Formula 3 Imola: Lance Stroll își asigură titlul și superlicența

Formula 3 Imola: Lance Stroll își asigură titlul și superlicența

Lance Stroll a venit la Imola cu misiunea fermă de a-și păstra un ecart suficient în fața lui Gunther pentru a nu mai sta cu emoții încă două săptămâni. Germanul i-a dat o nesperată mână de ajutor, iar noul campion se poate concentra acum pe planurile de viitor în Formula 1.

După ce anul trecut s-a rulat la Monza, nu la Imola, cele mai proaspete amintiri din F3 pe traseul de lângă Bologna erau cele din 2014. Pe atunci, Max Verstappen își juca ultima carte la titlu în lupta cu Esteban Ocon și asistam la încoronarea francezului după ce rivalul său nu reușea să recupereze destule poziții în urma penalizărilor pe grilă pentru schimbarea motorului. Totuși, ofensiva olandezului fusese absolut senzațională, iar finalul la miime de secundă cu Giovinazzi rămâne una dintre cele mai frumoase faze din istoria de 5 ani a seriei FIA F3.

Antrenamentele libere au fost dominate de Stroll, singurul capabil să etaleze un curaj similar în exercițiul zborului peste vibratoarele din Variante Alta fiind juniorul BMW Joel Eriksson. Două evenimente importante au marcat weekendul încă din ziua de vineri: Gunther a lovit zidul și nu a putut completa decât un singur tur cronometrat, iar timpul pierdut în FP1 și FP2 avea să fie capital. Sergio Sette Camara a spart motorul și degeaba a stabilit timpi senzaționali în calificări (P2, P1 și P4 pentru cele trei manșe), dacă de fiecare dată a fost retrogradat cu 10 poziții. Prea dură penalizare? Așa cred toți, de ani buni, așa că de la anul regulamentul se va mai relaxa. Însă momentan, Stroll pleca din pole de trei ori.

Cursa 1

Lance Stroll a demarat bine și a rezistat presiunii venite din partea lui Niko Kari, la start și la prima tentativă a campionului SMP F4, survenită în turul al treilea. Al doilea restart i-a dat însă aripi lui Kari, acesta completând o incredibilă manevră de depășire pe exteriorul intrării în Tamburello. Stroll a fost poate cu un ochi pe campionat și nu a forțat perioada de frânare, dar asta nu-i scade cu nimic din merite adversarului său, care a bifat primul succes în Formula 3. Ceva mai în spate, coechipierul lui Kari de la Motopark, Joel Eriksson, a înșirat depășirile de marcă: Hubert, Russell și Cassidy i-au căzut victimă și Stroll i-a rezistat pentru două zecimi de secundă. Gunther s-a chinuit, dar nu a reușit să puncteze (P12).

Cursa 2

Pentru Maxi Gunther era ultima șansă: cu un deficit de 86 de puncte față de Stroll, el nu trebuia să piardă alte 14 în această manșă ca să mai amâne deznodământul. Însă ce ar fi putut face germanul dacă toate ghinioanele s-au concentrat asupra sa la Imola? Calificat pe 5, respectiv 4, pentru manșele 2 și 3, el a fost aruncat la coada grilei după ce restrictorul său a fost găsit neconform. Ulterior, șarja sa către puncte l-a făcut să treacă dincolo de limite și a lovit puternic zidul la ieșirea din Rivazza 2.

Stroll, în schimb, nu a avut nicio emoție, gestionând bine startul și cele trei restarturi ulterioare, în drum spre cea de-a 10-a victorie stagională. Vedeta cursei a fost însă Eriksson, care pierduse locul secund la start în detrimentul lui Russell, însă a revenit printr-o manevră similară cu cea a coechipierului Niko Kari din prima cursă – pe exterior în Tamburello. Duelul celor doi i-a permis însă lui Stroll să evadeze, iar Eriksson nu a mai apucat să pună ținta pe el până la finele celor 35 de minute. Pentru locurile 4 și 5 s-au duelat debutanții Aron și Zhou, chinezul fiind într-o revenire de formă pe un traseu unde Motopark a găsit un setup excelent, raportat la adversarii accesibili de la Van Amersfoort sau HitechGP.

Cursa 3

Motivația nu i-a lipsit lui Lance Stroll nici în ultima cursă de la Imola, în care s-a desprins la peste 7 secunde și a semnat cel mai rapid tur. Victoria numărul 11 din sezon îl apropie de recordul stabilit anul trecut de fostul său coechipier, Felix Rosenqvist (13 succese). Vom vedea la Hockenheim dacă Stroll încheie capitolul Formulei 3 cu un weekend perfect, pe traseul unde în urmă cu doar 12 luni obținea primul său triumf în categorie, făcut cadou de tocmai de Rosenqvist.

Manșa a treia de la Imola a fost deosebit de monotonă, Kari fiind scos din joc încă din primul tur, în timp ce Eriksson a fost departe de podium, depășit și de Ralf Aron pentru locul al patrulea. Astfel, alături de Stroll au gustat șampania britanicii Russell și Ilott.

Implicațiile acestui weekend se văd și dincolo de decernarea anticipată a titlului de campion, pentru a cincea oară la rând unui pilot Prema. Gunther nu a adunat niciun punct și nu-și mai permite un asemenea weekend la Hockenheim, dacă vrea să rămână pe poziția secundă. Russell a urcat pe 3 în dauna lui Cassidy, iar Ilott s-a apropiat la doar un punct de neozeelandez. Nici Joel Eriksson nu e departe de cei doi din fața sa, iar obiectivul suedezului pentru finală ar trebui să fie locul 4 la final de an, după ce a rezolvat aproape integral ecuația titlului debutanților la Imola.

Motopark are un deficit de 68 de puncte în raport cu HitechGP, așa că va fi greu ca în Germania să se schimbe locul secund la echipe, în urma campionilor de la Prema. Totuși, Van Amersfoort este la doar 15 unități în urma grupării de la Oschersleben și olandezii vor da totul pentru un podium final. Rendez-vous așadar la Hockenheim peste două săptămâni.