WEC: Audi se retrage la finele acestui sezon

WEC: Audi se retrage la finele acestui sezon

După un ultim asalt presărat cu varii ghinioane și erori de ordin tehnic, managementul a pus capăt implicării Audi la LMP1. Viitorul pare să fie electric, Dieselgate încă doare, iar concurența internă pe bani foarte mulți cu Porsche nu era gustată de departamentul contabil.

La finele calificărilor din 2015 de la Le Mans, cel mai bun Audi era la 3 secunde de timpul de pole stabilit de Porsche. Prea mult ca să poată fi recuperat în cursa dominată de prototipurile celeilalte structuri din grupul VAG. 2016 a adus un model revoluționar pentru Audi, însă tot la 3 secunde de 919 Hybrid s-au regăsit după 12 luni în calificările de pe Circuit de la Sarthe. Cele două echipaje ale concernului din Ingolstadt nu au contat în ecuația victoriei din Franța, iar întregul sezon din WEC a fost complet dezamăgitor – o singură victorie, și aceea norocoasă, la Spa. În rest, doar ocazii pierdute din mână în diverse moduri, picături care au umplu paharul și i-au tras prețul de sub picioare doctorului Ullrich la masa negocierilor cu board-ul.

Anunțul retragerii după 18 campanii era așteptat să vină la gala de final de an, însă intensitatea zvonurilor a determinat anticiparea publicării veștii. Astfel, 2017 pare să fie un an sumbru pentru WEC pe fondul escaladării costurilor: Porsche și Toyota vor aduce împreună patru mașini de LMP1, în timp ce Rebellion și Audi părăsesc corabia și Kolles este mai mult decât incert. Se încheie astfel o epocă începută cu modificarea de regulament de la început de 2011. Cât de departe pare și ediția 2015, în care 11 prototipuri hibride se lansau în cucerirea trofeului de la Le Mans!

Le Mans 24h: Toyota se oprește în penultimul tur iar Porsche învinge

Ce urmează pentru Audi? Pe de o parte, se va insista asupra Formulei E, o viziune împărtășită și de rivalii premium de la BMW și Mercedes. Desigur, un program oficial în seria electrică nu ajunge nici măcar la 10% din costurile actualei organizații din WEC, așa că obiectivele strategice și calculele sunt în deplin acord. Audi va rămâne în DTM, dar nu e clar dacă vor fi 8 sau doar 6 mașini pe grilă anul viitor. În fine, victoria lui Mattias Ekstrom în mondialul de rallycross cu o grupare semi-oficială ar putea fi trambulina unui viitor asalt al uzinei, mai ales că și în World RX bate vântul electrificării…