Lotterer, Tandy, Bamber și Vanthoor – promovați de Porsche în 2017

Lotterer, Tandy, Bamber și Vanthoor – promovați de Porsche în 2017

Nici măcar victoria la Le Mans și titlul mondial nu îți asigură locul dacă ești pilot de uzină Porsche: Romain Dumas și Marc Lieb tocmai au fost înlocuiți din echipa pentru 2017 a producătorului german la LMP1. Iar acesta e doar vârful iceberg-ului schimbărilor pentru Porsche care va reveni și la GTE-Pro cu o mașină nouă ce se joacă cu limitele regulamentului, racolând totodată cel mai de preț vlăstar al Audi la GT-uri.

Coroana mondială și o victorie norocoasă pe Circuit De La Sarthe nu le-au asigurat viitorul veteranilor Marc Lieb și Romain Dumas, care nu vor reveni la anul în FIA WEC la LMP1. Aceștia au fost înlocuiți de Earl Bamber și Nick Tandy care au ridicat multe sprâncene după victoria lor de la Le Mans din 2015 alături de Nico Hulkenberg. Al treilea loc lăsat liber în echipa de la P1, ca urmare a retragerii lui Mark Webber, va fi ocupat în 2017 de probabil cel mai rapid om pe care l-a avut proaspăt defunctul program Audi – Andre Lotterer.

Cum ambele mărci se află sub aceeași umbrelă, preluarea lui Lotterer a fost doar o chestiune de timp și, mai important, odată cu confirmările făcute astăzi se oprește și robinetul cu zvonuri care îl dădea pe Jenson Button la Porsche de la anul. Dacă Lotterer și Tandy vor concura pe mașina #1 alături de Jani, Bamber a fost trecut pe mașina #2 alături de Bernhard și Hartley.

Porsche 911 GTE cu motor central-spate în 2017

Schimbările nu se opresc aici căci mutarea lui Bamber și Tandy din programul de la GTE/GT-LM a creat locuri libere pe care Porsche imediat le-a ocupat cu niște nume cunoscute. Astfel, germanii i-au recrutat pe Dirk Werner de la BMW (fost pilot Porsche între 2004 și 2009) și pe Laurens Vanthoor de la Audi, ambii fiind trecuți pe lista de piloți full-season pentru IMSA Weathertech Sportscar Championship alături de Kevin Estre și Patrick Pilet. Estre și Vanthoor vor face echipă pe mașina #912 în timp ce Werner și Pilet vor concura pe mașina #911. Alături de ei în cursele lungi din Patron North-American Endurance Cup vor fi Richard Lietz, pe #911, și Fred Makowiecki pe mașina-soră.

Porsche va reveni la GT-LM și GTE-Pro cu un nou 911 cu motor central iar germanii au o multitudine de piloți din care pot să aleagă

Porsche a mai confirmat și aducerea lui Sven Mueller, campionul din Supercupa Porsche, în rândurile piloților săi de uzină de la anul, acesta fiind unul din posibilii candidați pentru al patrulea, și ultimul, loc pentru întreg sezonul următor din FIA WEC unde Porsche va reveni alături de Manthey la GTE-Pro. Piloții deja confirmați sunt Michael Christensen, Richard Lietz și Fred Makowiecki. Wolf Henzler și Romain Dumas ar putea să fie și ei luați în considerare pentru cel de-al patrulea loc.

Porsche își trece în cont titlul la piloți și în acest an

După aceste noi recrutări, Porsche are acum 13 piloți de uzină pe partea de GT-uri, cu tot cu Marc Lieb. Dintre aceștia, locul unora este deja știut, pe lângă cei despre care am vorbit deja. Patrick Long va reveni în Pirelli World Challenge încercând să câștige campionatul care i-a scăpat printre degete în urma finalei controversate de la Laguna Seca din acest an în timp ce Jorg Bergmeister cel mai probabil, va fi tot în IMSA la GT-D cu Park Place Motorsport. Mai rămân totuși destui piloți fără un loc confirmat într-o competiție de top pentru 2017, însă ceea ce știm până acum ne face deja nerăbdători pentru următoarea stagiune.

Sursă foto: Porsche