Formula 1: Al doilea an pentru Haas începe cu VF17

Formula 1: Al doilea an pentru Haas începe cu VF17

Pentru că, nu-i aşa, nimic nu stârneşte interesul mai mult ca nişte poze spion, al doilea monopost Haas botezat VF17 a fost surprins pe pista de la Barcelona cu o zi înaintea prezentării oficiale.

Imaginile postate pe twitter de userul @alexpadil ne arată un monopost cu un livery nou dominat de un gri lucios şi roşu.

haasfw1

Aripa faţă este complet nouă cu split-mainplane şi patru flapsuri. De observat că inginerii Haas au renunţat la turning vane-ul suplimentar de lângă cascade care acum sunt complet redesenate. La fel şi arcadele de pe mainplane, care acum sunt mai înalte. Endplate-ul este deschis în partea posterioară (soluţie adoptată de toate echipele), dar deschiderea pare mai mică. Există pe endplate o aripă care “închide” suprafaţa superioară, asemănătoare celei folosite de Scuderia Ferrari. Fluxul de aer este ajutat să urce pentru pneurile faţă de un deflector asemănător celui folosit în 2016, dar mai lung pe VF17.

haasnoseconeba

Nasul este asemănător cu cel al Scuderiei Ferrari, la fel şi montanţii aripii faţă. Sub nas, inginerii au  ales să folosească două seturi de tuning vanes. Primele turning vanes sunt poziţionate mai aproape de nasul monopostului iar setul doi, sub bulkhead. Ambele au rolul de a controla vortex-ul Y250 spre bargeboards şi în acelaşi timp de a canaliza fluxul de aer din partea centrală a monopostului spre T-Tray şi podea.

La fel ca şi în 2016 inginerii lui Gene Haas au decis să folosească sistemul hollow axle, iar pentru asta observăm un set de brake ducts de dimensiuni genroase. Nu se vede un S-duct pe VF17, dar nici bulkhead-ul nu este foarte ridicat şi deci fenomenul de detaşare a fluxului de aer pare să nu fi pus probleme inginerilor. Suspensia faţă este clasică, de tip push-rod.

haasmid

Din câte observ în fotografie, bargeboard-urile sunt duble (roşu şi galben), iar sidepod flow conditionerele nu sunt ancorate pe podea, soluţie adoptată şi de Ferrari sau Force India. În schimb, există un winglet suplimentar între sidepod şi flow conditioner (mov). Inlet-urile sunt asemănătoare cu cele folosite în 2016, deşi o idee mai mici (cyan), dar compartimentate, cu inlet separat pentru acelaşi aranjament al radiatoarelor folosit şi de Ferrari pe monopostul SF70-H.

Există pe cockpitul VF17 un set de “coarne” (roz) asemănătoare celor folosite de Mercedes pe monopostul lor. Rolul principal al acestora este de a controla fluxul de aer atât spre inlet-urile de pe sidepoduri cât şi spre undercut-ul acestora. Vorbind de undercut, observăm că nu este la fel de pronunţat ca al celor de la Ferrari dar zona coke bottle este destul de bine definită.

haasrear

Haas foloseşte un shark-fin cu un design interesant, dar fără T-wing iar aripa spate este cu fante de suprapresiune închise pe endplate şi un singur suport central.