Formula 1 Japonia: Rosberg în continuare în frunte în FP3

Formula 1 Japonia: Rosberg în continuare în frunte în FP3

Nico Rosberg a fost cel mai rapid pilot al ultimelor antrenamente libere de la Suzuka, dar acestea pot fi înșelătoare.

Pista inițial umedă s-a uscat pe parcursul orei de antrenamente, iar tururile cele mai rapide au venit chiar la final, atunci când pneurile soft au fost „încălțate” pentru simulările finale de calificări, iar unii dintre favoriți nu au reușit să pună cap la cap un tur curat.

Încercarea lui Rosberg a fost înregistrată în 1:32.092 și a fost cu peste trei zecimi de secundă mai rapidă decât cele ale rivalilor săi. Daniel Ricciardo a încheiat cu al doilea cel mai rapid tur, la 0.302s în urmă, iar Sebastian Vettel și Max Verstappen au stabilit repere cu 0.6s mai lente decât liderul de la Mercedes.

Atât Kimi Raikkonen, cât și Lewis Hamilton au făcut greșeli în prima lor încercare din finalul sesiunii și doar finlandezul și-a repare, rulând încă o dată și urcând pe locul 5. Hamilton s-a mulțumit abia cu locul 7 obținut pe gume medium, fiind clasat în urma lui Felipe Massa.

Renault a impresionat și s-a clasat în top 10 prin tururile lui Jolyon Palmer și Kevin Magnussen, cronometrate în exact același timp, la 1.547s de lider. Nico Hulkenberg și Fernando Alonso au completat prima jumătate a clasamentului.

În coada acestuia s-a aflat piloții Sauber și Manor, dar și Carlos Sainz, care nu a reușit să încheie un tur în regim de calificări din cauza unei probleme electronice.

cun55vfxgaqxbkv

Sub un cer noros și pe o pistă care la începutul sesiunii s-a prezentat ușor umedă, antrenamentele libere dinaintea calificărilor au oferit totuși ultime indicii și date importante echipelor. După ce majoritatea piloților au efectuat tururi de instalare pe pneuri intermediare sau chiar de ploaie, pista s-a uscat suficient încât toate cele trei compoziții de slick-uri au fost testate.

Fernando Alonso a fost primul care a stabilit un timp cronometrat cu ajutorul gumelor medium, cele preferate de aproape toți piloții în prima jumătate de oră. Deși pista se usca tot mai mult, Esteban Gutierrez a fost pus în dificultate și a ieșit de două ori în decor, a doua oară răsucindu-se pe circuit și cauzând afișarea steagurilor galbene.

Mai apoi, pretendenții la primele locuri din clasament au ieșit de la boxe pentru primele lor tururi rapide, iar pe pneurile medium Rosberg a fost cel mai rapid, înregistrând un 1:33.230. Hamilton a fost la 0.054s în urmă, în timp ce Raikkonen, Ricciardo și Verstappen au stabilit timpi cu aproximativ 0.3-0.4s mai lenți decât cei de la Mercedes. Ritmul lui Vettel a lăsat puțin de dorit, în schimb, iar germanul a fost la 0.4s în urma coechipierului său.

Intrând în a doua parte a sesiunii, Force India a testat pneurile hard cu relativ succes în clasament, în timp ce Williams a ales varianta teoretic mai rapidă a gumelor soft. Aceasta nu s-a dovedit prea rapidă în realitate, fiind posibil ca temperatura circuitului să fi contribuit la lipsa de performanță a compoziției.

După o scurtă perioadă în care circuitul s-a eliberat, cuplul de la Haas a deschis ultimele 10 minute cu tururi realizate pe soft-uri, iar Gutierrez și-a îmbunătățit vizibil timpul.

Au urmat „greii” – o ultimă recapitulare pentru calificările care încă nu se știe dacă vor avea loc pe o pistă uscată sau nu. Rosberg a trecut primul linia de sosire cu un 1:32.092 cu peste o secundă mai rapid decât timpul înregistrat cu pneurile medium, iar în urma lui, nimeni nu i-a putut egala ritmul.

Vremea și-ar putea spune cuvântul în sesiunea de calificări, dar din ce am putut vedea în cele trei antrenamente, Rosberg pare a fi omul de bătut în acest weekend. Red Bull și Ferrari nu sunt departe. Ritmul lor de cursă poate fi asul din mânecă, dat fiind că pe un tur de circuit încă le lipsesc câteva zecimi cruciale.