Mercedes restructurează operațiunea din DTM

Mercedes restructurează operațiunea din DTM

Cum era de așteptat, cei trei constructori implicați în seria germană de turisme au agreat reducerea programelor de la 8 la 6 mașini, iar Mercedes a anunțat că le va pregăti pe toate centralizat, renunțând la echipele de client Mucke Motorsport și ART Grand Prix.

Ulrich Fritz a furat startul și a declarat că s-a ajuns la acordul de diminuare a efectivelor din DTM, într-un moment în care ar fi fost mai inspirat un anunț comun, de vreme ce negocierile au fost reușite. La doar două zile după ce Audi a pus capăt operațiunii din WEC și a dat garanții privind continuitatea în DTM fără a anunța explicit reducerea de la 8 la 6 mașini, comunicatul Mercedes este mult mai explicit. Ceea ce surprinde e faptul că analizele interne au arătat că diferențele de pregătire dintre modelele C63 ar justifica renunțarea la echipele-satelit.

HWA a fost mereu echipa in-house a constructorului din Stuttgart și a pregătit 4 sau chiar 5 mașini. Însă din 2017 ei primesc monopolul asupra operațiunii Mercedes și se vor ocupa de toate cele 6 mașini. Peter Mucke are de ce să se simtă trădat, căci aduce rezultate încă din 2005, iar sezonul recent încheiat a fost cel mai de succes din istoria colaborării, soldându-se chiar și cu prima victorie a grupării sale, repurtată de Lucas Auer pe Lausitzring. N-a fost o întâmplare, de vreme ce alte trei podiumuri au fost trecute în contul lui Auer și Vietoris, iar modelele roz BWT au plecat de trei ori din pole în 2016.

ART Grand Prix au fost ”seduși și abandonați” după doar două sezoane. La insistențele ITR, Mercedes a fost ultimul constructor care a acceptat să alinieze 8 mașini în DTM, apelând la multiplii campioni GP2 și GP3 pentru a gestiona două modele. Gary Paffett a fost vioara I a grupării franceze, partenerul său fiind pe rând Lucas Auer (2015), apoi Esteban Ocon și Felix Rosenqvist în acest an.

Mercedes a rămas cu o restanță în urma acestui comunicat: nici o vorbă nu s-a rostit despre cei doi piloți care vor părăsi corabia. Este de așteptat să asistăm la o ”pensionare” a lui di Resta sau Paffett și la o reducere pe criterii de performanță, Dani Juncadella fiind în postura cea mai șubredă. Totuși, dacă există ceva substanță în zvonurile care-l dau pe Edo Mortara la Mercedes, atunci nici Vietoris sau Gotz nu sunt în siguranță.