Porsche 911 GTE cu motor central-spate în 2017

Porsche 911 GTE cu motor central-spate în 2017

Anii de cramponare la filozofia „totul în spate” au luat sfârșit în tabăra Porsche care, din 2017, va arunca în luptă un 911 GTE al cărui motor este poziționat în fața punții spate, schimbarea aceasta fiind doar vârful aisbergului, o privire de ansamblu arătând o mașină total nouă.

După un an cu rezultate șterse, cel puțin în FIA WEC, Porsche va reveni anul viitor în Mondialul de Anduranță, cât și în IMSA Weathertech Sportscar Championship, cu o mașină nouă care a fost dezvăluită miercuri în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Mașina a fost dezvoltată pentru a fi la nivelul adversarilor cu motoare centrale de la Ford și Ferrari și a celor cu motoare frontale de la Aston-Martin, Chevrolet și BMW. Noul 911 aliniat regulamentelor GTE/GTLM beneficiază de un design total nou în care sunt încorporate un motor aspirat nou de patru litri, cu o putere de aproximativ 510 CP. Suspensia și transmisia sunt noi și acoperite de un concept aerodinamic mult îmbunătățit facilitat de modificarea poziției motorului, aceasta permițând un difuzor mai mare permis conform regulamentului pentru 2017. În plus, a fost modificat și eleronul care este prins printr-un sistem similar celui de pe prototipul 919 de la LMP1.

Poziționarea motorului în fața punții spate a permis poziționarea unui difuzor mult mai generos
Poziționarea motorului în fața punții spate a permis poziționarea unui difuzor mult mai generos

„Aceasta este cel mai mare salt înainte din istoria modelului nostru GT de top” a declarat Dr. Frank-Steffen Walliser, șeful Porsche Motorsport. Spusele acestuia vin după ce Porsche a extras tot ce era posibil din fostul design în care motorul atârna în partea spate limitând posibilitățile dezvoltării aerodinamice și nu numai. Pe lângă urmărirea țintelor de performanță, Porsche a vizat și noi standarde de siguranță cu noul 911 GTE care este echipat cu un sistem radar de localizare a celorlalte mașini pentru evitarea accidentelor similar cu cel de pe Corvette-urile construite de Pratt & Miller.

Debutul mașinii va avea loc în cadrul cursei de 24 de ore de la Daytona din ianuarie unde Porsche Motorsport North-America se va prezenta cu două șasiuri în timp ce Manthey Racing va reveni pentru un sezon complet în FIA WEC.

Sursă foto: Porsche Motorsport