Formula 1 Australia: Veșnicele necunoscute

Formula 1 Australia: Veșnicele necunoscute

Iarna a trecut și iată-ne din nou în Australia, la Melbourne, pentru un nou început de sezon de Formula 1. Un început venit iarăși cu întrebări și necunoscute.

Chiar dacă nu am avut parte de acțiune pe circuit, lunile care au trecut de când Nico Rosberg a câștigat titlul mondial și s-a retras din sport doar câteva zile mai târziu au fost pline. Pe lângă pasul înapoi făcut de german, Formula 1 a pierdut o echipă – pe Manor – și a fost martora mai multor schimbări în ceea ce privește componența celor rămase.

Mai mult decât atât, sportul revine în această săptămână cu mașini noi și radical modificate, dar și cu o conducere nouă din care piesa cheie a Formulei 1 din ultimele decenii, Bernie Ecclestone, a fost aruncată de pe tablă. Toate aceste lucruri – ni s-a promis și nouă – ne conduc în punctul în care suntem acum: în fața unui sezon care promite a fi spectaculos, cu mașini mai rapide ca niciodată.

Ca deobicei, începutul anului aduce o sumedenie de întrebări pentru cei implicați în sport și pentru pasionați. O parte din întrebările pe care ni le-am pus de-a lungul pauzei și după iarna tumultoasă au primit răspuns în cadrul celor opt zile de teste de la Barcelona. Desigur, pe lângă răspunsuri ne-am pricopsit și cu noi întrebări, astfel încât Formula 1 a ajuns în Australia pentru deja-tradiționala cursă de debut plină de necunoscute.

Citește și: FORMULA 1: TESTE BARCELONA 2 – CHIAR E FERRARI ÎNAINTEA MERCEDES?

Ce știm până acum este că Ferrari a impresionat pe circuitul catalan. Echipa italiană a înregistrat cel mai rapid tur în ultima zi de teste, iar modificările regulamentului par să fi adus-o mai aproape, sau – speră mulți – chiar peste Mercedes, care a dominat ultimii trei ani necruțător. Ferrari ne-a mai oferit un „trailer” similar și anul trecut, însă „filmul” care a urmat a fost în mare dezamăgitor, cu Red Bull câștigând onoarea de a fi best of the rest în spatele echipei campioane.

E greu de crezut că trio-ul din fruntea clasamentului constructorilor de anul trecut va fi pus în pericol de altă echipă în 2017. Mașinile Mercedes au arătat puternice în Barcelona, înregistrând cea mai mare distanță parcursă pe durata celor opt zile de teste. Red Bull, chiar dacă nu a rupt gura târgului, a adus un aer de mister întregii lupte în trei din vârf, etalând o mașină simplistă în termeni de aerodinamică, dar care poate surprinde plăcut.

Necunoscutele pe care le avem vizavi de întreg sezonul coincid de cele mai multe ori cu întrebările pe care ni le punem înaintea cursei din Australia. Din ce am văzut până acum însă, cele trei echipe menționate sunt așteptate să se lupte atât pentru titlul de campioană mondială, cât și pentru victoria de la Albert Park. E posibil ca Ferrari și Mercedes să plece din bloc-starturi ceva mai bine decât Red Bull, însă echipa austriacă poate cauza probleme pe măsură ce sezonul migrează înspre cursele europene.

17311139_774475692709415_7793838463733187884_o

Fără campionul mondial en-titre pe grilă, ne vom mulțumi cu alți foști piloți câștigători de stagiuni. Lewis Hamilton pornește ca favorit și, după ce a pierdut in-extremis lupta pentru titlu cu Rosberg, va fi dornic să pornească cu dreptul în Melbourne. Valtteri Bottas a tras lozul câștigător și i se va alătura britanicului la Mercedes în locul lăsat liber de german, și deși finlandezul este așteptat să fie vioara a doua a echipei, acesta are o oarecare presiune pe umerii săi dat fiind că piloți ca Sebastian Vettel sau Fernando Alonso l-ar putea înlocui anul viitor.

Citește și: Formula 1: Predicții PitStops 2017

Contrastul actual dintre Vettel și Alonso nu ar putea să fie mai mare. Dacă Vettel, alături de coechipierul său, Kimi Raikkonen, pare a avea în sfârșit din nou un monopost capabil să-l ducă spre culmea Formulei 1, Alonso va trebui să gestioneze o situație dezastuoasă care are loc de prea mult timp în tabăra McLaren.

Colaborarea dintre constructorul britanic și Honda a intrat în al treilea an, însă pre-sezonul ne-a arătat că binomul este mai departe ca niciodată de obiectivele sale de a se lupta pentru victorii. De la un pilot de temut pentru toți, Alonso a ajuns să fie imaginea deziluziei, câteodată râzând la rândul său de ghinionul de a ajunge la McLaren la momentul nepotrivit, iar altădată onestitatea trădându-i adevăratele sentimente de frustrare. Un pilot încă extrem de rapid pentru vârsta sa, Alonso va începe ceea ce i se vor părea a fi noi teste în antrenamentele libere din Australia, alături de el fiind acum la McLaren talentatul Stoffel Vandoorne.

Mas-Ves-Ham-Ve

Un număr de echipe sunt așteptate să se lupte pentru puncte în spatele celor trei mari. Printre ele Williams, la care Felipe Massa își va face reapariția alături de debutantul de 18 ani Lance Stroll după ce s-a retras inițial din Formula 1. Cu noua cromatică roz a mașinilor ei, Force India se va baza în acest an, pe lângă Sergio Perez, pe promițătorul Esteban Ocon, care a părăsit corabia Manor chiar înainte ca ea să se scufunde.

Omul pe care Ocon l-a înlocuit, Nico Hulkenberg, a decis să-și încerce norocul la Renault, mirajul echipei pure de uzină spunându-și cuvântul. Francezii sunt alți candidați pentru zona punctelor, alături de americanii de la Haas – cu Kevin Magnussen plecat tocmai de la echipa din hexagon – și de Toro Rosso. Alături de „frații mai mari” de la Red Bull și de gruparea conațională Ferrari, italienii sunt singurii care și-au păstrat cei doi piloți de sezonul trecut.

Toate acestea fiind zise, undeva în depărtata Australie – salut vouă, celor care ne citiți chiar de-acolo, norocoșilor – numeroase motoare vor fi turate la maximum în acest sfârșit de săpătmână, căci magia Formulei 1, cu mașini mai mari și mai furioase, a revenit.

Ne rămâne doar să o savurăm, sperând că va fi, într-adevăr, ceea ce scrie pe luciosul nou ambalaj.

Citește și: Formula 1 Australia: Preview – Momentul adevărului