WRC 2017: Pe macadamul din Mexic începe „sezonul regulat”

WRC 2017: Pe macadamul din Mexic începe „sezonul regulat”

După două etape derulate în condiții foarte specifice, întâlnite doar o dată pe an, Raliul Mexicului deschide seria de runde pe o suprafață mult mai familiară piloților: macadamul.

În intervalul 10-12 martie este programată cea de-a 31-a ediție a Rally Guanajuato Mexico, cum este numită oficial în ultimii ani etapa central-americană care din 2004 face parte (cu o singură excepție, în 2009) din calendarul Campionatului Mondial de Raliuri. Suprafața de concurs dură și probele speciale situate la altitudini de peste 2000 de metri deasupra nivelului mării sunt și de această dată ingredientele competiției mexicane.

Actuala ediție de campionat este una dintre cele mai imprevizibile din ultimul deceniu, drept dovadă stând rezultatele de etapă puțin scontate, dar și configurația clasamentului general la piloți și constructori înainte de runda din Mexic. Bifând un loc secund la Monte Carlo și victoria în Suedia, finlandezul Jari-Matti Latvala este în prezent liderul ierarhiei piloților, la volanul unei Toyota Yaris WRC debutante pe prima scenă a raliurilor. La constructori, M-Sport World Rally Team conduce cu 20 de puncte în fața celor de la Toyota, după ce gruparea lui Malcolm Wilson și-a plasat ambii piloți pe podium în cele două etape disputate până acum.

P-20160307-00825_News

Evaluând numai rezultatele și clasamentele ar fi nedrept pentru Hyundai Motorsport, echipa care a scăpat printre degete victoria atât la Monte Carlo, cât și în Suedia. Thierry Neuville, vârful de lance al constructorului sud-corean, a dominat primele două etape europene ale campionatului 2017, însă a greșit atunci când se afla în frunte și trebuia doar să-și conserve avantajul până la linia de finiș. Modelul Hyundai i20 Coupe WRC este foarte competitiv anul acesta, iar pe macadamul din Mexic  este de așteptat să fie rapid nu doar în mâinile lui Neuville, ci și ale coechipierilor săi, Dani Sordo și (mai ales) Hayden Paddon.

Jarri-Matti Latvala este câștigătorul din 2016 al Raliului Mexicului, pe vremea când pilota un VW Polo WRC, însă el însuși se consideră un outsider în lupta pentru victorie în 2017, cu atât mai mult cu cât, din postura de lider al clasamentului, va fi primul echipaj care evoluează pe probele speciale. „Nu cred că am mari șanse să câștig în Mexic. Nu mi-e teamă să deschid drumul, dar trebuie să fim realiști cu privire la ce putem spera din această postură. Mexicul va fi cel mai dificil raliu din acest sezon pentru noi”, anticipează finlandezul în vârstă de 31 de ani. Latvala a testat împreună cu echipa Toyota Gazoo Racing pe macadamul de la mare altitudine din Almeria (Spania), încercând să simuleze condițiile de drum din Mexic, însă programul de teste a fost scurtat de un accident spectaculos suferit de el și copilotul Miikka Anttila, ambii nevătămați în pofida multiplelor tonouri.

Raliul Mexicului de anul acesta are în desfășurător 19 probe speciale totalizând 393,8 km care urmează să fie parcurși contra-cronometru. Cartierul general și parcul de service continuă să fie localizate în orașul León, la circa 400 km nord de capitala Mexico City, acolo unde joi este programată superspeciala din piața Zócalo. Ziua de vineri îi aduce pe piloți pe traseele de mare altitudine din Sierra de Lobos și Sierra de Guanajuato, apoi se va parcurge celebra probă subterană, din galeriile unei foste mine de argint. Restul weekendului îi readuce pe piloți în jurul orașului León, iar Power Stage – televizată în direct și cu puncte bonus în joc – va încheia concursul duminică la prânz. Red Bull TV va transmite în direct întrecerea, austriecii reușind să găsească soluția de mediatizare atractivă a mondialului, așa cum nu s-a mai făcut până acum.

Credit foto:Red Bull Media