IMSA: Cadillac impune ritmul în ultimele teste din 2016

IMSA: Cadillac impune ritmul în ultimele teste din 2016

Daytona International Speedway a fost acaparată la începutul acestei săptămâni de cel de-al doilea test pre-sezon înaintea stagiunii 2017 din IMSA unde aproape 30 de mașini din fiecare clasă, înafară de Prototype Challenge, s-au strâns pentru două zile de teste, esențiale având în vedere numărul de mașini noi din pluton.

Deși suntem departe de zilele romantice ale incertitudinii când nimeni nu ar fi pariat pe o mașină nouă la debutul ei, nici în 2016 mașinile nu sunt chiar fără de cusur proaspăt scoase din cutie. Astfel, o sesiune de teste, care a devenit deja o obișnuință pentru concurenții din IMSA Weathertech Sportscar Championship, a fost bine venită înainte de clasica Roar Before the Rolex 24 care prefațează cursa de 24 de ore de la Daytona în ianuarie. Am putut vedea în aceste două zile noile mașini de la Prototype, atât cinci DPi-uri cât și câteva P2-uri de specificație ACO. În plus, noul Porsche cu motor central-spate de la GT-LM s-a alăturat modelelor Corvette, Ford, Ferrari și BMW deja cunoscute în timp ce, la GT-D, au împărțit pista cu mașinile cu ștate mai vechi noul Lexus și noua Acura NSX. Toate, împreună, anunță un sezon 2017 foarte interesant.

Noile Cadillac aduc cu un LMP1-L
Noile Cadillac aduc cu un LMP1-L, iar Action Express vor fi cu siguranță în avanposturi cu ele

Trecând la acțiunea de pe pistă, o privire aruncată peste foile cu timpi arată o dominație a noilor Cadillac-uri DPi construite pe platforma Dallara însă discuția nu trebuie încheiată atât de repede. Da, Eric Curran a fost cel mai rapid grație unui 1:37:797, reușit în ultima sesiune de miercuri cu prototipul #31 Whelen, însă problemele nu au lipsit. Toată ziua de marți, cele trei Cadillac-uri, două pentru Action Express și unul pentru Wayne Taylor Racing, au pierdut timp la boxe cu probleme la sistemul electric.

Chiar și așa, mașina care a bifat cele mai multe tururi pe ovalul de la Daytona a fost un Cadillac, #5 al AXR, care a trecut de 155 de ori peste linia de start/sosire. Cel mai bun timp al echipajului format din Filipe Albuquerque, Joao Barbosa și Christian Fittipaldi a fost un 1:38:156. Deja acești timpi au coborât sub cei de anul trecut însă nu cu mult, cam 0,5 secunde pentru turul-etalon al celor două zile de teste. Dacă coroborăm acest fapt cu declarația lui Chris Mitchum, director de operațiuni al AXR, care a spus că echipa sa nu s-a abținut deloc din a trage la maximum, putem deja să ne gândim că noile mașini nu vor fi atât de rapide pe cât s-a preconizat.

Mazda a venit cu pachetul aerodinamic pe care-l va folosi la curse
Mazda a venit cu pachetul aerodinamic pe care-l va folosi la curse

Wayne Taylor Racing au avut cel de-al treilea reper cronometrat al weekend-ului, însă mai multă atenție a fost canalizată asupra noului lor pilot, decât asupra performanței pe circuit. Este vorba de proaspăt retrasul din NASCAR Jeff Gordon care a decis să revină la cursa de 24 de ore de la Daytona după o pauză de 10 ani. Această mașină a fost și cea mai rapidă de la test, trecând cu puțin de borna celor 320 de km/h.

În urma celor trei Cadillac-uri s-au aflat cele două Mazda pe bază Riley făcute sandviș între un Riley „get-beget”, prototipul echipei VisitFlorida.com Racing a lui Troy Flis. Acestea din urmă au fost însă cu aproximativ două secunde mai lente decât prototipurile GM-Dallara și au fost, la rândul lor, lovite de probleme. În cazul celor de la Mazda, care au bifat primele stint-uri cu noul agregat pentru 2017, problemele au fost la frâne și la cutia de viteze care se supraîncălzea – chiar și așa, noul prototip a parcurs 117 tururi. Pentru Mazda au pilotat cei patru titulari full-season (Jonathan Bomarito, Tristan Nunez, Joel Miller, Tom Long) și, în plus, Spencer Pigot care li se va alătura cel mai probabil în etapele lungi din NAEC. Pentry VisitFlorida.com Racing au fost rotiți Marc Goossens și nou-venitul Renger van der Zande, Flis anunțând că echipa este în tratative cu trei piloți pentru cel de-al treilea loc din mașină. În plus, americanii au anunțat comandarea unui al doilea șasiu Riley LMP2 pentru piese și o posibilă participare la Le Mans dacă le va fi acceptată înscrierea.

Noul Porsche s-a prezentat la Daytona însă a avut abia al șaptelea timp la GT-LM
Noul Porsche s-a prezentat la Daytona însă a avut abia al șaptelea timp la GT-LM

Marii absenți din tabăra DPi au fost Extreme Speed Motorsport, al lor Nissan dezvoltat alături de OnRoak fiind încă în lucru. Asta deoarece IMSA i-a trimis înapoi la masa de lucru după ce au considerat că o primă variantă a design-ului caroseriei semăna prea mult cu Ligier-ul de la care s-a plecat. Acum, spun surse apropiate echipei, mașina este gata și este supusă testelor în tunelul aerodinamic al IMSA în această săptămână, elemente de design fiind preluate de la Nissan-ul GT-R.

Ford au fost cei mai rapizi la GT-LM, vice-campionii din mașina #67 stabilind timpul etalon la această categorie, 1:45:405, unde cealaltă mașină, #66, a fost a treia. Corvette-ul #3 a reușit un tur cu doar 0,037 secunde mai lent decât cel mai rapid Ford, lucru care, aparent, i-a speriat pe cei de la Chip Ganassi Racing care au anunțat că vor veni cu patru Ford-uri GT la Daytona. La test au participat și două noi Porsche 991 GT-LM, Manthey Racing primind ajutor logistic de la NGT Motorsport. Cel mai rapid tur pentru noile mașini a fost un 1:45:759 înregistrat de Patrick Pilet.

Corvette Racing - locul doi, dar prin echipajul #3
Corvette Racing – locul doi, dar prin echipajul #3

Land Motorsport au reușit cel mai rapid timp la GT-D, un 1:46:612. Connor de Phillipi și Chris Mies au pilotat mașina care a postat timpul-etalon în a doua zi de teste. În urma Audi-ului #29 a fost Huracan-ul Dream Racing și, pe trei, R8-ul Stevenson Motorsport pilotat de Matt Bell. 1:47:713 a fost cel mai rapid timp reușit de noua Acura NSX GT3 adusă de Michael Shank Racing, timpul fiind scos de Andy Lally, proaspăt despărțit de Magnus Racing, grupare care e foarte probabil să nu mai revină pe grilă în 2017. Destul de aproape a fost și Lexus-ul RC-F cu un 1:47:952 cu Jack Hawksworth la volan pentru 3GT Racing.

Toți participanții la cele 24 de ore de la Daytona se vor reuni pentru un test final, clasicul Roar Before the Rolex 24, în zilele de 6-8 ianuarie, aceasta fiind proxima ocazie de a vedea mașinile iarăși la lucru, inclusiv clasa PC care a lipsit în aceste zile.

Acura NSX, foarte amenințătoare cu carbonul la vedere
Acura NSX, foarte amenințătoare cu carbonul la vedere

Timpii combinați din cele două zile de teste pot fi găsiți aici.

Surse foto: IMSA, Sports Car Unleashed