Formula 1 Australia: FP2 – Hamilton la o zecime de recordul circuitului

Formula 1 Australia: FP2 – Hamilton la o zecime de recordul circuitului

Lewis Hamilton a fost din nou cel mai rapid pilot, de data asta în a doua sesiune de antrenamente libere.

Pe o pistă cu 7 grade mai caldă decât de dimineață, britanicul a venit la o zecime de recordul absolut al circuitului, fiind cu 0.6s mai rapid ca în FP1. Pneurile folosite au fost din nou cele Ultrasoft.

Spre deosebire de FP1, Ferrari a urcat tempo-ul și a reușit să urce și în clasament. Sebastian Vettel a fost al doilea, la puțin peste jumătate de secundă față de Hamilton, dar înaintea lui Valtteri Bottas. Problemele de dimineață la DRS și MGU-K s-au dovedit a fi minore, iar Ferrari a reușit să forțeze.

Citește și: Formula 1 Australia: FP1- Mercedes în frunte

Finlandezul Bottas a fost al treilea, pentru Mercedes, urmat de conaționalul Kimi Raikkonen, care a terminat pe locul 4, la aproape o secundă de lider. Atât piloții Mercedes cât și cei de la Ferrari au împărțit programul de simulare de cursă. Vettel și Bottas au testat pneurile Supersoft pe long runs iar Hmilton și Raikkonen pe cele Ultrasoft.

Locurile 5 și 6 au revenit piloților Red Bull, care în simulările de calificare au fost mai lenți decât cei de la Ferrari, dar sentimentul general în paddock este că atât Red Bull cât și Ferrari nu au tras la limită pe tururile rapide.

Carlos Sainz s-a clasat pe un surpinzător loc 7 pentru Toro Rosso în ciuda faptul că, potrivit spaniolului, monopostul STR12 afișează un comportament subvirator în mai toate virajele (comportament relevat și de noi în urma testelor din Barcelona).

Romain Grosjean a terminat din nou în top 10 pentru Haas – locul 8 pentru francez – dar este clar, monopostul VF17 al lui Gene Haas are probleme cu frânele. Romain a ieșit de câteva ori de pe trasă în urma unor frânări ratate, în special la capătul liniilor drepte dinaintea virajelor 1 și 2.

Citește și: Formula 1 Australia: Preview – Momentul adevărului

Nico Hulkenberg a fost al 9-lea pentru Renault. Un pas evident în față făcut de echipa franceză.

Rusul Daniil Kvyat a fost al 10-lea, coechipierul lui Sainz fiind cu aproape jumătate de secundă mai lent decât spaniolul. Cu toate astea, echipa s-a declarat mulțumită de prestația lui.

Sergio Perez a fost al 11-lea pentru Force India, urmat de un surprinzător Fernando Alonso, care a reușit 19 tururi, pe 12. Monopostul McLaren folosește PU-ul îmbunătățit, care nu sună rău deloc atunci când este în regim ridicat de turații. Ultimele informații din paddock indică faptul că Eric Boullier le-a cerut celor de la Honda să-și mute divizia de motoare pentru F1 în Europa. Dacă va reuși sau nu, rămâne de văzut, încăpățânarea japoneză fiind legendară.

Esteban Ocon a fost al 13-lea pentru Force India, urmat de primul Williams, cel al lui Felipe Massa. Brazilianul a reușit să parcurgă doar 6 tururi înainte ca o problemă la transmisie să-l tragă pe dreapta.

Ericcson s-a clasat pe un onorabil loc 15 pentru Sauber, deși la sfârșitul sesiunii a reușit un tete-a-queue de toată frumusețea cauzat de o problemă la sistemul de frânare, cel mai probabil la frânele spate.

Citește și: Formula 1 Australia: Veșnicele necunoscute

Lance Stroll continuă să învețe circuitul. Canadianul a parcurs 27 de tururi, cel mai rapid instalându-l pe locul 16.

Stoffel Vandoorne a fost al 17-lea, urmat de Pascal Wehrlein și Kevin Magnussen, care s-a confruntat și el cu mai multe probleme de ținută de drum ale monopostului.

În fine, Jolyon Palmer a încheiat clasamentul, britanicul fiind primul pilot care a lovit monopostul în 2017 grație unui tete-a-queue în ultimul viraj.

Una peste alta, o sesiune destul de haotică, în care piloții au încercat să găsească limitele monoposturilor înainte de a începe atacul pentru FP3 și Calificări.

Citește și: Formula 1: Predicții PitStops 2017

C7qheSDU8AEdSyl