WEC: ORECA dezvăluie noul prototip de clasă P2

WEC: ORECA dezvăluie noul prototip de clasă P2

După ce Ligier (Onroak) a prezentat imagini cu viitorul JS P217 acum o lună, este rândul francezilor de la ORECA să ne arate prototipul ce va evolua începând cu sezonul viitor la clasa P2 în varii competiții internaționale.

FIA, IMSA și ACO s-au pus de acord să omologheze doar patru constructori pentru noua epocă a clasei LMP2: Dallara, Onroak, Riley/Multimatic și ORECA. Cele două firme franceze au fost cele mai rapide în a ne oferi imagini cu noile lor modele și rămâne de văzut cine va scoate primul prototip efectiv. Suntem oricum în faza comenzilor pentru clienți, iar cum viitorul LMP1-L este tot mai sumbru, P2 va putea deveni din ce în ce mai important. Mai mult, în ALMS, ELMS sau IMSA clasa P2 este cea supremă, care se va bate pentru victoriile la general. Dincolo de Ocean, concurența Daytona Prototype a luat sfârșit la finele actualului sezon, așa că niciuna dintre firmele de mai sus nu va duce lipsă de clienți pentru P2-uri.

Imaginile noului ORECA 07 ne arată evoluția actualului concept 05, care este lider la P2 în WEC în actualul sezon prin modelul ”rebotezat” Alpine din rațiuni de marketing, care s-a impus și la Le Mans. Tot clienți ORECA sunt și cei de la G-Drive care au învins în ultima etapă de la Fuji, precum și echipa britanică Manor care s-a amestecat adesea în lupta pentru podium. Singurul rival al șasiului ORECA în 2016 pare să fie Ligier-ul RGR by Morand, aflat pe 2 la general în acest moment.

În ELMS, ORECA tocmai a pierdut titlul la Estoril, unde Thiriet by TDS a fost învinsă de G-Drive, echipa rusă concurând în această serie cu bătrânul șasiu Gibson. Totuși, Pierre Thiriet și Mathias Beche au obținut trei victorii stagionale pentru ORECA, iar Dragonspeed a mai adăugat încă una pentru un total de 4 din 6 runde.

În Asian Le Mans Series, ORECA a câștigat iarna trecută toate cele patru etape, însă acolo rulează încă generația anterioară (03) și e de așteptat ca pensionarea 05-urilor din WEC să ducă la apariția acestora în Asia, spre exemplu. În fine, în IMSA WeatherTech Sportscar Championship, Ligier a ținut steagul sus pentru P2-uri în lupta contra DP-urilor, ORECA fiind reprezentată doar în cursa de 12h de la Sebring, unde Dragonspeed a adus un șasiu 05 cu care s-a clasat pe 4.