Piesele au fost aranjate pentru un sezon incitant de Formula 1

Piesele au fost aranjate pentru un sezon incitant de Formula 1

Perioada anunțurilor s-a încheiat. Urmează prezentarea mașinilor. Sezonul 2017 promite.

La mijlocul unui șir de trepte, în interiorul sediului Mercedes din Brackley, doi indivizi stau în picioare cu câte un microfon în mână, zâmbind. Este ziua anunțurilor în Formula 1, iar cei doi sunt pe cale să-l ofere pe cel mai mare.

Scund în comparație cu muntele de om din stânga sa, îmbrăcat într-o cămașă albă cu însemnele echipei Mercedes, Valtteri Bottas e pe cale să spună câteva cuvinte. Are loc confirmarea sa ca pilot al grupării managerului fostului său manager – chiar cel de lângă el – Toto Wolff. Puțin copleșit de evenimente și de situația în care se află, începe să vorbească în aplauzele celor prezenți – angajați ai Mercedes și jurnaliști.

Spune ce ar spune oricine în poziția sa. Încântat, mulțumește pentru oportunitate și se declară entuziasmat să colaboreze cu cea mai de succes echipă a ultimilor ani, alături de oameni precum cei de față. Lup bătrân, Wolff este de asemenea fericit – știe că a reușit pună mâna pe omul dorit.

Plecarea neașteptată din sport a lui Nico Rosberg a luat lumea Formulei 1 pe nepregătite la începutul lui decembrie, doar câteva zile după ce germanul a devenit în premieră campion mondial alături de echipa care și-a trecut al treilea titlu al constructorilor în palmares. O lună mai târziu, după ce toate permutările posibile au fost disecate de la „cel mai probabil” la „ar fi chiar culmea”, anunțul făcut de Bottas și Wolff a fost orice, dar nu neașteptat.

C2X6hGqXgAEmpn3

Acesta a venit la scurt timp după ce Sauber și Williams au anunțat la rândul lor identitatea completă a piloților echipelor pentru sezonul 2017. Fanilor F1 li s-au aruncat timp de o lună informații, probabilități și declarații în neștire, dar punându-le cap la cap, situația era una simplă de demult – o chestiune de timp până ce Mercedes finaliza aducerea lui Bottas de la Williams. La rândul ei, echipa britanică a fost nevoită să îl readucă în sport pe Felipe Massa, care-și anunțase anul trecut retragerea după 15 sezoane petrecute în Formula 1. Mă gândesc că textul ăsta nu va mai avea decât rol nostalgic de-acum: „Mai țineți minte lacrimile și steagul?” „Hehe…”

Bottas a fost încă din start un candidat serios pentru înlocuirea lui Rosberg la Mercedes. Făcând parte atâta timp din echipa sa de management, Wolff știe care este potențialul finlandezului, iar acesta și-a demonstrat valoarea în repetate rânduri în cei patru ani petrecuți ca pilot principal la Williams. Ajuns la 27 de ani, Bottas va traversa acum cele mai bune sezoane ale sale în motorsport din punct de vedere al formei sportive.

E normal ca Wolff să-și fi dorit cel mai rapid pilot disponibil în cea de-a doua mașină a grupării. Protejatul Mercedes Pascal Wehrlein a fost cu siguranță de asemenea luat în seamnă, dar lipsa lui de experiență în afara prezenței pe grilă la codașa Manor și-a spus cuvântul. Faptul că este german nu a fost suficient pentru șefii Mercedes, iar caracterul său – să-i spunem predispus la titluri pe care nu vrei să le citești despre piloții tăi – i-a stat de asemenea în cale.

În lipsa altor variante serioase după ce Fernando Alonso s-a dovedit a fi de neclintit la McLaren, Mercedes l-a ales așadar pe Bottas – un tip calm, echilibrat și inteligent care și-a demonstrat superioritatea față de aproape-campionul-mondial Massa în perioada petrecută la Williams. A fost alegerea firească și așteptată de toată lumea.

Gurile rele reclamă tocmai faptul acesta, dar uită că într-un sport care rareori surprinde prin anunțuri care iau lumea pe nepregătite, retragerea lui Rosberg va sta pe post de „uite că mai sunt și lucruri neașteptate” încă un număr de ani. La urma urmei, ce e de făcut? Să nu se mai anunțe nimic și să ne trezim cu piloții pe grilă în Australia pregătiți în combinezoane?!

Schimbările de regulament în ceea ce privește monoposturile din acest an vor putea produce mișcări importante în ordinea cu care ne-am obișnuit de la Formula 1 dar, să fim drepți, Mercedes are toate șansele să continue să domine sportul și în 2017. Fanii vor avea însă ce să vadă. Bottas este perfect capabil să-i pună probleme serioase unui Lewis Hamilton motivat să-și lingă rănile și să revină în forță încercând să câștige un al patrulea titlu mondial. Relația dintre cei doi – unul calm și introvertit, celălalt mai extrovertit și controversat – va fi de urmărit.

Cu nume consacrate precum Kimi Raikkonen și Sebastian Vettel, dar și cu piloți extrem de talentați precum Daniel Ricciardo și Max Verstappen în imediata urmărire a celor de la Mercedes, sezonul cu siguranță promite. Valoarea celor din vârful sportului este de necontestat și nu ne rămâne decât să sperăm că lupta va fi mai strânsă între ei și din punct de vedere a materialului tehnic avut la dispoziție.

Povestea tinerilor Wehrlein, Stoffel Vandoorne, Esteban Ocon, Carlos Sainz și Lance Stroll va fi și ea interesantă, precum și capitolele noi ale carierelor lui Massa, Alonso sau Nico Hulkenberg, ultimul proaspăt transferat la Renault.

2017 va fi un an frumos în Formula 1. Acum că știm numele a 20 de piloți care ne vor încânta pe circuitele lumii, nu ne rămâne până-n martie decât să aflăm dacă acestora li se vor mai alătura încă doi, sau dacă echipa Manor își va fi spus ultimul cuvânt.

Ah, era să uit! Mai vine o serie similară anunțurilor și-n februarie. Va fi luna prezentărilor. De mașini, evident.