Monte Carlo Rally: Fabio Andolfi, revelația clasei R-GT

Monte Carlo Rally: Fabio Andolfi, revelația clasei R-GT

Pariul ACI Team Italia a confirmat în condiții nepotrivite pentru modelul Abarth 124 Spider, reușind timpi mai buni decât etalonul Francois Delecour înaintea unei dure treziri la realitate printr-un contact cu un pom.

La finele PS5, clasamentul R-GT avea un lider-surpriză în persoana lui Fabio Andolfi, un tânăr de 23 de ani care venea după o stagiune WRC3 încheiată pe trei la general, cu victorii în Sardinia și Spania. ACI Team Italia i-a oferit ocazia de a da Peugeot-ul 208 R2 pe un Abarth 124 R-GT pregătit de Bernini Rally, mașina folosind prestigiosul raliu din zona Gap drept prim test în condiții de top. Anul acesta, Abarth urmărește să devină etalonul clasei R-GT și totodată să dezvolte un trofeu monomarcă în țara natală.

Andolfi a început raliul cu un curaj remarcabil, reușind să pună peste 40 de secunde avans în fața lui Delecour, după cinci speciale fiind pe un excelent loc 18 la general. Însă o mică problemă la alternator l-a făcut să piardă două minute, apoi un accident la 2km de finalul specialei de la St. Leger les Melezes a pus capăt evoluției entuziasmante a echipajului Andolfi/Fenoli. Motivul principal al ieșirii în decor a fost pierderea cuielor de pe anvelopele Michelin de-a lungul unei secțiuni preliminare fără gheață. FIA a apreciat chiar și rezistența modelului Abarth la impactul lateral, însă vizita medicală a fost doar o măsură de precauție pentru pilot și copilot.

Monte Carlo Rally: renașterea spectaculoasei clase R-GT

Ștafeta a fost preluată de Francois Delecour, care a continuat să exprime potențialul mașinii italiene până când s-a rupt capacul rezervorului de ulei al diferențialului, la finele zilei de vineri. Romain Dumas a rămas astfel fără adversar la clasa R-GT, dat fiind că veteranul Gabriele Noberasco (61 de ani) a făcut doar act de prezență. Statisticile vor consemna totuși în dreptul său primul finish al unui Abarth 124.

C2yuFxlW8AEKk34

Abarth 124 s-a dovedit foarte echilibrată și competitivă în condiții deloc propice tracțiunii spate. Pe zăpadă și gheață ne-am descurcat mai bine decât speram. E păcat că un mic detaliu ne-a împiedicat să evoluăm și pe asfalt uscat spre finele raliului. Înaintea abandonurilor, eu și Andolfi am arătat ce poate mașina aceasta.

Francois Delecour

Următorul duel se va da pe asfalt mai uscat, în Turul Corsicii. Campionul WEC continuă să dezvolte un nou model Porsche de clasă R-GT în colaborare cu uzina, însă amenințarea italiană este reală: până la defecțiunea lui Delecour, pe primele șapte speciale scorul a fost 5-2 pentru Abarth în lupta cu Porsche. Rendez-vous pe 7-9 aprilie, așadar!