Formula 1: “Greetings earthlings!” – Mercedes aruncă mănușa cu noul W08

Formula 1: “Greetings earthlings!” – Mercedes aruncă mănușa cu noul W08

Acesta este Mercedes-Benz F1 W08 EQ Power+, prezentat de o manieră inedită, care prevestește că va vorbi mai degrabă pe circuite, nu pe scene improvizate. Obiectiv declarat – continuarea dominației.

© Mercedes AMG F1
© Mercedes AMG F1

Mă așteptam ca Mercedes să prezinte un monopost evoluție a celui de anul trecut în special datorită teaser-elor postate pe retelele de socializare. Însă ceea ce a fost dezvăluit lumii astăzi numai evoluție nu este. Revoluție! Nu mai zăbovesc asupra detaliilor legate de lansare care, din nou, a fost precedată de publicarea pe twitter a fotografiilor ”spion” cu monopostul W08 pe pista de la Silverstone cu o oră înainte de lansarea oficială, și o să intru direct în detalii.

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1
© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1

Aripa față este poate singura parte a monopostului (ba nu, mai este airbox-ul) care este o evoluție a unui element folosit pe monopostul W07 în 2016. Există evident mici schimbări, dar una peste alta aripa prezentată este probabil elementul cel mai puțin radical.

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1
© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1

Nasul W08 este mai lung (conform regulamentului), pare să fie mai lat decât la monopostul din 2016, iar vârful este puțin mai aplatizat. Montanții aripii față sunt aproape identici cu ceea ce am văzut în 2016. Există de asemenea un S-duct.

Din acest moment înainte avem de-a face cu un monopost radical. Prin comparație, ceea ce Force India a prezentat ieri este… aproape banal.

front-susp-up

Suspensia față (de tip push-rod) este complet nouă. Pe lângă brațele acesteia care sunt de dimensiuni mărite avem de-a face cu o geometrie schimbată și neobișnuită. Mercedes s-a folosit de ampatamentul mărit al monopostului pentru a muta cât mai multe dintre componente în față și asta pentru a elibera partea posterioară a monopostului. Suspensia față nu face excepție. Brațele anterioare al basculelor sunt prinse la limita cea mai din față a bulkhead-ului. Este de fapt și limita regulamentară. Brațele superioare sunt ușor curbate spre punctul de prindere pe roată iar brațele inferioare sunt drepte cu distanța dintre prinderile de pe bulkhead ceva mai mică decât la basculele superioare.

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1
© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1

Prinderea pe roți în partea superioară se face printr-un cuplaj cu pivot amplasat ceva mai în spate de centrul roții și mai aproape de planul longitudinal al monopostului W08. Despre acestă soluție se spune (evident pe după colțuri) că este gândită să influențeze unghiurile de atac ale diverselor apendice aerodinamice de pe brake ducts.

© Craig Scarborough
© Craig Scarborough

În partea inferioară brațul posterior al basculei este ingenios proiectat astfel încât partea apropiată de punctul de prindere de pe roată să acționeze ca un deflector aerodinamic.

Tuning vanes-urile sunt oarecum asemănătoare cu cele de anul trecut. Sunt formate din 3 elemente și 7 fante în părțile inferioare. Există față de anul trecut un deflector suplimentar care are rolul de a dirija aerul spre T-tray.

Bat-wing-ul este și el nou pe W08. Nu mai seamănă a bat-wing. Există acum un set de două deflectoare pe fiecare parte a suportului central cu rol de a dirija fluxul de aer spre podea.

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1
© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1

Ajungem acum să vorbim despre bargeboards. Acestea sunt mari, probabil cele mai mari din câte am văzut până acum. Ele au în partea inferioară 3 fante, iar partea superioară coboară în trepte spre flow conditionerele de pe sidepod.

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1
© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1

O noutate absolută este apariția desupra bargeboard-urilor a două deflectoare cu dublu rol. Pe de o parte ele alimentează sidepod flow conditionerele de pe sidepod iar pe alta ghidează aerul spre admisiile de pe sidepod. Și pentru că tot vorbim de admisii, să spunem că e este sunt mai înguste decât pe monopostul W07.

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1
© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1

Flow conditionerele de pe sidepod au primit un upgrade. Sunt formate acum din 3 elemente. Unul pe poziția obișnuită iar alte două, mai mici, în fața podelei.

mbcoke

Sidepodurile sunt cât se poate de lățite în partea superioară, radiatoarele sunt împinse mult în față, iar apoi totul se strânge spre coke bottle. Pentru a nu îi supăra pe cei de la McLaren vom spune că e size 0.5 (© Alex Cascatău 🙂 ).

Airbox-ul este singurul element păstrat de pe monopostul W07. Aceeași formă și aceeași compartimentare.

În partea posterioară geometria suspensiei a fost schimbată. Deschiderea dintre brațele basculelor este acum mai mică iar underside-ul sidepod-urilor se unește sub cutia de viteze eliberând zona centrală. Podeaua are acum 9 fante pentru tire squirt.

© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1
© Mercedes AMG F1 | edit @pentaquark_F1

Mercedes a ales să nu folosească un shark-fin pe capota motorului, dar din câte se pare inginerii încă nu sunt hotărâți dacă să renunțe sau nu la idee. Aripa spate este asemănătoare cu ceea ce am văzut pe celelalte monoposturi. Aceeași formă, aceleași fante deschise pe leading edge-ul endplate-urilor și fante de ghidaj pe partea posterioară a acestora.

Un monopost venit parcă din altă lume. Și pentru ca lucrurile să-i sperie și mai mult pe adversari, inginerii Mercedes au declarat că în Australia monopostul va arăta altfel.