Mexic WRC: Succes Meeke, mare tensiune!

Mexic WRC: Succes Meeke, mare tensiune!

A treia etapă stagională confirmă viabilitatea formulei tehnice intrate în vigoare din 2017: noile maşini mai puternice, mai rapide şi mai aspectuoase chiar produc spectacol în regim de concurs. Rămâne de văzut dacă reţeta se poate aplica şi în Formula 1.

La volanul unui Citroen C3 WRC, nord-irlandezul Kris Meeke a obţinut duminică a patra victorie din carieră în Campionatul Mondial de Raliuri. Pilotul în vârstă de 37 de ani s-a aflat neîntrerupt la conducerea competiţiei încă din ziua de vineri, însă finişul a fost cu mari emoţii pentru el. Vârful de lance al echipei Citroen a ratat un viraj cu numai 750 de metri înainte de linia de sosire a ultimei probe speciale a raliului şi a avut o incursiune bizară într-o parcare amenajată ad hoc pentru spectatorii întrecerii. După momente de confuzie în care a făcut slalom printre maşinile parcate, Meeke a regăsit drumul corect şi, după spusele sale, a încheiat raliul fără să ştie dacă a câştigat sau nu. Insolitul moment l-a costat 23 de secunde, însă victoria a fost a sa.

Raliul Mexicului 2017 a început joi cu o superspecială câştigată de Juho Hanninen (Toyota) şi în care Kris Meeke a fost abia al 8-lea. Rezultatele modeste din primele două etape ale sezonului l-au ajutat pe britanic prin prisma ordinii în care piloţii au evoluat pe probele speciale din ziua de vineri, el luând startul al zecelea. În condiţiile în care liderul de atunci al campionatului, Jari-Matti Latvala (Toyota) a pierdut circa două minute curăţând practic drumul pentru cei din urma sa, Meeke a profitat de macadamul mai curat şi mai rapid, luând conducerea în faţa lui Sebastien Ogier (Ford).

Deşi probele de dimineaţă au fost anulate din cauza unui accident rutier, parcurgerea probelor în după-amiaza de vineri a pus probleme multor echipaje, care s-au confruntat cu lipsa de putere şi supraîncălzirea motoarelor, datorate altitudinii ridicate, respectiv configuraţiei sinuoase a traseului. Singurii ce au părut să aibă antidot la această problemă au fost cei de la Citroen şi în mod deosebit Kris Meeke.

C6rCvXxU0AAmAEN

Sâmbătă, când caravana WRC a lăsat în urmă munţii, Ogier a început să atace, însă o greşeală soldată cu pierderea a circa 10 secunde l-a determinat să nu forţeze victoria cu orice preţ. Cvadruplul campion mondial începuse deja să gândească matematic şi să prefere punctele aferente poziţiei a doua, în loc să rişte un abandon în condiţiile imprevizibile din Mexic. Abordarea sa prudentă a fost favorizată de problemele întâmpinate de Latvala, pentru care raliul devenise o sesiune prelungită de teste.

Dominant în debutul primelor două etape ale anului, Thierry Neuville (Hyundai) a acuzat probleme tehnice în ziua de vineri. Rapid, însă uneori fragil din punct de vedere psihic, belgianul a răsuflat uşurat când a trecut cu bine de ziua de sâmbătă, apoi a încheiat raliul pe poziţia a treia. Cele cinci puncte bonus obţinute la pachet cu victoria în power stage au fost dovada că liderul echipei Hyundai ar fi putut mai mult în Mexic, însă team-managerul Michel Nandan nu i-ar fi iertat cu uşurinţă încă o ieşire în decor.

La capătul unui raliu solitar în poziţia a patra, estonianul Ott Tanak (Ford) s-a clasat în afara podiumului pentru prima dată anul acesta, însă rămâne pe locul al treilea în clasamentul general. L-au urmat neozeelandezul Hayden Paddon (Hyundai) şi cei doi finlandezi de la Toyota: Jari-Matti Latvala și Juho Hanninen.

După escala central-americană, urmează luna viitoare un pasaj prin Europa, unde se va desfăşura cea de-a 60-a ediţie a Turului Corsicii, o etapă legendară în calendarul Campionatului Mondial de Raliuri, care în 2017 va fi cu atât mai interesantă cu cât devansarea ei din octombrie în aprilie are menirea de a o face şi mai imprevizibilă.