DTM Hockenheim Cursa 1: Mortara luptă și amână concluzia

DTM Hockenheim Cursa 1: Mortara luptă și amână concluzia

În urma învingătorului Miguel Molina, Edoardo Mortara a depășit toate cele patru ajutoare ale lui Marco Wittmann în 40 de minute de sprint și a încheiat chiar în siajul rivalului de la BMW. Între cei doi sunt 17 puncte înaintea finalei de mâine, iar Audi aproape că și-a asigurat celelalte două titluri.

Weekendul a început prost pentru Edo Mortara, care s-a clasat în afara top 10 în ambele sesiuni de antrenamente libere, în care a avut mult de muncă împreună cu echipa sa pentru a pune la punct mașina. La finele FP2 era evident că Mercedes plătește scump prețul kilogramelor suplimentare și că nu va fi un arbitru în marea finală, care se profila a fi un duel direct între Audi și BMW pentru cele trei trofee. A impresionat Rene Rast, pentru al doua oară chemat să concureze pe modelul RS5, de această dată cu pregătirea preliminară ca la carte. El a fost cel mai rapid pilot Audi în FP1 și a încheiat ambele sesiuni în top 6.

Calificările au început cu repere stabilite de Glock, Farfus și Rockenfeller, înainte ca Marco Wittmann să reușească un tur excelent la jumătatea secvenței de 20 de minute. El a fost devansat de Miguel Molina pentru doar 8 sutimi, însă un alt iberic a avut câștig de cauză pe final: Antonio Felix da Costa, la ultimul său weekend în seria germană de turisme, a fost irezistibil pe sectorul al treilea și a obținut pole-ul cu o zecime avans. De pe linia a doua urmau să plece Blomqvist și Wittmann, liderul campionatului nereușind să mai îmbunătățească timpul pe ultimul tur lansat. Totuși, era mulțumit cu o clasare în fața adversarului direct, Mortara fiind doar pe 8, în spatele unor BMW-uri cu misiunea clară de a-l încurca.

Cursa

Molina a plecat mai bine de pe locul secund și a preluat conducerea în primul viraj, aceasta fiind cheia celei de-a treia sa victorii în DTM după cele obținute pe Nurburgring (2015) și Lausitzring (2016). Spaniolul a salvat oarecum un nou sezon sub așteptări, în care a urcat de trei ori pe podium, însă în celelalte 14 starturi nu a venit mai sus de locul al zecelea. Astfel, nici la general nu are vreo șansă de a îmbunătăți clasarea pe 10 din sezonul inaugural (2010).

Antonio Felix da Costa a încercat să se bată pentru victorie cu Molina, însă după a stabilit cel mai rapid tur în cea de-a cincea buclă, s-a convins că mașian din fața sa are puterea să-i dea replica orice ar face. De la boxe a venit chemarea de a-l lăsa pe Wittmann să urce pe doi, iar portughezul a petrecut apoi jumătate de oră privind logo-urile Red Bull ale fostei sale mașini. Marco nu a avut puterea de a recupera cele trei secunde ce-l despărțeau de Molina, iar BMW a greșit pentru prima oară în momentul în care a permis formarea unui trenuleț în urma vârfului de lance, în loc să le ceară lui Felix da Costa și (mai ales) Blomqvist să încetinească puțin ritmul.

14753458_10154671078671151_1320144812757189515_o
Marco Wittmann a terminat chiar în fața lui Edo Mortara, pierzând pe drum 4 ajutoare cam ca la ciclism

A doua greșeală a celor de la BMW a venit în momentul în care Glock, de departe cel mai dispus să lupte corp la corp cu Mortara, s-a implicat într-un duel inutil cu Farfus care i-a permis lui Mortara să treacă de modelul galben Deutsche Post. În turul următor, italianul a trecut și de Farfus, iar Mike Rockenfeller l-a lăsat să urce chiar pe 5. O altă eroare a celor de la BMW a fost să consume DRS-ul în ”trenul Wittmann” în care oricum nu aveau voie să avanseze. Audi a păstrat folosirea DRS-ului pentru final, iar Mortara l-a taxat cu facilitate pe Blomqvist. Ceva mai în spate, Rene Rast trecea și el de trei BMW-uri în trei tururi consecutive.

În ultimele 10 minute, Mortara a recuperat ecartul ce-l separa de Antonio Felix da Costa și în turul 25 a trecut de acesta, tot pe frânarea dinaintea acului de păr. Wittmann a păstrat însă ultima secundă crucială până la consumarea întregii distanțe a cursei (27 tururi) și a mai pus astfel 3 puncte în raport cu rivalul său, înaintea ultimei curse a anului. Cu 17 puncte diferență și mai multe victorii pentru Mortara, italianul are nevoie de victorie și o clasare mai jos de locul 5 pentru adversarul direct. Cât despre Jamie Green, în pofida strategiei similare cu DRS păstrat pe final, mai sus de locul 8 nu a putut urca și a ieșit astfel din lupta pentru titlu. La finele cursei, Mortara a declarat:

Dacă privim de unde am plecat la începutul acestui weekend și unde am ajuns, adică pe podium, sunt foarte fericit. Nu am ce să fac mai mult de atât. Am dat totul și am atacat mereu astăzi, iar asta vă promit că voi face și mâine!

Audi a adunat 62 de puncte în prima manșă de la Hockenheim, în timp ce BMW doar 38. Așadar, titlul la constructori este aproape adjudecat de marca din Ingolstadt (+61). Și la echipe, Abt Sportsline a mai pus un punct suplimentar în disputa cu RMG, ajungându-se la un ecart de 26 de puncte în favoarea lui Mortara și Rockenfeller față de Wittmann și Glock. Așadar, echipa Audi e aproape sigură de două titluri. Dar are nevoie de o cursă perfectă (precum prima de la Budapesta, spre exemplu) pentru a cuceri și cel mai important trofeu, cel al piloților. Marco Wittmann mai trebuie să reziste încă o oră pentru a-și completa opera.