Formula 1: MCL32 – un nou început pentru McLaren

Formula 1: MCL32 – un nou început pentru McLaren

Un nou început pentru McLaren. Un nou şef. Un nou livery. Un nou power unit. O echipa nouă de piloţi. Teoretic toate ingredientele pentru ca echipa din Woking sa revină în primul sfert al clasamentului.

mclsign

Oamenii care se ocupă de social media la McLaren au tot dat de înţeles livery-ul se va schimba şi de fiecare dată era o constantă în prezentare: culoarea portocaliu. Ei bine, McLaren s-a întors la origini. Portocaliul este culoarea dominantă, completată de negru şi alb. Soluţia nu este cea mai rea, dar parcă prea scoate în evidenţă momentan suprafeţele lăsate goale de lipsa sponsorilor.

Să trecem la ceea ce ne interesează.

mclfw1Aripa faţă poartă clar semnătura lui Peter Prodromou, fosta mână dreaptă a lui Adiran Newey la Red Bull. Evoluţie a ultimei variante folosite în 2016, aripa prezintă un split mainplane şi 4 flapsuri rearanjate (cu unul mai mult decât în 2016). Arcadele din mainplane sunt mai puţin pronunţate decât la alte echipe, dar oricum şi flapsurile au alt design.

mclfw2

Cascadele sunt complet noi, cu două elemente şi multi outwash turning vane array care lucrează împreună cu un endpalate deschis în partea posterioară.

mclfwepŞi pentru că tot vorbim de endplate, există aici două deflectoare care au rolul de a ridica fluxul de aer peste pneurile faţă.

mclnosesduct

Nasul prezintă aceeaşi protubernaţă ca în 2016 dar noutatea o reprezintă montanţii aripii faţă. Extrem de lungi, aceştia încorporează 4 fante care sunt alimentate de fluxul de aer amergent în zona Y250. Găsesc interesantă soluţia celor de la McLaren de a alimenta S-duct-ul cu aer provenit în special prin fantele montanţilor aripii faţă. Sub nas există şi 2 ghidaje de flux care condiţionează fileul de aer spre turning vanes şi splitter.

mclsusp

Bulkhead-ul pare să fie o idee mai înalt. Suspensia faţă de tip push-rod are punctele de prindere mai sus decât la varianta MP4-31. Fără îndoială că McLaren a implementat pe MCL32 propria variantă de hydraulic heave damper. Dacă e cu acumulator hidraulic sau nu, asta vom vedea. Planul descris de prinderile  basculelor pe bulkhead şi pe roţi este aproape orizontal, McLaren reuşind să “cureţe” din punct de vedere aerodinamic zona destul de eficient.

McLaren renunţă la brake ducts-urile slim şi propune brake ducts cu 2 admisii, una dintre ele suficient de mare pentru a a alimenta un sistem hollow axle. Deşi pe monopostul prezentat piuliţele de prindere ale roţilor sunt clasice, acest lucru se pate schimba.

mclflow

Turning vanes-urile sunt acum formate dintr-o singura bucată fără decupaje în partea inferioară iar bargeboard-urile de dimensiuni generoase au un design interesant. McLaren folosește două flow conditionere orizontale pentru a prinde bargeboard-urile de cockpit. Soluţia are două rezultate. În primul rând se condiţionează curgerea aerului spre admisiile de pe sidepod-uri şi în al doilea rând se formează un “tunel” prin care aerul este direcţionat spre undercut-ul sidepodurilor şi apoi spre coke bottle. O serie de strakes în partea de jos a bargeboard-urilor “energizează” fluxul de aer spre leading edge-ul podelei.

mclsfc

Flow conditioner-ul de pe sidepod este asemănător cu cel propus Renault pe monopostul RS17, doar că inginerii McLaren au ales prinderea acestuia de trailing edge-ul bargeboardurilor.

mclinlet

Admisiile de aer de pe sidepod sunt mai mici decat anul trecut şi includ un vortex generator. Forma sidepodurilor MCL32 se strânge destul de mult către zona posterioară, McLaren producând un coke bottle care e in aceeaşi ligă cu Mercedes sau Ferrari. Airbox-ul este şi el mai mic decât era anul trecut.

Suspensia spate a fost adaptată noului regulament prin întărirea braţelor, a căror dispunere nu diferă faţă de ce am văzut anul trecut.

mclrear

Aripa spate este destul de interesantă. Endplate-urile sunt decupate în zona de evazare, formând 4 strake-uri verticale. Fantele de suprapresiune sunt închise, McLaren urmând, evident, alt concept aerodinamic faţă de rivali.

De remarcat şi shark-fin-ul de pe capora motorului. McLaren se alătură astfel celor de la Force India şi Williams propunând o aripă de dimensiuni de-a dreptul uriaşe pentru noul MCL32.

Să fie oare acesta anul în care McLaren începe să se ridice ? Motoristul Honda a declarat că PU-ul lor la prima cursă, cea din Australia, va fi la acelaşi nivel la care era PU-ul Mercedes la sfârşitul lui 2016. Asta înseamnă un câştig de aproape 60 de cai. Dar nici Mercedes nu a stat pe loc…