrez, dar și Felipe Massa, al cărui start a fost compromis și de o problemă la plecarea în turul de formare. Magnussen a abandonat mai apoi în prima jumătate a cursei ca urmare a contactului cu Kvyat.

Când cursa a fost reluată, Verstappen l-a surprins pe Raikkonen, iar mai apoi finlandezul a trecut de Perez cu o manevră curată la capătul liniei de start-sosire. Între timp, Rosberg și-a croit drum prin pluton, urcând loc după loc. La capătul turului 13 din cele 56 programate, acesta se afla în puncte.

ctwbyfrwgaaw1qm

Un duel între Romain Grosjean și Alonso câștigat de spaniol – care pornise ultimul de pe grila de start – a fost urmat de abandonul lui Grosjean când frânele mașinii sale Haas au cedat înainte de ultimul viraj. Scurt timp mai apoi, o parte din primii 10 clasați au ales să intre la boxe, tot într-o perioadă de VSC. Printre ei, Verstappen a încălțat pneuri soft, Perez medium și Rosberg hard, dar cu toții au urmat să mai facă cel puțin o oprire până la final.

Liderul clasamentului piloților a mai depășit câteva mașini ajungând până pe locul 5 înainte ca Raikkonen să treacă la rândul său pe la boxe și să iasă în fața germanului pe circuit. Proximitatea dintre cei doi a dus la un duel interesant care s-a extins pe toată durata rămasă din cursă.

Între timp, la conducerea ei a ajuns Verstappen, în momentul în care Hamilton a schimbat la rândul său pneurile mașinii sale Mercedes, însă olandezul a intrat pentru a doua oară în turul 28, încălțând gume hard care ar fi trebuit să-l ducă până la finalul cursei. Rosberg l-a copiat doar câteva tururi mai târziu, iar Raikkonen a schimbat la rândul lui, rămânând în fața germanului.

Evenimentul care a aruncat lucrurile în aer s-a petrecut tocmai între cei doi în turul 38. Rosberg se apropiase de finlandez tur după tur și în secvența primelor două viraje a încercat o manevră riscantă, insinuându-se pe interiorul celui de-al doilea dar lovindu-l pe finlandez înainte să-l depășească.

Între timp lupta din fața celor doi a devenit una acerbă între Ricciardo și Verstappen, care se luptau pentru poziția secundă. O serie de viraje luate de cei doi aproape în paralel au adus sarea și piperul unei curse care până în acel punct a fost mai degrabă una strategică. Ricciardo și-a păstrat cu greu întâietatea în lupta internă de la Red Bull, iar doar două tururi mai târziu cursa avea să fie dată peste cap din nou odată cu abandonul liderului Hamilton. Frustrarea acestuia a fost vizibilă și perfect corectă, după ce britanicul a condus cursa fără mari emoții până în acel punct.

Ricciardo și Verstappen aveau să-și continue duelul – de data asta pentru victorie – până la final, dar nu înainte ca Red Bull să-i cheme pe amândoi simultan la boxe în perioada de VSC ce a urmat abandonului lui Hamilton. Verstappen s-a apropiat repede de coechipierul său, însă australianul a reușit să gestioneze diferența până la final, aceasta fiind mereu mai mare de o secundă.

În spatele lor, Rosberg și Raikkonen au purtat un ultim duel – de data asta la distanță – pentru ultimul loc pe podium, deoarece germanul a primit o penalizare de 10s ca urmare a contactului inițial dintre ei. Diferența de timp de pe circuit a crescut de la 8 la 13 secunde.

În aceste condiții, Rosberg, care părea să fie marele perdant în lupta pentru titlu după evenimentele din primul viraj al cursei, a fost în final cel care a avut cel mai mult de câștigat. Avansul său în fruntea clasamentului general s-a extins la 23 de puncte.

Carlos Sainz a încheiat pe locul 11, la doar trei secunde de Palmer și fiind ultimul pilot clasat în același tur cu câștigătorul. În urma lui, Marcus Ericsson i-a surclasat pe Massa și Kvyat. Au existat câteva dueluri interesante între coechipieri de-a lungul cursei, iar cel de la Sauber a fost câștigat de suedez. În schimb, Felipe Nasr a fost nevoit să abandoneze mașina sa la garajul echipei în partea finală a cursei.

Ultimii doi clasați au fost Pascal Wehrlein și Esteban Ocon, cei doi piloți de la Manor. Ocon în special urcase mult în zona punctelor în primele secvențe ale cursei, intrând târziu la boxe pentru schimbul de pneuri. Din păcate pentru francez, el a fost în două rânduri penalizat cu câte 5 secunde din cauza vitezei excesive purtată pe linia boxelor.

Pe lângă abandonurile amintite ale lui Vettel, Grosjean, Magnussen, Hamilton și Nasr, Gutierrez a fost celălalt ghinionist al zilei care nu a apucat să treacă pe sub steagul în pătrățele. Roata sa stânga-față s-a desprins în mod ciudat de mașină.

ctwjpvlwiaedyp6

Fără doar și poate, norocul – respectiv ghinionul – a avut un cuvânt de spus și a făcut această cursă de la Sepang mai interesantă, iar Ricciardo și cei de la Red Bull vor fi cei mai fericiți la capătul weekendului. Ceva ne spune însă că nici Rosberg nu se va simți rău.