Formula 1 Australia: Lucruri de urmărit

Formula 1 Australia: Lucruri de urmărit

Prima cursă a sezonului se apropie cu pași repezi. În calificări am avut ocazia să ne facem o primă impresie vizavi de ordinea la care ne putem aștepta în acest sezon, dar multe întrebări își caută încă răspuns înainte ca luminile să se stingă pe Albert Park duminică dimineață.

Va concretiza Hamilton pole-ul în victorie?

Lewis Hamilton a lovit primul, arătându-și clar intențiile pentru acest sezon. Britanicul va pleca de pe prima poziție a grilei de start după ce a stabilit un nou record al circuitului la Melbourne, câștigând calificările. A mai fost în situația de față de 61 de ori înainte, iar în ultimele patru Mari Premii desfășurate în Australia Hamilton a plecat de fiecare dată din pole. N-a câștigat decât una dintre curse, cea din 2015, care s-a alăturat victoriei sale obținute aici în 2008 cu McLaren.

Circuitul Albert Park este unul care îi priește britanicului, însă libertarea de mișcare cu care poate s-a obișnuit în ultimii ani – dat fiind că Mercedes a dominat campionatul – e posibil să nu mai existe duminică. Pe lângă amenințarea reprezentată de coechipierul său, Valtteri Bottas, piloții Ferrari vor fi aproape ca ritm de cursă. Se presupune tot mai mult că noile mașini de Formula 1 vor face mai grele manevrele de depășire, astfel încât un start bun poate fi crucial pentru Hamilton sau cei din jurul său. Britanicul a câștigat 32 din cele 61 de curse pe care le-a început din pole position – puțin mai mult decât jumătate din ele. O va face din nou?

Citește și: Formula 1 Australia: Hamilton începe anul în pole

17504693_782475445242773_3942753957214085165_o

Vom vedea o luptă adevărată între Mercedes și Ferrari?

Testele au venit și au trecut, lăsând în urmă senzația că în 2017 Ferrari va fi o rivală serioasă pentru Mercedes. Sesiunile desfășurate în Australia ne-au arătat până acum că diferența dintre cele două – cel puțin la Melbourne – este, într-adevăr, mică. Ne bucurăm că e așa și sperăm ca trendul să se păstreze și în cursă. Intercalați pe grila de start, cei patru piloți ai echipelor au avut ritmuri similare în antrenamente și calificări. Hamilton pare a avea un ușor avantaj asupra coechipierului său, la fel cum Sebastian Vettel pare să aibă asupra lui Kimi Raikkonen.

Faptul că piloții vor putea renunța la o bună parte a conservării care a caracterizat Formula 1 în ultimii ani și că vor forța mai mult odată cu schimbările de regulament ne ajută să fim optimiști. Pe de altă parte, mai mulți piloți au avertizat că urmărirea unei alte mașini va fi mai dificilă decât în trecut, ceea ce ar putea însemna că vom vedea depășiri mai puține de-a lungul cursei. Monoposturile mai late nu ajută nici ele în acest sens. Rămâne de văzut dacă apropierea în materie de performanță dintre Mercedes și Ferrari se va traduce și în dueluri mai incitante pe pistă în timpul cursei.

Citește și: Formula 1 Australia: Preview – Momentul adevărului

17493253_782475575242760_6404877665832846079_o

Care sunt cei cu șansele cele mai bune la puncte?

În condiții normale, cei patru piloți din frunte vor fi cei care se vor lupta pentru podium. Ritmul celor de la Red Bull nu este încă tocmai comparabil cu cel al mașinilor Mercedes și Ferrari, iar ieșirea în decor și implicita clasare abia pe locul 10 din calificări a lui Daniel Ricciardo nu vor încânta publicul australian. Pilotul Red Bull este unul dintr-un număr de oameni de urmărit duminică, el putând face o cursă de recuperare interesantă, însă podiumul pare în acest moment a fi doar un vis frumos. Colegul său, Max Verstappen, unul dintre cei care s-au declarat pesimiști în ceea ce privește oportunitățile de depășire oferite de noile mașini, va pleca în cursă al 5-lea. În ciuda stilului său de pilotaj agresiv și spectaculos, este greu de crezut că olandezul va putea spera la podium.

Lucrurile se precipită dacă privim în spatele lui Verstappen pe grilă. Romain Grosjean a încântat în calificări la bordul unui monopost Haas privit cu scepticism înaintea acestui debut de sezon și va porni al 6-lea, iar prezența piloților de la diferite echipe pe pozițiile următoare poate să rivalizeze cu bătălia de la vârf. Williams, Toro Rosso, Renault și Force India sunt toate acolo, putând emite pretenții la top 10. McLaren și Sauber s-ar putea amesteca și ele, în special Fernando Alonso fiind de urmărit în caz că monopostul său va putea rula fără probleme întreaga cursă. Dacă duelurile pentru victorie vor lăsa cumva de dorit, luptele pentru puncte vor putea lua prim-planul.

Cum se vor descurca debutanții în condiții de cursă?

Lance Stroll este în esență singurul debutant pur pe care Formula 1 îl are în acest an, însă circumstanțele fac ca o multitudine de nume mai mult sau mai puțin noi să încerce să se facă cunoscute în Australia. Canadianul Stroll n-a avut un weekend tocmai bun până în acest moment, lovind zidurile de protecție în antrenamente și terminând calificările pe un dezamăgitor loc 19. O penalizare de cinci poziții pe grila de start datorită schimbării cutiei de viteze nu-l va ajuta nici ea, însă tânărul de 18 ani va avea la dispoziție o mașină Williams care îl poate urca în clasament. Rămâne de văzut dacă aparenta nesiguranță a sa de până acum își va spune cuvântul.

Stoffel Vandoorne va avea parte de un debut ușor diferit ca pilot full-time la McLaren după ce i-a ținut locul lui Alonso în Bahrain anul trecut. Belgianul va pleca la rândul său dinspre coada grilei de start, în timp ce două poziții mai sus îl vom găsi pe Antonio Giovinazzi, italianul care va urca în mașina Sauber lăsată liberă de problemele fizice ale lui Pascal Wehrlein. Pilot de teste al Ferrari, Giovinazzi s-a descurcat mulțumitor în calificări, ritmul său fiind foarte apropiat de cel al coechipierului său, Marcus Ericsson. Esteban Ocon va pleca în cursă al 14-lea și este un alt pilot care nu a încheiat un sezon întreg în Formula 1 până acum. Va fi interesant de văzut care din cei patru piloți va avea ziua cea mai bună duminică la Melbourne.

Citește și: Formula 1 Australia: Veșnicele necunoscute

17504243_782475678576083_8919127271493796388_o

Cum se vor schimba strategiile de cursă odată cu noul regulament?

Mașinile mai late și mai rapide, împreună cu pneurile mai dure din 2017 își vor putea lăsa amprenta asupra noului sezon – toate aceste elemente ar putea duce la strategii de curse ușor modificate. Chiar dacă Pirelli a adus în Australia cele mai moi compoziții de gume disponibile în acest an, degradarea mai lentă a acestora se va traduce cel mai probabil în doar o singură oprire la boxe pentru majoritatea mașinilor în cele 58 de tururi programate.

În caz că va fi așa, spectacolul ar putea avea ușor de suferit. De când Pirelli a introdus în 2016 reglementarea ce permite folosirea a oricare din trei compoziții diferite – față de cele două din trecut – de-a lungul unei curse, alegerile strategice în acest sens au căpătat o greutate mai mare. Importanța alegerilor ar putea fi diminuată din cauza durabilității crescute a pneurilor, sau aceasta va fi cumva contra-balansată de abordarea mai agresivă a piloților pe circuit.

Citește și: Formula 1: Predicții PitStops 2017

Marele Premiu al Australiei va fi transmis pe teritoriul României, în direct, de la ora 08:00, de Dolce Sport 1 și Digi Sport 1.