GP2 Sepang: Două succese italiene, prin Giovinazzi și Ghiotto

GP2 Sepang: Două succese italiene, prin Giovinazzi și Ghiotto

Antonio Giovinazzi a trecut în fața lui Pierre Gasly după o primă manșă malaeziană foarte contrastantă pentru perechea Prema, iar a doua zi am asistat la succesul în premieră al lui Luca Ghiotto, în fața conaționalului Marciello.

Penultima etapă a stagiunii din GP2 a readus monoposturile pe pista de la Sepang după trei ani și jumătate. În 2013, victoriile erau acontate de Fabio Leimer (Racing Engineering) și Stefano Coletti (Rapax), două echipe cu destine contrastante în actuala campanie. Dacă gruparea lui Alfonso de Orleans-Bourbon a adunat patru victorii și ține cu dinții de locul secund la general în fața ofensivei Russian Time și ART Grand Prix, italienii de la Rapax sunt într-un declin vizibil după ce Sirotkin a plecat. Chiar dacă Gustav Malja este într-o creștere de formă, cu podiumuri la Spa și Monza, Arthur Pic nu se regăsește și categoric nu s-a ridicat la rangul de lider al echipei. Mai mult, pare să sufere de o boală despre care nu s-au dat prea multe detalii, iar locul său a fost luat în Malaezia de Johnny Cecotto, un veritabil globe-trotter al seriei GP2: 8 sezoane, 8 echipe, 2 victorii, 9 podiumuri.

Totuși, stagiunea curentă este o afacere internă a echipei debutante Prema, care a venit la Sepang cu obiective clare: acontarea titlului la echipe înaintea finalei de la Abu Dhabi și rarefierea plutonului urmăritor, pentru a garanta și coroana piloților în vitrina oamenilor lui Rene Rosin. Gasly și Giovinazzi nu au avut rival în antrenamente și calificări, șansa fiind de partea francezului atunci când un steag galben provocat de Matsushita în ultimul viraj l-a împiedicat pe colegul său să completeze un tur prin care i-ar fi răpit pole-ul, după ce fusese mai rapid pe primele două sectoare. Mai importantă decât poziția efectivă pe grilă era obținerea celor 4 puncte, prin care ecartul dintre primii doi s-a extins la 14 unități.

Cursa 1

Marciello și perechea ART Grand Prix formată din Sirotkin și Matsushita erau conștienți că startul ar putea fi unica șansă de a preveni o nouă reprezentație de gală Prema. Norocul adversarilor s-a materializat pe jumătate, lansarea lui Gasly fiind dezastruoasă. Un trio fruntaș format din Giovinazzi, Sirotkin și Marciello și-a disputat întâietatea atât în primul viraj, cât și în secvența inițială a manșei, până la oprirea obligatorie la standuri. ART Grand Prix a operat un undercut eficient și Giovinazzi a pierdut șefia în fața lui Sirotkin, în timp ce Russian Time a avut probleme cu fixarea roții stânga față pe monopostul #9 al lui Marciello, iar șansele acestuia la victorie s-au năruit.

_l0u8774-3862740

A rămas așadar o pereche în frunte, Sirotkin reușind în primă fază să se distanțeze la vreo două secunde, însă Giovinazzi a revenit în ultimele 5 tururi, profitând de uzura accentuată a pneurilor rusului. Săbiile s-au scos în penultimul tur și un contact a fost evitat la milimetru în momentul în care spatele mașinii ART a început să plece pe reaccelerare, glisând spre exterior unde se afla rivalul său. Giovinazzi nu s-a speriat și a rămas pe interiorul virajului 2, completând manevra de depășire și bucurându-se de cele 25 de puncte care-l aduceau în fruntea ierarhiei. Podiumul a fost completat de Norman Nato, în fața britanicilor Lynn și King.

Oliver Rowland s-a chinuit cu pneurile pe final de manșă, fiind scos din zona punctelor ca urmare a unei răsuciri în ultimul tur. Gasly a încheiat abia pe 11, fiind așadar primul sub linie la finele unei curse în care a fost de nerecunoscut. Chiar dacă a ratat startul, nici ulterior el nu și-a revenit și unicele momente în care a fost surprins de camerele video au fost atunci când cineva mai trecea de el. Oricum, echipa n-avea cum să fie prea tristă nici în jumătatea sa de garaj, de vreme ce punctele aduse de coechipier au asigurat deja titlul la echipe – 123 de puncte era un avans irecuperabil cu trei manșe rămase.

Cursa 2

Patru piloți mai păstrau șanse matematice: perechea Prema, Marciello și Sirotkin. Însă aceștia din urmă veneau cu moralul afectat de rezultatul din prima manșă: italianul fusese victima unei piulițe buclucașe, în timp ce rusul pierduse 7 puncte esențiale în duelul cu Giovinazzi. Ba chiar 14, dacă socotim în contul cui s-au dus.

Mitch Evans și Luca Ghiotto și-au disputat întâietatea în primul viraj, italianul fiind mai ferm decât rivalul său. Un tur mai târziu, cei de la Racing Engineering și-au pus mâinile în cap în momentul în care Jordan King l-a percutat pe Norman Nato, provocând abandonul francezului. Evans a fost victima restartului, pierzând locul secund pe frânarea din virajul al patrulea în dauna lui Lello Marciello. Giovinazzi s-a hazardat pe exteriorul aceluiași viraj într-o tentativă de depășire a lui Rowland, consecința fiind capitală: Gasly a trecut în fața italianului. Ambii piloți Prema au trecut ulterior de King și de Rowland, profitând ulterior de uzura pronunțată a gumelor lui Evans și Malja pentru a urca pe 3 și 4.

Pe final, Ghiotto a rezistat în fața lui Marciello și a devenit cel de-al zecelea învingător diferit (de la șapte echipe distincte), iar Gasly a putut să-și păstreze poziția a treia în fața lui Giovinazzi, recuperând patru puncte în raport cu acesta grație semnării celui mai rapid tur. Așadar, vom merge peste opt săptămâni în finala de la Abu Dhabi cu doi pretendenți clari la titlu, separați de 7 puncte. Matematic, și Marciello mai are o șansă, însă chiar dacă ar semna un weekend perfect (48 de puncte), Giovinazzi ar avea nevoie doar de 9 puncte pentru a-l respinge pe conaționalul său.